Continut
Vazut de 70 ori |
Cuvântul scris e-a Tatălui din cer scrisoare, trimisă nouă celor jos de pe pământ, Busola pelerinilor care-au pornit pe drumul ce duce-n patria de sus, Ă®n cerul sfânt. Dar cât de curioasă e de-atâtea ori busola, că-ţi vine tot să crezi că-i eronată, Căci tocmai când te-aştepţi cel mai puţin, atunci primeşti un fel de pedepsire drept răsplată. Păi să vedeţi: din doisprezece fii ai lui Israel, Iosif a fost şi fiu, şi frate cel mai bun din toţi. Ceilalţi ai lui s-au dovedit a fi până la urmă răi şi ca fii, răi şi ca fraţi - şi pe deasupra hoţi şi mincinoşi. Şi Ă®ntr-o zi, Ă®l cheamă Israel pe Iosif şi Ă®l roagă: „Te du Ă®n câmp la fraţii tăi şi-mi adu veşti; Ei sunt plecaţi cu turma la păscut de multă vreme; mergi dar, te rog, şi vezi cum Ă®i găseşti". Iosif n-a stat la gânduri, nici să-şi facă socoteala la drumul lung şi soarele fierbinte din pustie. Căci el iubindu-şi deopotrivă tatăl lui şi fraţii, tot ce făcea legat de ei făcea cu bucurie. Şi-acum priviţi: răsplata Domnului pentru-altruismul lui e-o groapă cu noroi. Apoi, urgie, Vândut ca sclav la nişte trecători călări pe drum, o ceată de ismaeliţi, de negustori. Dar bine, Doamne, nu Te supăra că-Ţi facem Ă®ntrebare: aşa cinsteşti Tu pe copiii Tăi ascultători? Şi Ă®n sfârşit, ajunge sclav la domnul Potifar. Aici din nou, se dovedeşte credincios Ă®n ascultare.
Anii-au trecut şi Iosif e de-acum un tânăr chipeş, căruia doamna Potifar Ă®i da mereu târcoale. A Ă®ncercat tot ce i-a stat ei şi Ă®n gând, şi-n minte, dar nu i-a reuşit deloc să-l tragă la curvie, Căci chiar de nu erau evrei să-l urmărească-acolo, sfinţenia-i era lui Iosif totuşi vie. Şi Ă®ntr-o zi, cucoana Potifar, pândind prilejul, Ă®l prinde pe evreu să-l tragă iară; Dar ce credeţi că face-atunci tânărul Iosif? ĂŽşi lasă haina-n mâna ei şi fuge-afară Plin de nădejdea sfântă şi Ă®ndreptăţită a unei răsplătiri, dar mai ales o-ncurajare. Ştiţi ce-i trimite Dumnezeul lui din cer şi-acum? Ruşine, suferinţă pe nedrept şi Ă®nchisoare. Acum, uitaţi-vă voi singuri şi gândiţi: ce-ar fi putut să facă Iosif mai frumos şi mai dumnezeiesc Şi cum altfel ar fi putut mai bine să cinstească Cuvântul Sfânt al Tatălui de sus, ceresc? Desigur, nici chiar Tatăl cel ceresc veghind din ceruri n-ar fi pretins o biruinţă mai Ă®ncununată. Şi totuşi, pentru ce atuncea, Doamne, Tu-i dai ruşine, durere şi Ă®nchisoare drept răsplată? Cu Ă®ntrebare-aceasta şi nedumerirea-n gând, să-l urmărim pe Iosif şi o să vedem că nu Scriptura E eronată şi ne-apare-atât de curioasă, ci noi, că nu-i citim până la capăt toată-nvăţătura. ĂŽn Ă®nchisoare, Iosif şi aici o duce bine, căci Domnul poate să Ă®ţi facă prieteni chiar şi pe vrăjmaşi Dacă atunci când orişicât de curios S-ar comporta cu tine, nu te revolţi, ci tot ce vrea, aceea tu Ă®l laşi. Şi iată, o speranţă de eliberare se iveşte, dar vai, ce trist! Şi-aceasta, ca şi celelalte, l-a-nşelat. Paharnicul, când s-a văzut din nou afară-n libertate, de Iosif şi de rugămintea lui fierbinte a uitat. Acum, vă rog, să fiţi cu multă luare-aminte, căci cele ce urmează s-auzim pe mai departe, Va fi lumina care unora din cititorii-acestor versuri de-un mare ajutor şi har le face parte. Vedeţi? De-a lungul celor treisprezece ani de nedreptăţi, tânărul Iosif le-a-ndurat pe toate fără-mpotrivire. Dar Ă®n străfund, acolo unde numai Domnul vede şi cunoaşte, ca o speranţă, ca un fel de licărire Mocnea nestins, dar totdeauna gata să Ă®nvie, nu răzbunare, ci