Antet

 

Nu uitaţi să vă spuneţi părerea în Cel mai bun lubrifiant anal sau vizitati forumul

CantecePoeziiEseuriLinkuriGuestbookAbout
                                                             
HomeAdauga cantecAdauga poezieAdauga eseu


Baza noastra de date contine 2208 cântece, 1293 poezii, 436 eseuri

ĂŽnsemnat pentru Hristos
Autor
Volum
Limba
Romana
Continut
Vazut de 77 ori

ĂŽntr-un anumit sens toţi oamenii sĂ®ntem străini unii faţă de alţii. Chiar si prietenii nu se cunosc bine unii pe alţii. Căci a cunoaşte pe cineva, Ă®nseamnă a-i ştii toate influenţele din izvoarele ereditare şi ale mediului Ă®n care a crescut, cât si nenumăratele hotărâri morale care l-au format ca să ajungă ce este. Deşi nu ne cunoaştem unii pe alţii, urmărind traiectoria vieţii cuiva aflăm Ă®nvăţături frumoase, Ă®n special dacă sĂ®ntem atenţi la forţele motoare care i-au motivat acţiunile. De pildă, ce mult am câştiga fiecare dacă am simţi şi noi acelaşi clocot de viaţă Ă®n Hristos ca Saul din Tars, mai târziu chemat Pavel, dacă am măsura si noi cât de cât adâncimile ascunse ale cuvintelor sale: „Port Ă®n trupul meu semnele Domnului Isus!" (Galateni 6:17). ĂŽn legătură cu aceste cuvinte un lucru e sigur: au fost e recunoaştere a faptului că Dumnezeu era stăpân Ă®n viaţa lui Pavel. Apostolul Pavel aparţinea Ă®n Ă®ntregime Domnului, cu trupul, sufletul şi duhul său. Era Ă®nsemnat pentru Hristos! Când el spune că poartă Ă®n trupul său rănile, cele cinci răni ale Domnului, nu vorbea de semne ca de genul „stigmatelor" pretinse de Sf. Francis de Assisi Ă®n 1224. Nu e vorba de o asemănare exterioară şi o imitaţie a rănilor Mântuitorului, ci o identificare spirituală printr-o răstignire lăuntrică. El fusese „răstignit cu Hristos!" (Galateni 2:20).

Semnele răstignirii sale lăuntrice au fost văzute clar. Ă®ntâi de toate, a fost Ă®nsemnat cu un zel aprins faţă de o ţintă clară! Dacă e adevărat ce spune tradiţia creştină că apostolul Pavel era doar de 1,3 metri Ă®nalt, atunci a fost cel mai gigant pitic care a trăit vreodată. A depăşit pe toţi contemporanii săi Ă®n rugăciune, Ă®n lucru, Ă®n zel. Pe firmamentul vieţii lui a fost scris cu litere de foc: „Fac un singur lucru!" (Fil. 3:13). A fost orb la toate celelalte lucruri Ă®n care Ă®şi găseau slava ceilalţi contemporani.

La fel, Calvin a fost luat Ă®n râs fiindcă stătea toată ziua şi scria Instituţiile sale, şi n-a scris cu pana lui genială nici măcar un singur rând despre gloriile Alpilor care-l Ă®nconjurau. Iar Pascal a fost aspru criticat fiindcă Ă®n afară de nemurirea sufletului uman, n-a găsit nici un peisaj Ă®n jur la care să-şi oprească privirea. Tot astfel, apostolul Pavel ar putea fi luat Ă®n batjocură fiindcă n-a scris nici un cuvânt despre arta greacă sau splendorile Pantheonului. El se izolase Ă®n spiritualitate.

