Antet

 

Nu uitaţi să vă spuneţi părerea în Pensule pt pictat unghii sau vizitati forumul

CantecePoeziiEseuriLinkuriGuestbookAbout
                                                             
HomeAdauga cantecAdauga poezieAdauga eseu


Baza noastra de date contine 2208 cântece, 1293 poezii, 436 eseuri

CETATEA IERUSALIMULUI
Autor
Volum
Limba
Romana
Continut
Vazut de 88 ori

/ Cron. 11:7-8 „David s-a aşezat Ă®n cetăţuie; de aceea au numit-o cetatea lui David. A făcut zid Ă®mprejurul cetăţii, de la Milo de jur
Ă®mprejur; şi loab a dres cealaltă parte a cetăţii "


ISTORIA CETĂŢII IERUSALIMULUI. Prima referire demnă de crezare asupra cetăţii Ierusalimului se găseşte Ă®n Gen. 14:18, unde Melhisedec este menţionat ca Ă®mpărat al Salemului (adică al Ierusalimului; vezi Gen. 14:18, ). Pe vremea când Israeliţii erau gata să treacă peste Iordan ca să intre Ă®n Ţara făgăduită, localitatea se numea (cetatea) Iebusită (Ios. 15:8) sau „Iebus" (I Cron. 11:4). Ea n-a fost niciodată capturată Ă®n perioada cuceririi Canaanului de către Iosua şi a rămas Ă®n mâinile Canaaniţilor până când David a devenit Ă®mpărat. Oştirea lui David a asediat Iebusul, l-a luat m stăpânire şi David a făcut din cetate capitala sa (II Sam. 5:5-7; I Cron. 11:4-7). Ierusalimul a servit drept capitală politică a Israelului atât Ă®n perioada cât acesta a fost un regat unitar, cât şi mai târziu, Ă®n timpul regatului din sud, al lui Iuda. Solomon, succesorul lui David, a zidit Domnului Dumnezeu Templul din Ierusalim (I ĂŽmp. 5:8; II Cron. 2:5, vezi articolul TEMPLUL, ), Astfel Ă®ncât cetatea a devenit, de asemenea, centrul religios al Ă®nchinării aduse Domnului legământului. Din cauza păcatului lui Israel, Ă®n anul 586 Ă®n. Hr., Nebucadneţar al Babilonului a asediat cetatea şi Ă®n cele din urmă a distrus-o Ă®mpreună cu Templul din ea (II ĂŽmp. 25:1-11; II Cron. 36:17-19). Ierusalimul a rămas o grămadă de moloz până la reĂ®ntoarcerea Israeliţilor din Persia, Ă®n anul 536 Ă®n. Hr., când ei au rezidit atât Templul cât şi cetatea (Ezra 3:8-13; 5:1-6; Neem. 3-4). Ă®n vremea N.T., Ierusalimul a devenit din nou centrul politic şi religios al vieţii israelite, Ă®n anul 70 d. Hr., după ce David a făcut din cetatea Ierusalimului capitala sa, aceasta a Ă®nceput să capete diverse alte nume, Ă®n concordanţă cu caracterul ei: „Sion" (II Sam. 5:7), „cetatea lui David" (I ĂŽmp. 2:10), „cetatea sfântă" (Neem. 11:1), „cetatea lui Dumnezeu" (Ps. 46:4), „cetatea Marelui Ă®mpărat" (Ps. 48:2), „cetatea neprihănită, cetatea credincioasă" (Is. 1:26), „cetatea Domnului" (Is. 60:14), „Domnul este aici" (Ez. 48:35) şi „cetatea cea credincioasă" (Zah. 8:3). Unele din aceste nume sunt nume profetice pentru viitoarea cetate a Ierusalimului.

ĂŽNSEMNĂTATEA IERUSALIMULUI PENTRU ISRAELIŢI. Cetatea Ierusalimului a avut o semnificaţie deosebită pentru poporul lui Dumnezeu Ă®n vremea V.T.

(1)Când Dumnezeu a amintit Legea Sa Israeliţilor la hotarele Canaanului, El a arătat, prin Moise, că, Ă®n viitor, El va alege un loc Ă®n care „să-l aşeze numele Lui" (Deut. 12:5, 11, 21;14:23-24). Acest loc trebuia să fie cetatea Ierusalimului (I ĂŽmp. 11:13; 14:21) unde Templul Dumnezeului celui viu a fost Ă®nălţat; astfel Ierusalimul a primit numele „cetatea sfântă", „cetatea lui Dumnezeu" şi „cetatea Domnului". De trei ori pe an bărbaţii Israeliţi trebuiau să călătorească la Ierusalim, să „se Ă®nfăţişeze Ă®naintea Domnului Dumnezeului tău, Ă®n locul pe care-l va alege El; la sărbătoarea azimilor, la sărbătoarea săptămânilor şi la sărbătoarea corturilor" (Deut. 16:16; compară cu 16:2,611,15).

(2)Ierusalimul a fost cetatea unde Dumnezeu a revelat Cuvântul Lui poporului Său (Is. 2:3); adică a fost „valea vedeniilor" (Is. 22:1). Mai mult, cetatea a fost locul unde Dumnezeu a Ă®mpărăţit peste poporul Său Israel (Ps. 99:1-2; compară cu 48:1-3, 12-14). Astfel, când Israeliţii se rugau, ei erau Ă®nvăţaţi să se roage „cu privirile Ă®ntoarse spre cetate" (I ĂŽmp. 8:44; compară cu Dan. 6:10). Munţii care Ă®nconjurau Ierusalimul simbolizau modul cum Ă®nconjoară Domnul pe poporul Său Ă®n tăria Sa veşnică (Ps. 125:1-2). ĂŽn esenţă, deci, Ierusalimul a fost un simbol a tot ceea ce Dumnezeu a dorit pentru poporul Său. Cât timp poporul lui Dumnezeu se afla Ă®n Ierusalim, ei trebuiau să-şi amintească de puterea suverană a lui Dumnezeu, de sfinţenia Sa, de credincioşia Sa faţă de ei şi de hotărârea Sa veşnică de a fi Dumnezeul lor.