să-şi scape viaţa căuta, Necunoscând secretul tainic al păstrării vieţii, că numai cei ce ştiu s-o dea o pot păstra. Şi-acum, când experimentează ultimul eşec Ă®n Ă®nchisoare, Ă®ntâia oară Ă®n cei treisprezece ani de Ă®ncercare Dă Domnului nu doar voinţa vieţii, ci Ă®nsăşi viaţa, lăsând ca Domnul să-i aducă El când vrea eliberare. Abandonându-şi Iosif planuri, acţiuni şi scheme de-ale sale, iată că intervine Domnul cu-ale Lui, Şi ce n-a putut Iosif demonstra Ă®n treisprezece ani, arată Domnul Ă®ntr-o clipă prin lumina cerului. Iar Domnul face mult mai mult, nespus mai mult acuma, căci El nu-l dovedeşte numai că-i curat, Şi-apoi nici nu Se-opreşte după-aceea numai la simplul fapt că de-nchisoare şi sclavie l-a scăpat, Ci-l face domn, stăpânilor peste imperiul mondial, salvând prin el pe lumea de atunci de la pieire. Iar toţi ce care până-atuncea l-au nedreptăţit, şi dâra carului care-i purta i-o sărutau cu umilire. Dar toate-acestea, orişicât de minunate ni s-ar prezenta, când ne gândim la ce-a putut să-l folosească Dumnezeu apoi, Muţi de uimire, vom striga şi noi cuprinşi de adorare: „O Doamne, ia-ne-n şcoala asta şi pe noi, da, şi pe noi!" Iosif ajunge să salveze viaţa-ntregului Israel din foametea ce bântuia atuncea pe pământ cumplit, Simbolizând pe-Acela care-aduce lumii viaţa, din sfânta viaţă care la Golgota S-a jertfit. Ajuns ca cel mai mare demnitar Ă®n fruntea ţării, după cei treisprezece ani de Ă®ncercări, Se dumireşte că răbdarea nedreptăţilor e calea a tot ce este har divin şi binecuvântări. Abia acum, făcând retrospectiv o analiză, el vede cât de Ă®nţelept Domnu-a lucrat, Când Ă®l trimite rob la Faraonul care, altfel, evrei la curte n-ar fi acceptat. Şi-apoi, când vede că nu fraţii lui, ci Domnul, i-a rânduit tot drumul ne'nţeles la Ă®nceput şi greu, Le spune: „Domnul m-a trimis ca să vă scap de moarte. El m-a făcut să fiu aici ca Dumnezeu". O, Doamne! Vrem să Ă®nvăţăm şi noi de astăzi să pierdem propria noastră viaţă, ca apoi, ReĂ®nviind-o Tu, s-o reproduci prin Ă®nmulţire-n alţii, făcându-ne un Iosif pentru cei de lângă noi.
Valdi HermanSă se fi „stricat" Busola? Cuvântul scris e-a Tatălui din cer scrisoare, trimisă nouă celor jos de pe pământ, Busola pelerinilor care-au pornit pe drumul ce duce-n patria de sus, Ă®n cerul sfânt. Dar cât de curioasă e de-atâtea ori busola, că-ţi vine tot să crezi că-i eronată, Căci tocmai când te-aştepţi cel mai puţin, atunci primeşti un fel de pedepsire drept răsplată. Păi să vedeţi: din doisprezece fii ai lui Israel, Iosif a fost şi fiu, şi frate cel mai bun din toţi. Ceilalţi ai lui s-au dovedit a fi până la urmă răi şi ca fii, răi şi ca fraţi - şi pe deasupra hoţi şi mincinoşi. Şi Ă®ntr-o zi, Ă®l cheamă Israel pe Iosif şi Ă®l roagă: „Te du Ă®n câmp la fraţii tăi şi-mi adu veşti; Ei sunt plecaţi cu turma la păscut de multă vreme; mergi dar, te rog, şi vezi cum Ă®i găseşti". Iosif n-a stat la gânduri, nici să-şi facă socoteala la drumul lung şi soarele fierbinte din pustie. Căci el iubindu-şi deopotrivă tatăl lui şi fraţii, tot ce făcea legat de ei făcea cu bucurie. Şi-acum priviţi: răsplata Domnului pentru-altruismul lui e-o groapă cu noroi. Apoi, urgie, Vândut ca sclav la nişte trecători călări pe drum, o ceată de ismaeliţi, de negustori. Dar bine, Doamne, nu Te supăra că-Ţi facem Ă®ntrebare: aşa cinsteşti Tu pe copiii Tăi ascultători? Şi Ă®n sfârşit, ajunge sclav la domnul Potifar. Aici din nou, se dovedeşte credincios Ă®n ascultare.
