Continut
Vazut de 119 ori |
America nu poate să cadă... fiindcă deja e jos. Lucrul acesta e adevărat şi despre Anglia. Nici ea nu poate fi Ă®nrobită... fiindcă deja poporul ei e Ă®ncătuşat Ă®n lanţurile anarhiei morale pe care Ă®nsăşi ea şi le-a forjat si le-a ales. Aici sânt milioane de oameni cuprinşi de boala imoralităţii, si nu au pic de dorinţă să se vindece. Aici sânt oameni care Ă®şi vând sufletul pentru umbre, Ă®n timp ce nu numai că respÂing lucrurile reale, dar Ă®şi şi bat joc de ele.
Un val imens, fără precedent, de nelegiuire Ă®n călcarea poruncilor, Ă®n batjocorirea lui Dumnezeu, Ă®n distrugerea sufletelor, face ravagii Ă®n oceanul orânduirilor omeneşti. Niciodată până acum n-au fost mase atât de masive de oameni care să-şi vândă sufletul la preţuri de nimic diavolului. „Nu este nimeni care să se trezească şi să se alipească de Tine" (Isaia 64:7). Ce vrajă diavolească Ă®i ţine sub control? Cum i-a legat aşa de tare? Cine le-a luat minţile? Cum de nu se trezesc ca să-şi vină Ă®n fire?
Sub directivele diavolului, lumea a mai dat o injecţie firii păcătoase. Unul din semnele „zilelor din urmă" este si faptul că „oamenii vor fi iubitori de plăceri." (Observaţi pluralul). Şi unde se fierbe zeama aceasta a iadului? Ă®n berăriile si cârciumile lumii. E nevrednic de luat Ă®n seamă arÂgumentul că subvenţiile guvernamentale date ca ajutor comÂpaniilor de bere şi lichioruri creează servicii pentru oamenii muncii. Distileriile sânt creşe Ă®n care se nasc ucigaşii ce operează traficul de arme, produc crimele de pe şosele, provocate de şoferii Ă®n stare de ebrietate. Judecătoriile au de-a face cu roadele lichiorului. O trezire spirituală va scoate acest pom din rădăcini. Apoi, milioane de oameni Ă®şi aşteaptă rândul ca să fie iniţiaţi Ă®n nebunia căluşeilor din carnavalul sexualităţii. Când răul are gustul atât de dulce, care dintre tinerii Ă®mbibaţi deja Ă®n păcate şi pofte ar mai dori să facă binele? Un singur ceas de „viaţă" Ă®n tensiunea plăcerii - argumentează ei - face mai mult decât să dai cu zarul Ă®n jocul de noroc al speculaţiilor teologilor de azi cu privire la „veşnicie."
Uitaţi-vă o singură clipă, şi vi se umple sufletul de amărăciune. Poate fi ceva mai prostesc şi inuman ca o seară de băutură. Eroul serii e cel care ultimul se mai ţine pe picioare, Ă®n timp ce toţi ceilalţi, grohăind ca porcii, stau culcaţi pe podea, pe sub mese, amorţiţi de băutură. Acesta nu e sportul unor oameni primitivi ieşiţi din peşterile din valea Baliemului, ci e sportul sinistru al noilor intelectuali, sătui la refuz Ă®n trup, dar murdari la suflet, dedaţi fără ruşine oricărei nelegiuiri!
Plini cu desfrâu, avizi după jocurile de noroc, Ă®nrobiţi de băutură, aşa oameni (adulţi la trup, dar imbecili la minte) Ă®şi cântă jelania cu lordul Byron: Acolo unde era foc acum e cenuşă, delir. E mort sufletul, dragostea, dorul Ce Ă®nainte iubeam, acum nu mai admir, Iar inimă-i rece, căruntă ca părul! Dacă Biserica ar avea ceva vital să dea şi ceva victorios să fluture, oamenii aceştia care aleg ziua cluburile de golf şi noaptea cluburile de noapte, ar mai fi Ă®ncă speranţă, s-ar putea să fie atraşi de la cloaca murdăriilor lor.