După ciocnirea ateniană pe colina lui Marte, apostolul Pavel şi-a vărsat tot dispreţul faţă de Ă®nţelepciunea acestei lumi, murind zilnic faţă de ispita de a-i Ă®ntrece Ă®n idei şi Ă®n filozofie pe Ă®nţelepţii lumii. Misiunea sa nu era să transmită un punct de vedere, ci să biruiască legiunile iadului! Apoi, apostolul Pavel a fost Ă®nsemnat cu smerenie. Moliile n-au putut mânca mătasea hainelor lui. N-a pescuit niciodată laude cu momeala umilinţei; ci, dimpotrivă, locul de frunte şi-l alege Ă®ntr-o listă lungă de păcătoşi (acolo unde noi de fapt l-am fi pus cel din urmă). O veche zicătoare galică spunea: Dacă ştii ebraica, greaca si latina, nu le pune unde le-a pus Pilat, deasupra capului lui Isus, ci pune-le jos, la piciorul crucii! „Lucrurile care erau pentru mine câştiguri, le-am socotit ca o pierdere, din pricina lui Hristos!" spune apostolul Pavel (Fil. 3:7). Ce uşurinţă pentru inimă e virtutea aceasta a umilinţei - să fii bucuros că nu ai nimic ce pierde! Neavând o părere Ă®naltă despre sine, Pavel nu s-a temut de cădere! Chiar atun­ci când se plimbă Ă®n hainele scumpe ale broderiilor gândirii evreieşti, Ă®n şcoala celui mai vestit dintre rabinii vremii, apostolul Pavel străluceşte fiindcă poartă podoabele aces­tea Ă®n umilinţă şi Ă®ntr-un spirit liniştit.

Apoi, apostolul Pavel a fost Ă®nsemnat cu suferinţă! Uitaţi-vă la lucrurile pe care le scrie Ă®n Romani, capitolul 8: Necazul, strâmtorarea (probabil, Ă®n domeniul minţii), prigonirea (probabil, Ă®n domeniul spiritului), foametea, lipsa de Ă®mbrăcăminte, primejdia, sabia (desigur, suferinţe Ă®n trup)! De toate acestea a avut parte micul gigant! Acest evreu rătăcitor a declarat război tuturor lucrurilor care erau Ă®n război cu Dumnezeu si cu fii oamenilor. Acest prinţ al predicatorilor, şi duşmanul său, prinţul iadului, nu şi-au cruţat nici o lovitură, nici o bătălie. ĂŽntre ei era o luptă pe toate fronturile.

Priviţi cu atenţie la apostolul Pavel! privirea aceea adâncă, trupul acela plin de cicatrice, figura aceea adusă de spate si slăbită de foame, uscată de posturi, vlăguită de ver­gile lictorilor; trupul acela mic, sub loviturile nemiloase ale pietrelor din Listra, Ă®nflămânzit Ă®n multe alte locuri, cu pielea aceea arsă de soare sau murată timp de treizeci si şase de ore Ă®n Marea Mediterană! Adăugaţi la toate acestea pericole după pericole; Ă®nmulţiţi-le cu singurătatea; număraţi o sută nouă zeci şi nouă de lovituri, trei naufragii pe mare, trei bătăi cu nuielele, „omorât" cu pietre, un dosar gros de Ă®ntemniţări, atâtea „omorâri" că li s-a pierdut şirul. Şi dacă ar putea cineva să le adune pe toate, suma totală ar fi totuşi zero, „nimic"! Fiindcă Pavel Ă®nsuşi a făcut calculul. Ascultaţi-l ce zice: „întristările noastre uşoare, de o clipă..." Aşa zic şi eu, nepăsare faţă de suferinţe!

Mai departe, apostolul Pavel a fost Ă®nsemnat cu pasiune! Numai un om care e Ă®n centrul de acţiune al planurilor lui Dumnezeu, numai unul care face echilibris­tică pe sârma ascultării totale de Dumnezeu, numai un aşa om e Ă®n stare să cheme pe Duhul Sfânt ca martor pentru mărturia lui. Şi exact aşa ceva face Pavel la Romani 9:1. O, dacă am putea din flacăra aceasta să ne tragem noi predicatorii măcar puţină lumină! Bătăile n-au stins flacăra din el! Posturile lungi si Ă®nflămânzirea n-au putut-o omorĂ®! Defăimările şi răstălmăcirile n-au putut s-o stingă! Apele n-au putut s-o Ă®nece, Ă®nchisorile s-o rupă, primejdiile s-o slăbească, arestările s-o oprească! A ars mereu până Ă®n clipa când viaţa i s-a scurs din trup. Hristos cel viu care trăia Ă®n Pavel (Galateni 2:20), manifestându-se prin pasiunea sufletului său, a fost Ă®n acelaşi timp sperietoarea iadului, steagul creşterii Bisericii si uralele inimii Mântuitorului, care „vedea rodul sufletului Său şi se Ă®nviora!"

