Antet

 

Nu uitaţi să vă spuneţi părerea în Inele pentru erectie sau vizitati forumul

CantecePoeziiEseuriLinkuriGuestbookAbout
                                                             
HomeAdauga cantecAdauga poezieAdauga eseu


Baza noastra de date contine 2208 cântece, 1293 poezii, 436 eseuri

TEMPLUL
Autor
Volum
Limba
Romana
Continut
Vazut de 62 ori

II Cron. 5:1 „Astfel a fost isprăvită toată lucrarea pe care a făcut-o Solomon pentru Casa Domnului Apoi a adus argintul, aurul şi toate uneltele pe care le Ă®nchinase Domnului tatăl său David, si le-a pus Ă®n vistieriile Casei lui Dumnezeu."

ISTORIA TEMPLULUI.

(1) Precursorul Templului a fost cortul Ă®ntâlnirii, cort pe care Israeliţii au fost instruiţi de Dumnezeu să-l construiască, Ă®n pustie, la Muntele Sinai (Ex. 25-27; 30; 36-38; 39:32-40:33). După intrarea Ă®n Ţara promisă a Canaanului, ei au păstrat locaşul sfânt mobil până Ă®n vremea Ă®mpăratului Solomon, Ă®n decursul primilor ani ai domniei sale, el a Ă®nsărcinat mii de oameni să ia parte la zidirea Templului Domnului (vezi I ĂŽmp. 5:13-18). ĂŽn al patrulea an al domniei sale s-au pus temeliile Templului; şapte ani mai târziu acesta era isprăvit (I ĂŽmp. 6:37-38). ĂŽnchinarea faţă de Domnul, Ă®n mod deosebit jertfele oferite Lui, aveau acum un loc consacrat Ă®n cetatea Ierusalimului (vezi articolul CETATEA IERUSALIMULUI, ).

(2) ĂŽn perioada monarhiei, Templul a trecut prin câteva cicluri de pângărire şi restaurare. El a fost jefuit de către Sisac al Egiptului Ă®n timpul domniei Ă®mpăratului
Roboam (II Cron. 12:9) şi a fost Ă®nnoit de către Ă®mpăratul Aşa (II Cron. 15:8,18).După Ă®ncă o perioadă de idolatrie şi declin spiritual, Ă®mpăratul Ioas a reparat Casa
Domnului (II Cron. 24:4-14). Mai târziu Ă®mpăratul Ahaz a luat unele din uneltele Templului, le-a trimis Ă®mpăratului Asiriei ca un mijloc politic de Ă®mpăciuire şi a
Ă®nchis uşile Templului (II Cron. 28:21, 24). Fiul său Ezechia le-a deschis din nou, a reparat şi a curăţit Templul (II Cron. 29:1-19), numai că el avea să fie din nou
pângărit de către fiul său Manase ( II Cron. 33:1-7). Nepotul lui Manase, Iosia a fost ultimul Ă®mpărat din Iuda care avea să repare Templul (II Cron. 34:1, 8-13). Idolatria a continuat printre succesorii săi şi Ă®n cele din urmă Dumnezeu a Ă®ngăduit Ă®mpăratului Babilonului, Nebucadneţar, Ă®n anul 586 Ă®n. Hr. să dărâme complet Templul (II ĂŽmp. 25:13-17; II Cron. 36:18-19).

(3) Cincizeci de ani mai târziu, Ă®mpăratul Cir a permis Evreilor să se Ă®ntoarcă din Babilon Ă®n Palestina şi să rezidească Templul (Ezra 1:1-4). Zorobabel a condus efortul de rezidire (Ezra 3:8), depăşind opoziţia unor oameni care trăiau Ă®n acea ţară (Ezra 3:8). După o Ă®ntârziere de aproximativ un deceniu, i s-a permis poporului să reia proiectul (Ezra 4:24-5:2) şi acesta a fost isprăvit şi sfinţit Ă®n anul 516 Ă®n. Hr. (Ezra 6:14-18). La Ă®nceputul epocii Noului Testament, Ă®mpăratul Irod a cheltuit mult timp şi mulţi bani reparând şi Ă®nfrumuseţând al doilea Templu (Ioan 2:20); acesta a fost Templul pe care Isus l-a curăţit Ă®n două Ă®mprejurări (Mat. 21:12-13; Ioan 2:13-21). Ă®n anul 70 d. Hr., Ă®nsă, după numeroase răzvrătiri ale Evreilor Ă®mpotriva autorităţilor romane, Templul Ă®mpreună cu toată cetatea Ierusalimului au fost iarăşi nimicite şi făcute de nelocuit.

