Continut
Vazut de 92 ori |
(Romani 13,14)
Ne spune apostolul Pavel că tot ce citim Ă®n Scriptură Din ce-a pătimit Israel ni-e scris nouă spre-nvăţătură. Deci, haideţi acuma prin Duhul, spărgând barierele vremii, Să facem un salt Ă®n Egiptul ce zace-ngropat sub milenii. Nu vrem să vorbim despre glie - un petic de ţarină-ngropat Sub lespezi de veacuri şi oameni, de intemperii frământat, Ci vrem să vorbim despre Iosif a cărui viaţă de sfânt Rămâne-va pururi exemplu a tot ce e om pe pământ.
Scriptura arată pe Iosif, vândut sclav la un demnitar Al ţării Egiptului antic, pe numele de Potifar. Acesta se pare-a fi fost cu grad de ministru-n armată, Un om ce iubea să mănânce, să bea şi să tot chefuiască. Cu vremea văzând el că Iosif era priceput şi cinstit, ĂŽi dete Ă®n grija lui totul, iar el sta tot pe chefuit. Şi dacă era după dânsul, atât cât gândea Potifar, Nu mai pleca Iosif de-acolo, căci era un bun gospodar.
Dar vezi, Ă®n culise din umbră, Satan spumega ca turbat, Că-n loc să distrugă pe Iosif, Ă®l vede Ă®n rang elevat. Văzându-se-nfrânt iar mişelul, Ă®şi scoate acum la atac O armă prin care e sigur lui Iosif că-i vine de hac. Avea mari speranţe-n femeie, căci n-a fost o Evă de fapt Prin care-a târât el tot neamul de oameni Ă®n greul păcat? Şi astfel la sfatul de taină se duce mişelul să ceară Asupra lui Iosif să facă acuma o altă-nvoială. Căci mare şi tare cât e, s-o ştie azi bine tot omul: ĂŽi e interzis lui Satan s-atingă-n creştin chiar şi-atomul. Cu oricâte planuri ar face, el merge la Domnul Ă®ntâi, Căci nu mişcă-un deget când nu e Ă®ntâi cunoscut Domnului. Se duce Ă®n audienţă şi-l zice: „Înalte Stăpân, Şi eu Te-aş sluji de-aş fi Iosif, când Tu Te arăţi aşa bun! ĂŽn loc de mizeria sclaviei, Ă®l porţi prin trăiri ca de vis. Păi cum ar putea să mai aibă ceva Ă®mpotriva-Ţi de zis? Dar ia dă-mi-l mie pe mână, şi-atunci ai să vezi imediat Cum pentru un ceas de plăcere, el uită de tot ce i-ai dat".
Se-aşterne o clipă tăcerea. Stăpânul Preabun şi-ndurat Marchează o limită fixă şi-apoi, după ce a semnat, Atrage atenţia Satanei la semnul acesta al Său, Să nu Ă®ndrăznească să treacă de limita lui Dumnezeu. Satana se-nclină şi pleacă. Avea de-acum ce şi-a dorit, Să-l tragă pe Iosif Ă®n cursa păcatului cărnii, curvit. Avea şanse bune vicleanul şi n-ar fi crezut niciodată Să scape pe Iosif din mână atât de uşor şi-astă dată. Nici nu-şi dorea el mai multe: un Iosif frumos şi distins; Madam Potifar, o femeie cu dor de curvie nestins. Cât despre a lor Ă®ntâlnire, nici umbră de Ă®ngrijorare, Era Iosif zilnic prin casă, căci slujba-i da Ă®nsărcinare. Madam Potifar nu-i da grijuri, căci ea se-aprindea imediat, De cum presimţea că prin juru-i foşnea pantalon de bărbat. Doar Iosif Ă®i dete o umbră cam slabă de Ă®ngrijorare... Dar oricum, Ă®şi zise Satana, ispita e mult, mult prea mare. Doar şi el era tot din carne şi-oricât se ferea de păcat, O damă ca doamna ministru era greu să fi refuzat. Ba Ă®ncă, Ă®şi zise Satana, când Ă®nsăşi madoana propune, Nu poate să fie vreo forţă să Ă®i mai reziste Ă®n lume.
Aşa se gândea şi cucoana, cea foarte obişnuită De oameni cu ranguri şi nume să fie ades curtenită. Şi vai, ce-o să zică acuma un sclav către care se pleacă O doamnă ministru de ţară, să-i spună că vrea să Ă®l placă? De altfel, Ă®şi zise cucoana, el tot o să-mi cadă-ntr-un fel, Căci chiar de n-o face din poftă, mai este atunci un alt ţel. Nu-i el prostănac Ă®ntr-atâta Ă®ncât să-şi dorească mai bine Să fie-alungat Ă®ntre sclavi, decât să trăiască cu mine. Aici nu-i lipseşte nimic, nu dă nimănui socoteală. Ca sclav ar răbda chin, bătăi, arşiţă şi frig, oboseală... Era bucuros foc Satana şi-aşa sigur de reuşită, ĂŽncât nici nu-i da lui prin minte ruşinea ce-i sta pregătită.
Şi-acum să-l privim iar pe Iosif. Ca tânăr frumos, ca bărbat, El n-avea nevoie să caute femei să trăiască-n păcat, Căci ele-l rugau cu tot focul, el doar trebuia să primească. N-avea de ce-a se mai teme, de casa lui părintească; Şi nici fraţi, surori, adunare, nimic din acestea n-avea. Chiar Domnul din cer amuţise, nici El parcă nu mai era. Cu toate acestea, priviţi-l, Ă®n mod uimitor biruind Pe leul curviei ce-n spasme Ă®i dă rotocoale răcnind.