Şi, apostolul Pavel a fost Ă®nsemnat cu iubire! Când Pavel a simţit ce Ă®nseamnă a fi „în Hristos", Ă®n el s-a dezvoltat capacitatea de a iubi. (Numai o stare de maturitate cunoaşte dragostea). O, şi cum a iubit Pavel! Ă®ntâi de toate şi lucrul cel mai important, apostolul Pavel L-a iubit pe Domnul. Apoi i-a iubit pe oameni, pe duşmanii săi, a iubit greutăţile din viaţă, chiar si suferinţele sufletului său. Cred că a iubit lucrul acesta din urmă Ă®n mod special, altfel ar fi neglijat rugăciunea. Dragostea lui Pavel l-a dus la cei pierduţi, la cei mai de jos, la cei din urmă. ce ţintă nobilă Ă®n iubirea sa! Colina lui Marte, cu intelectualii vremii, sinagogile cu feţele religioase cele mai rigoriste, pieţele aglomerate si pline cu fii risipitori, toate aceste locuri le-a căutat şi le-a străbătut pentru cauza Domnului. Dragostea, ca şi un dinam puternic l-a Ă®mpins să Ă®ndrăznească lucruri mari pentru Dumnezeu. Nu mulţi s-au rugat cum s-a rugat acest bărbat. Poate Mc­Cheyne, John Fletcher, marele Brainerd, şi Ă®ncă puţini câţiva, au cunoscut lucrarea aceasta Ă®n care trupul şi sufletul participă intens Ă®n rugăciunea de mijlocire sub influenţa iubirii.

ĂŽmi aduc aminte cum am stat lângă autoarea acestor versuri, cântându-i imnul:



Iubirea Ta, Isuse, ne cheam㠺i ne strânge

Şi ne trimite-n lume cu harul Tău măreţ,

Lumina celor oropsiţi din noapte şi dispreţ.

O, iată, inima-mi se frânge, Şi doru-n mine astăzi plânge:

Da, vreau să merg cu orice preţ!



Nu era doar un sentimentalism exprimat frumos. O costaseră Ă®nchisoare, lipsuri, dureri şi sărăcie!

Charles Wesley mi se pare că se Ă®ntinde Ă®n vârful picioarelor ca să ajungă aşa sus si să spună: „Nu mai doresc nimic din ale pământului. Tot ce vreau, oh, Doamne, e dragostea Ta Ă®n pieptul meu!" Mai recent, Amy Carmichael a rostit rugăciunea dintr-un suflet aprins: „Dă-mi iubirea călăuză pe cărare, Credinţa, cu forţă arzătoare!" Toţi aceştia au umblat pe drumul apostolic al câştigătorilor de suflete. Cei animaţi de dorinţa să câştige pe alţii la Domnul au avut o dragoste mare de sufletele oamenilor. Toate iubirile mai mărunte au fost cucerite de Iubirea cea mare. Marea iubire faţă de Iubitorul sufletelor lor i-a mânat la lacrimi, la suferinţe, la triumf. Oare Ă®n ceasul acesta rău Ă®n care trăim, avem noi dreptul să iubim mai puţin?



Să Te iubesc pe Tine, Cerescule Părinte,,

Punându-Ţi la picioare şi faptele şi gândul;

E dorul meu cel mare, iubirea mea fierbinte,

Să nu ne mai despartă nici cerul nici pământul!

Iubirea croieşte prin flăcări o cărare Iubirea uşurează poverile amare,

Iubirea şterge lacrimi, iubirea Ă®ndrăzneşte,

Iubirea se jertfeşte, iubirea biruieşte!



Fără ca să fi ales ei, milioane de oameni vor fi Ă®nsemnaţi Ă®ntr-o zi pentru Anticrist. Oare să ne tragem noi Ă®napoi de la cinstea de a purta Ă®n sufletul nostru, Ă®n gândirea noastră, Ă®n duhul nostru, Ă®n trupul nostru, semnele Stăpânului, sem­nele Domnului Isus? Dar oare dorim noi aşa ceva?

A fi „însemnat" Ă®nseamnă a purta semnul de rob.

SĂ®ntem gata să fim Ă®nsemnaţi - „Pentru Hristos"?

www.misiune.ro :: www.crestin.ro :: www.tanarcrestin.net
Copyright © Cantececrestine.3x.ro 2005
Termeni şi condiţii