Din moment ce Ă®n libertatea lor oamenii nu-L aleg pe Dumnezeu, oare nu e normal ca Dumnezeu să-i lase pradă unor pedepse şi urgii, ca astfel ei să-şi aducă aminte de ziua Domnului, de calea Domnului şi de Fiul Lui? Să nu ne mirăm când auzim despre nenorocirile care vin peste lume. Şi atunci, nu e mai bine să mori legat Ă®n trup dar cu sufletul liber, decât să mori liber cu trupul si cu sufletul Ă®nrobit?
Rămânem cu gura căscată când vedem oameni străluciţi, aprinşi de entuziasm pentru ştiinţă, dar speriaţi de religie. Când aceştia resping credinţa adevărată, Ă®şi umplu golul spiritual cu gunoaie, se hrănesc din filme si meciuri de fotbal, Ă®n lumina „miilor de ani ca o zi", i-a trebuit ştiinţei doar câteva secunde să ne ducă de la carul cu boi la automobil, şi de la automobil la Sputnik.
Dar dacă admitem că ştiinţa are o atracţie deosebită şi e de admirat atunci când forează Ă®n sol o sondă de 3 Km adâncime căutând zăcăminte de petrol, şi dacă nu găseşte, se apucă şi face acelaşi lucru pe fundul mării, totuşi e necesar să luăm Ă®n seamă că ştiinţa poate avea si un aspect diabolic, ucigător. De exemplu, lobotomizarea. Lobotomizarea e o operaţie chirurgicală inumană, inÂspirată de Satana, promovată de ştiinţă. De ani de zile operaţia aceasta asupra creierului uman a fost o armă Ă®n mâna dictatorilor. Hitler a folosit-o asupra a milioane de compatrioţi. Stalin se zice că ar fi avut zece mii din sclavii lui schimbaţi Ă®n zombii prin această operaţie ce ia doar cinci minute. După operaţie victima se zice că e Ă®n mod ireversibil nebună.
Pacientul e legat de masa de operaţie, legăturile fiind strânse si tari. Electrozii sânt ataşaţi la tâmple, si trei Ă®ncărcături de curent sânt dozate Ă®n creierul pacientului, desÂtul ca să provoace convulsii violente care până la urmă se sfârşesc cu o comă anestezică. Apoi medicii iau leucotomi (nişte instrumente mici ca târnăcoapele) si le implantează sub pleoapele pacientului. Cu un ciocănaş le Ă®mpinge prin golul ochiului Ă®n partea din faţă a creierului, separând lobii frontali de restul creierului. Rezultatul? Un zombi (alt cuvânt nu găsesc acum).
Cincisprezece zombi din aceştia pot fi făcuţi de ştiinţă Ă®n nouăzeci de minute... Când oameni luminaţi Ă®i dezumanizează pe alţii Ă®n felul acesta, e timpul să ne oprim şi să ne gândim, să ne Ă®ntrebăm dacă nu cumva zeiţa Ştiinţei primeşte prea mari onoruri din partea oamenilor.
Având Ă®n gând aceste milioane de lobotomizaţi, meditaţi puţin la cuvintele lui Bertrand Russell, a cărui lucrare, „Principiile Logicii" l-a Ă®ncoronat ca regele filozofilor moderni: „Ca să se salveze, omul are nevoie azi de un singur lucru: să-şi deschidă ochii să accepte bucuria, şi să lase ca frica să rămână un lucru de domeniul trecutului Ă®ntunecos. Omul trebuie să-şi ridice ochii Ă®n sus si să spună: „Nu, nu sânt un păcătos mizerabil. Sânt o fiinţă care, după o cale lungă si anevoioasă, am descoperit cum să stăpânesc... obstacolele naturale, cum să trăiesc Ă®n libertate şi bucurie, Ă®n pace cu mine Ă®nsumi, Ă®n pace cu Ă®ntreaga omenire."