Lăsându-l acuma pe Iosif, zburăm peste ani vreo cinci sute Tocmai Ă®n palatul lui David. Şi-acolo, tiptil, pe tăcute, Pândim suveranul ne'nvins de zeci de armate vrăjmaşe, Cum cade răpus de-o privire, din cele fireşti pătimaşe. E foarte ciudată-ntâmplarea, căci David, fiind Ă®mpărat Nu era un simplu burlac, el avea ţiitoare-n iatac. Cu-atât e mai mare mirarea, cu cât constatăm că, de fapt,
Aici nu păgâna, ci David e cel ce instigă păcat. Şi dacă de Iosif se roagă madam Potifar vreme lungă Şi-ajunge să cadă Ă®nvinsă tot ea până-n cele din urmă, ĂŽn cazul lui David se vede că n-a fost nevoie deloc Din partea Bat-Şebei să-l roage, ci el o doreşte cu foc. Aici socotesc că e locul, când pot să enunţ răspicat Un mare principiu de viaţă, Ă®n cazul de faţă probat. E mare Satan şi puternic, nu-i altul ca el pe pământ; Nu-i forţă s-o ştie de frică, afară de Domnul Cel Sfânt. Şi Domnul Cel Sfânt sus din ceruri, Acela ce doar porunceşte Şi totul se schimbă Ă®n clipa Ă®n care porunca-Şi rosteşte, Sunt forţele care-şi dispută al inimii omului tron: Satana prin forţă şi silă; Isus, gentlemen, ca un domn. Şi iată-le cum operează: Satana oricât e de tare, Nu poate să mişte un deget Ă®n inima omului care Nu vrea să-i primească momeala. Iar Domnul Cel Sfânt, Dumnezeu, El poate ce vrea, cu-o excepţie: El nu vrea să vrea-n locul meu. Reiese de-aici, aşadar, că nu poţi să Ă®nvinuieşti Pe nimeni, zicând că ai vrea, dar nu poţi altfel să trăieşti. Nu poţi să Ă®ţi scuzi nici un fel trăirea ta Ă®n vreun păcat, Şi nu poţi nici să te mândreşti, atunci când eşti sfânt şi curat. Păcatul care te robeşte nu poate nimic fără tine. Puterea prin care te-apasă din faptul că vrei tu Ă®i vine.
Acum, ascultând Ă®ncheierea, vrem taina să o dezlegăm, Căci neapărat trebuieşte o lecţie să Ă®nvăţăm. Să afli secretul acesta, nu-ţi trebuie şcoli, seminare, Ci doar să petreci multă vreme Ă®n rugă şi Ă®n meditare. Iosif Ă®şi făcea datoria, atunci când Ă®n casă-a intrat, Aflându-se astfel sub paza de Ă®ngeri, din cer apărat. David nu se-afla-n loc păzit, căci Ă®ngerii lui Ă®l păzeau Pe câmpul de luptă, nu-n pat, când alţii luptau şi mureau. Dacă ar fi fost el la Raba, putea şi-Afrodita să vină, El n-ar fi căzut c-ar fi fost protejat de o strajă divină.
Acum vom extrage de-aici şi pentru noi o-nvăţătură: Atunci când ne-aflăm Ă®n vreun loc ce-l ştim apărat de Scriptură, Să stăm liniştiţi lângă Domnul, că El ne va da biruinţa, Aşa după cum ne-a lăsat Ă®n Biblie făgăduinţa. Iar alta, apoi, e aceasta: dacă David cel supranumit După inima lui Dumnezeu şi totuşi s-a prăbuşit, Ce nădejde putem s-avem noi ca umblând după gustul firesc, Să mai fim protejaţi de Isus, să avem ajutorul ceresc? Căci dacă umblarea lui Iosif, plăcută lui Dumnezeu, L-a păzit chiar şi atunci când femeia Ă®l trăgea după sine mereu, Umblarea după pofte-a lui David l-a târât Ă®ntr-atâta de jos, Că văzând de departe-o femeie, a căzut Ă®ntr-un mod ruşinos.
Când Domnul te mână pe-un drum pe care-ntâlneşti paşii Săi, Nu te va-nvinge Satana cu toţi aliaţii lui răi. Când Ă®nsă vreo poftă de-a ta te mână pe-un drum unde nu-s Deloc urme sfinte de paşi lăsate de Domnul Isus, Să nu Ă®ţi Ă®ndrepţi nici o clipă nici gându-n direcţia lui, Chiar dacă pe drumul acela e chemat Numele Domnului.
Ne-alegem deci cu-nvăţătura: Ă®n mersul vieţii de-acum Să nu ne-ntrebăm dacă-un lucru ce-l facem e rău sau e bun, Ci grija de căpetenie să fie nu „Ce?", ci „De ce?" De ce fac un lucru sau altul? Ă®l vrea Domnul, sau că Ă®mi place? De rămânem acasă ca David, adică-n plăcerile noastre ĂŽn loc să ne-aflăm Ă®mpreună, cu Duhul - căpitanul de oaste, Vom culege aceeaşi ruşine şi durere cu care-a plătit. Facă Domnul Isus Cel din ceruri ca de azi, după ce-am auzit, Să-nvăţăm ca Ă®n orişice facem, oriunde ne ducem sau stăm, Să fim Ă®n voia deplină a Domnului pe care-L urmăm. |