SEMNIFICAŢIA TEMPLULUI PENTRU ISRAELIŢI, Ă®n multe privinţe Templul avea aceeaşi semnificaţie pentru Israeliţi ca şi cea a Ierusalimului (vezi articolul CETATEA IERUSALIMULUI, ).

(1) El simboliza prezenţa şi ocrotirea Domnului Dumnezeu Ă®n mijlocul poporului Său (comp. cu Ex. 25:8; 29:43-46). Când Templul a fost sfinţit, Dumnezeu S-a pogorât din cer, l-a umplut cu slava Sa (II Cron. 7:1-2; comp. cu Ex. 40:34-38) şi a promis să aşeze acolo Numele Său (II Cron. 20,33). Astfel, când poporul lui Dumnezeu dorea să se roage Domnului, ei trebuiau s-o facă stând cu faţa spre Tem­plu (II Cron. 6:24, 26, 29, 32) ştiind că Dumnezeu Ă®i va auzi „din locaşul Lui (Ps. 18:6).

(2) Templul reprezenta de asemenea răscumpărarea de către Dumnezeu a poporului Său. Existau două importante activităţi care aveau loc acolo: jertfele zilnice pentru păcat pe altarul de aramă şi Ziua Ispăşirii, când marele preot intra Ă®n Locul prea sfânt ca să stropească cu sânge spre capacul ispăşirii al chivotului, Ă®n vederea ispăşirii păcatelor poporului (comp. cu Lev. 16; I ĂŽmp. 8:6-9). Prin aceste ritualuri de la Templu, Israeliţilor li se reamintea natura preţioasă a răscumpărării lor şi a Ă®mpăcării cu Dumnezeu.

(3) Niciodată Ă®n istoria poporului nu a avut Dumnezeu mai mult de un locaş sfânt sau Templu. Aceasta a demonstrat faptul că există numai un singur Dumnezeu Domnul Dumnezeul legământului Israeliţilor.

(4) Totuşi, Templul nu avea garanţia absolută a prezenţei lui Dumnezeu. El simboliza prezenta lui Dumnezeu numai atât cât poporul respingea orice alţi dumnezei şi asculta de legea sfântă a lui Dumnezeu. Mica, de exemplu, a mustrat căpeteniile poporului lui Dumnezeu din cauza violenţei şi materialismului lor Ă®n timp ce ei se simţeau asiguraţi că nici un rău n-ar putea să li se Ă®ntâmple atât cât ei aveau simbolul prezenţei lui Dumnezeu printre ei (Mica 3:9-11). El a proorocit că Dumnezeu le va da o lecţie prin nimicirea Ierusalimului Ă®mpreună cu Templul lui. Mai târziu Ieremia atrăgea atenţia naţiunii idolatre a lui Iuda Ă®n legătură cu amăgitoarea consolare a lor prin repetarea permanentă a cuvintelor „Acesta este Templul Domnului, Templul Domnului, Templul Domnului" (Ier. 7:2-4, 8-12). Din cauza felului lor de viaţă nelegiuit, Dumnezeu va nimici simbolul prezenţei Sale -Templul (Ier. 7:14-15); El chiar i-a si spus lui Ieremia că este zadarnic ca el să se roage pentru poporul lui Iuda, fiindcă Domnul nu-l va asculta (Ier. 7:16). Singura lor nădejde era să-şi Ă®ndrepte căile şi faptele (Ier. 7:5-7).

SEMNIFICAŢIA TEMPLULUI PENTRU BISERICA CREŞTINĂ. Rolul Templului Ă®n N.T. trebuie să fie Ă®nţeles pe fondul a ceea ce simboliza Templul Ă®n V.T.