Anii-au trecut şi Iosif e de-acum un tânăr chipeş, căruia doamna Potifar Ă®i da mereu târcoale. A Ă®ncercat tot ce i-a stat ei şi Ă®n gând, şi-n minte, dar nu i-a reuşit deloc să-l tragă la curvie, Căci chiar de nu erau evrei să-l urmărească-acolo, sfinţenia-i era lui Iosif totuşi vie. Şi Ă®ntr-o zi, cucoana Potifar, pândind prilejul, Ă®l prinde pe evreu să-l tragă iară; Dar ce credeţi că face-atunci tânărul Iosif? ĂŽşi lasă haina-n mâna ei şi fuge-afară Plin de nădejdea sfântă şi Ă®ndreptăţită a unei răsplătiri, dar mai ales o-ncurajare. Ştiţi ce-i trimite Dumnezeul lui din cer şi-acum? Ruşine, suferinţă pe nedrept şi Ă®nchisoare. Acum, uitaţi-vă voi singuri şi gândiţi: ce-ar fi putut să facă Iosif mai frumos şi mai dumnezeiesc Şi cum altfel ar fi putut mai bine să cinstească Cuvântul Sfânt al Tatălui de sus, ceresc? Desigur, nici chiar Tatăl cel ceresc veghind din ceruri n-ar fi pretins o biruinţă mai Ă®ncununată. Şi totuşi, pentru ce atuncea, Doamne, Tu-i dai ruşine, durere şi Ă®nchisoare drept răsplată? Cu Ă®ntrebare-aceasta şi nedumerirea-n gând, să-l urmărim pe Iosif şi o să vedem că nu Scriptura E eronată şi ne-apare-atât de curioasă, ci noi, că nu-i citim până la capăt toată-nvăţătura. ĂŽn Ă®nchisoare, Iosif şi aici o duce bine, căci Domnul poate să Ă®ţi facă prieteni chiar şi pe vrăjmaşi Dacă atunci când orişicât de curios S-ar comporta cu tine, nu te revolţi, ci tot ce vrea, aceea tu Ă®l laşi. Şi iată, o speranţă de eliberare se iveşte, dar vai, ce trist! Şi-aceasta, ca şi celelalte, l-a-nşelat. Paharnicul, când s-a văzut din nou afară-n libertate, de Iosif şi de rugămintea lui fierbinte a uitat. Acum, vă rog, să fiţi cu multă luare-aminte, căci cele ce urmează s-auzim pe mai departe, Va fi lumina care unora din cititorii-acestor versuri de-un mare ajutor şi har le face parte. Vedeţi? De-a lungul celor treisprezece ani de nedreptăţi, tânărul Iosif le-a-ndurat pe toate fără-mpotrivire. Dar Ă®n străfund, acolo unde numai Domnul vede şi cunoaşte, ca o speranţă, ca un fel de licărire Mocnea nestins, dar totdeauna gata să Ă®nvie, nu răzbunare, ci să-şi scape viaţa căuta, Necunoscând secretul tainic al păstrării vieţii, că numai cei ce ştiu s-o dea o pot păstra. Şi-acum, când experimentează ultimul eşec Ă®n Ă®nchisoare, Ă®ntâia oară Ă®n cei treisprezece ani de Ă®ncercare Dă Domnului nu doar voinţa vieţii, ci Ă®nsăşi viaţa, lăsând ca Domnul să-i aducă El când vrea eliberare. Abandonându-şi Iosif planuri, acţiuni şi scheme de-ale sale, iată că intervine Domnul cu-ale Lui, Şi ce n-a putut Iosif demonstra Ă®n treisprezece ani, arată Domnul Ă®ntr-o clipă prin lumina cerului. Iar Domnul face mult mai mult, nespus mai mult acuma, căci El nu-l dovedeşte numai că-i curat, Şi-apoi nici nu Se-opreşte după-aceea numai la simplul fapt că de-nchisoare şi sclavie l-a scăpat, Ci-l face domn, stăpânilor peste imperiul mondial, salvând prin el pe lumea de atunci de la pieire. Iar toţi ce care până-atuncea l-au nedreptăţit, şi dâra carului care-i purta i-o sărutau cu umilire. Dar toate-acestea, orişicât de minunate ni s-ar prezenta, când ne gândim la ce-a putut să-l folosească Dumnezeu apoi, Muţi de uimire, vom striga şi noi cuprinşi de adorare: „O Doamne, ia-ne-n şcoala asta şi pe noi, da, şi pe noi!" Iosif ajunge să salveze viaţa-ntregului Israel din foametea ce bântuia atuncea pe pământ cumplit, Simbolizând pe-Acela care-aduce lumii viaţa, din sfânta viaţă care la Golgota S-a jertfit. Ajuns ca cel mai mare demnitar Ă®n fruntea ţării, după cei treisprezece ani de Ă®ncercări, Se dumireşte că răbdarea nedreptăţilor e calea a tot ce este har divin şi binecuvântări. Abia acum, făcând retrospectiv o analiză, el vede cât de Ă®nţelept Domnu-a lucrat, Când Ă®l trimite rob la Faraonul care, altfel, evrei la curte n-ar fi acceptat. Şi-apoi, când vede că nu fraţii lui, ci Domnul, i-a rânduit tot drumul ne'nţeles la Ă®nceput şi greu, Le spune: „Domnul m-a trimis ca să vă scap de moarte. El m-a făcut să fiu aici ca Dumnezeu". O, Doamne! Vrem să Ă®nvăţăm şi noi de astăzi să pierdem propria noastră viaţă, ca apoi, ReĂ®nviind-o Tu, s-o reproduci prin Ă®nmulţire-n alţii, făcându-ne un Iosif pentru cei de lângă noi. |