Ar fi greu să vă conving că acest fals profet al păcii s-a dedicat Ă®nşelăciunii? Acelaşi Bertrand Russell nu poate acÂcepta Ă®ntruparea Domnului Isus Hristos. Dar, vă Ă®ntreb, cât mesaj de nădejde are el pentru nenorociţii vremii Ă®n care trăim? Ceasul acesta are nevoie de inimi arzătoare, de buze aprinse, de ochi ca para focului. Dacă am fi doar zece la sută pe cât de credincioşi ne credem, străzile ar fi pline Ă®n fiecare duminică de oameni care ar mărşălui spre Sion. Ar trebui să ne Ă®mbrăcăm Ă®n sac si cenuşă văzând starea bisericii de azi, fără dragoste, fără viată, fără lucrare.
Dacă am fi plâns atât cât au plâns evreii la Zidul Plângerii Ă®n Ierusalim, am trăi azi o trezire energică şi curăţitoare. Dacă ne-am Ă®ntoarce la traiul şi practica apostolică să aşteptăm de la Domnul puterea apostolică am fi Ă®n stare să pornim Ă®n lucrarea apostolică. E ceasul când oamenii mereu se Ă®ntreabă: „Sânt cu toţii fericiţi?" Scopul lui DumÂnezeu cu noi nu e fericirea, ci sfinţirea! Dacă e cineva azi cumpătat, ferindu-se să se atingă de băuturi, e luat Ă®n râs. Dar apostolul Pavel Ă®i scrie lui Tit că aceasta e una din cele mai alese virtuţii creştine! Ar trebui să mai urcăm odată dealul Căpăţânii pe genunchi, ca să privim crucea Ă®ntr-o atitudine de smerenie si adoraţie. Biserica trebuie Ă®ntâi să se pocăiască; apoi lumea va ceda! Biserica trebuie Ă®ntâi să plângă; apoi vor fi bisericile pline cu păcătoşi copleşiţi de plânsul pocăinţei. ĂŽn culmea puterii sale, William James, un profesor de medicină de la Universitatea Harvard, a fost lovit de o boală misterioasă. I-au fost afectaţi si deranjaţi nervi. Suferea de insomnie si depresiune, dar nu găsea nici o vindecare. A fugit Ă®n Europa. Poate va găsi răspunsul la Berlin. Nici o uşă de nădejde Ă®nsă. Poate la Viena. Acelaşi răspuns. Poate la Paris se ascunde răspunsul. Dar nu l-a găsit nici acolo.
Disperarea i-a cuprins fiinţa. Londra era aproape, dar apelul său a sunat Ă®n gol. Scoţia avea medici eminenţi Ă®n domeniul acesta. Dar n-a găsit balsam nici Ă®n Galaad. S-a Ă®ntors Ă®n America, Ă®n mintea lui dansa gândul sinuciderii. A auzit de un bărbat al rugăciunii, un om cu o credinţă mare. Dar William James avea oroare pentru vindecările prin credinţă. El era un bărbat cu renume, un filozof distins, un psihiatru de marcă. Mintea lui ascuţită si pregătirea sa inÂtelectuală nu-l lăsau să Ă®ncerce aşa ceva. Dar n-a avut ce face. S-a dus să-l viziteze. Omul acela simplu, fără scoală, om al lui Dumnezeu, şi-a pus mâinile smerite pe capul lui James. Şi acesta spunea mai târziu: „Am simţit Ă®n corpul meu cum pătrunde o putere, o energie, şi am fost cuprins de un sentiÂment de pace; am ştiut atunci că eram vindecat!"
Pentru vindecarea bolilor Ă®ngrozitoare ale acestei lumi nebune, „Abana Ştiinţei" şi „Parparul Politicii" sânt mai atrăgătoare decât Crucea; aşa socoteşte voinţa noastră Ă®ndărătnică şi mintea noastră deformată. Dar ca să căpătăm vindecarea, trebuie să ne umilim ca William James, să ne Ă®ntoarcem iar la Cruce şi la râul vieţii care curge din ea. |