(3)Când poporul lui Dumnezeu a rupt părtăşia cu El, prin idolatria lor continuă şi prin refuzul de a asculta de poruncile Sale (vezi articolul NATURA IDOLATRIEI, ), Domnul a Ă®ngăduit poporului babilonian să distrugă Ierusalimul, Ă®mpreună cu Templul, ĂŽngăduind ca acest vechi simbol al prezenţei Sale printre ei să fie distrus, Dumnezeu făcea cunoscut faptul că El Ă®nsuşi se Ă®ndepărta din mijlocul poporului Său. Să observăm că făgăduirea de către Dumnezeu a unui „legământ veşnic" cu poporul Său a fost totdeauna condiţionată de ascultarea de voia Sa revelată (vezi articolul LEGĂMĂ‚NTUL LUI DUMNEZEU CU ISRAELIŢII, ). Astfel, Dumnezeu a prevenit pe poporul Său, din când Ă®n când, că ei trebuie să-l rămână credincioşi şi să fie ascultători de Legea Sa dacă doresc să primească Ă®n continuare binecuvântările şi promisiunile Sale.

SEMNIFICAŢIA IERUSALIMULUI PENTRU BISERICA CREŞTINĂ. Cetatea Ierusali­mului a fost, de asemenea, importantă pentru Biserica creştină.

(1) Ierusalimul a fost locul de naştere al creştinătăţii. Acolo Isus Hristos a fost răstignit şi a Ă®nviat din morţi. Tot Ă®n Ierusalim Hristos cel Ă®nălţat a revărsat Duhul Sfânt peste ucenicii Săi la Cincizecime (Fapte 2). Din această cetate mesajul Evangheliei lui Isus Hristos s-a răspândit „până la marginile pământului" (Fapte 1:8; compară cu Luca 24:47). Biserica din Ierusalim a fost Biserica mamă a tuturor bisericilor şi Biserica de-acasă a apostolilor (Fapte 1:12-26; 8:1). Când a izbucnit controversa Ă®n jurul nedumeririi dacă aceia proveniţi dintre Neamuri, care au crezut Ă®n Isus, trebuie să fie tăiaţi Ă®mprejur, Ierusalimul a fost cetatea unde a fost convocat primul conciliu important al Bisericii, pentru a decide Ă®n această chestiune (Fapte 15:1-31; Gal. 2:1-10).

(2)Scriitorii N.T. au acceptat o bună parte din semnificaţia vechi-testamentală a Ierusalimului, dar au schimbat aplicarea ei de la cetatea pământească la cea
cerească. Cu alte cuvinte, pentru ei Ierusalimul-cetatea sfântă, nu mai există aici pe pământ ci Ă®n ceruri, unde locuieşte Dumnezeu şi Hristos cârmuieşte la dreapta Sa; de acolo, trimite El binecuvântările Sale şi de acolo va reveni Isus. Pavel spune despre „Ierusalimul cel de sus" că este mama noastră, a tuturor (Gal. 4:26). Autorul epistolei către Evrei arată că, venind la Isus Hristos pentru mântuire, credincioşii se apropie nu de un munte pământesc, ci „de muntele Sionului, de cetatea Dumnezeului celui viu, Ierusalimul ceresc" (Evr. 12:22). ĂŽn loc să pregătească pe pământ o cetate pentru cei credincioşi, Dumnezeu pregăteşte Noul Ierusalim, care are să se coboare Ă®ntr-o zi „din cer de la Dumnezeu... gătită ca o mireasă Ă®mpodobită pentru bărbatul ei" (Apoc. 21:2; compară cu 3:12). Ă®n această măreaţă zi, făgăduinţele legământului lui Dumnezeu vor fi pe deplin Ă®mplinite: „Iată, cortul lui Dumnezeu cu oamenii! El va locui cu ei şi ei vor fi poporul Lui, şi Dumnezeu Ă®nsuşi va fi cu ei. El va fi Dumnezeullor" (Apoc.21:3). Dumnezeu şi Mielul vor domni pentru totdeauna pe tronul lor Ă®n această cetate sfântă (Apoc. 22:3).

(3) Va mai avea cetatea pământească a Ierusalimului un viitor rol Ă®n Ă®mpărăţia de o mie de ani a lui Dumnezeu? Isaia 65:18 arată spre „ceruri noi şi un pământ nou" (Is. 65:17) iar apoi scrie apăsat „ci..." (sublinierea noastră) Ierusalimul actual Ă®şi va cunoaşte Ă®mplinirea lui; restul textului din Isaia 65 vorbeşte despre condiţiile
mileniului. Mulţi cred că atunci când Hristos va reveni ca să Ă®ntemeieze Ă®mpărăţia Sa de o mie de ani (Apoc. 20:1-6), El ĂŽşi va aşeza tronul Ă®n cetatea Ierusalimului. După judecata de la scaunul de domnie mare şi alb (Apoc. 20:11-15), Ierusalimul ceresc se va coborĂ® pe pământul cel nou şi va deveni centrul Ă®mpărăţiei veşnice a lui Dumnezeu (vezi Apoc. 21:2, ).

www.misiune.ro :: www.crestin.ro :: www.tanarcrestin.net
Copyright © Cantececrestine.3x.ro 2005
Termeni şi condiţii