(1) Isus ĂŽnsuşi, la fel ca şi proorocii V.T., a criticat Ă®ntrebuinţarea greşită a Templului. Prima (Ioan 2:13-17) şi ultima din marile Sale acţiuni publice (Mat. 21:12-13) au fost curăţirea Templului de cei care distrugeau adevăratul lui scop spiritual (vezi Luca 19:45, nota). El a continuat prezicând ziua când Templul va fi nimicit complet (Mat. 24:1-2; Marcu 13:1-2; Luca 21:5-6).

(2) Membrii Bisericii primare din Ierusalim luau frecvent parte la rugăciune Ă®n Templu (Fapte 2:46; 3:1; 5:21, 42). Ei făceau aceasta din obişnuinţă, ştiind totuşi
foarte bine că acesta nu era singurul loc unde cineva putea să se roage Domnului (vezi Fapte 4:23-31). Ştefan, şi mai târziu Pavel, au mărturisit că prezenţa lui Dumnezeu nu putea fi limitată la un templu făcut de mâini omeneşti (Fapte 7:48-50; 17:24).

(3) Centrul de Ă®nchinare pentru creştini se transferă de la Templu la Isus Hristos ĂŽnsuşi. El, nu Templul, reprezintă acum prezenţa lui Dumnezeu Ă®n mijlocul poporului Său. El este Cuvântul lui Dumnezeu făcut trup (Ioan 1:14) şi Ă®n El locuieşte toată plinătatea Dumnezeirii (Col. 2:9). Isus merge atât de departe Ă®ncât Se numeşte pe Sine Templu (Ioan 2:19-22); prin jertfa Sa pe cruce El a Ă®mplinit toate jertfele care aveau loc Ă®n Templu (comp. cu Evr. 9:1-10:18). Să observăm de asemenea şi faptul că Ă®n convorbirea Sa cu femeia Samariteancă, Isus a afirmat că Ă®nchinarea va putea să aibă loc nu Ă®ntr-o clădire anumită ci „în duh şi Ă®n adevăr", adică, Ă®n orice loc unde oamenii cred Ă®n mod neprefăcut Ă®n adevărul Cuvântului lui Dumnezeu şi primesc Duhul lui Dumnezeu prin Hristos (vezi Ioan 4:23, ).

(4) De când Isus Hristos Ă®ntruchipează semnificaţia Templului şi de când Biserica este trupul Său (Rom. 12:5; I Cor. 12:12-27; Efes. 1:22-23; Col. 1:18), Biserica a fost desemnată ca „Templul lui Dumnezeu" Ă®n care locuiesc Hristos şi Duhul Său (I Cor. 3:16; II Cor. 6:16; comp. cu Efes. 2:21-22). Prin Duhul Său, Hristos trăieşte Ă®n Biserica Sa şi cere trupului Său să fie sfânt. La fel cum Ă®n V.T. Dumnezeu nu tolera pângărirea Templului Său, tot aşa El avertizează că va nimici pe oricine care pângăreşte Biserica Sa (I Cor. 3:16, 17; cu privire la modurile Ă®n care oamenii corup şi pângăresc Biserica).

(5) Duhul Sfânt nu trăieşte numai Ă®n Biserică, ci şi Ă®n credinciosul individual ca templu al Său (I Cor. 6:19). Pentru acest motiv Pavel avertizează Ă®n mod hotărât
Ă®mpotriva oricărei pângăriri a trupului omenesc prin imoralitate sau necurăţie (vezi I Cor. 6:18-19, ).

(6) ĂŽn sfârşit, să reţinem că nu este nevoie de un Templu Ă®n Noul Ierusalim (Apoc. 21:22). Motivul pentru aceasta este limpede: deoarece Templul era numai un simbol al prezenţei lui Dumnezeu Ă®n mijlocul poporului Său şi nu realitatea deplină, nu este necesar nici un Templu atunci când Dumnezeu şi Mielul trăiesc printre ei: „Domnul Dumnezeu, Cel Atotputernic, ca şi Mielul sunt Templul ei" (Apoc. 21:22).

www.misiune.ro :: www.crestin.ro :: www.tanarcrestin.net
Copyright © Cantececrestine.3x.ro 2005
Termeni şi condiţii