Continut
Vazut de 80 ori |
Oamenii rugăciunii trebuie să fie oameni de oţel, căci urmează să fie asaltaţi de Diavolul chiar Ă®nainte ca să dea ei asaltul Ă®mpotriva Ă®mpărăţiei lui.
Rugăciunea care este un fel de petiţie adresată Marelui Stăpân al Universului, e doar un aspect al acestui conflict multiplu. Ca şi orice alt lucru din viaţa credinciosului, rugăciunea poate fi dezechilibrată. Rugăciunea nu poate Ă®nlocui munca; şi la fel, munca nu poate Ă®nlocui rugăciunea, Ă®n strălucita sa lucrare, deşi puţin cunoscută, ,,Arma Rugăciunii", E. M. Bounds spune: „E mai bine să laşi ca lucrarea să meargă de la sine, decât să laşi ca rugăciunea să fie neglijată." Şi continuă: „Cei mai eficienţi agenţi de propovăduire a Evangheliei, Ă®n continuarea lucrării DomÂnului Isus pe pământ, şi ca un baraj Ă®mpotriva talazurilor celui rău, s-au dovedit a fi conducătorii de biserici care sânt oameni ai rugăciunii. Dumnezeu Se bazează pe ei, Ă®i foloseşte şi Ă®i binecuvântă."
Desigur, trezirea lipseşte fiindcă rugăciunea lâncezeşte. De nimic nu se teme Satana atât de mult ca de oamenii rugăciunii. Dar ca să trăieşti frumos nu Ă®nseamnă să trăieşti lung. Un bărbat care moare la douăzeci şi opt de ani poate avea o sută de ani Ă®n Ă®nţelepciune. Libelula Ă®şi Ă®ndreaptă tegumentul şi se ridică Ă®n zbor de safir către câmpiile Ă®nrourate ale pământului ca să trăiască doar câteva zile. Şi totuşi nici o floare n-are albastrul atât de diafan ca şi culoarea platoşelor ei. La fel şi Ă®n sfera duhovnicească, cele mai bogate haine ale sufletului se ţes pe suveica rugăciunii şi sânt colorate Ă®n durerile care Ă®mplinesc suferinţele lui Hristos.
Colegii misionari l-au invidiat pe Henry Martyn pentru evlavia sa. Unul din ei scria: „O, dacă am putea să-l ajunÂgem Ă®n excelenţa gândirii, Ă®n Ă®nălţimea evlaviei, Ă®n ascultare, Ă®n iubirea pentru alţii, Ă®n dorinţa sa aprinsă de a face bine alÂtora, Ă®n Ă®nţelegerea sa asupra voii lui Dumnezeu şi Ă®n câştigarea unui temperament ceresc!" Iată secretul vieţii lui Ă®n India. Martyn scrie el Ă®nsuşi: „Căile Ă®nţelepciunii Ă®mi apar Ă®ncântător de frumoase, iar traiul lumesc mi se pare fără gust si neplăcut." El adaugă: „Un lucru deplâng: Slăbiciunea mea şi lipsa de zel Ă®n rugăciunile mele când mijlocesc pentru cei nemântuiţi. Iar căldura sufletului meu nu se măreşte Ă®n proporţia luminii pe care am primit-o." E cineva care ar fi gata să arunce prima piatră Ă®mpotriva lui Henry Martyn? N-ar trebui să mărturisim cu toţii că Ă®n rugăciunile noastre de mijlocire ne lipseşte căldura?
Prin natura sa, focul naşte foc. Dacă mai e Ă®mprejur alt combustibil, focul Ă®şi răspândeşte domeniul. „Iată un foc mic ce pădure mare aprinde!" Gheaţa nu produce foc; diavolul nu naşte sfinţi; şi nici predicatorii lipsiţi de rugăciune nu pot naşte credincioşi care să lupte Ă®n rugăciune. Şi totuşi, o sinÂgură scânteie care sare de pe nicovală aprinde un oraş. Dintr-o singură lumânare, alte zece mii Ă®şi aprind lumina! Din rugăciunea fără seamăn a lui David Brainerd şi-au Ă®nceput strălucirea stele mari pe firmamentul câştigătorilor de suflete (ca Payson, Carey şi alţii). William Carey a citit istoria vieţii lui Brainerd, şi un dinam a Ă®nceput să se mişte Ă®n sufletul lui de tânăr, si n-a mai avut astâmpăr până ce n-a plecat spre stâncile de corali ale Indiei. La făclia sufletului topit al lui Brainerd, s-a aprins lumânarea inimii lui Edward Payson. Astfel, din jurnalul de călătorie al acelui apostol sărac si bolnăvicios al Indienilor nord-americani, Payson şi-a găsit la vârsta de douăzeci de ani inspiraţia destinului său Ă®ntr-o viaţă de rugăciune care aproape a eclipsat-o pe cea a lui Brainerd. Ca să mai adaug un fiu născut din scânteia vieţii lui Brainerd, un alt cavaler al rugăciunii, care s-a stins din viaţă la numai douăzeci si nouă de ani, Robert Murray McCheyne. Acest gigant al rugăciunii a citit viata lui Brainerd si a fost inspirat la rugăciune, a fost magnetizat de „forţa aceasta unică si magÂnifică pe care o poate exercita sufletul omenesc." Apoi Ă®ncă unul, marele Jonathan Edwards, l-a privit pe Brainerd (Ă®n timp ce fiica lui, Jerusha, plângea), când valurile suferinţelor creşteau tot mai mari Ă®n trupul firav al lui Brainerd. Cu milă, Edwards scrie: „Slăvesc pe Dumnezeu că Ă®n providenţa Sa a făcut ca Brainerd să moară Ă®n casa mea, ca astfel să-i aud rugăciunile, ca să-i văd consacrarea, ca să fiu inspirat de exemplul lui." Ă®n timp ce Brainerd se stingea, Wesley era Ă®n floarea cuceririlor sale. Ascultaţi-l pe Wesley vorbind la congresul metodist de atunci Ă®n Anglia. (Şi, vă rog, faceţi comparaţie cu ce spunea Dr. Sangster la ConÂferinţa Metodistă Anuală Ă®n 1958, citat Ă®n capitolul anterior). Wesley spunea: „Ce putem face ca să reĂ®nviem lucrarea Domnului acolo unde lâncezeşte?" Şi răspunsul Ă®l dă tot el, acest neobosit evanghelist care a scuturat trei imÂperii cu propovăduirea Evangheliei: „Fiecare predicator să citească cu atenţie viaţa lui David Brainerd!"
Să facem totalul. Să-i punem la rând: Payson, McÂCheyne, Carey, Edwards, Wesley oameni de renume, şi toţi aprinşi de o singură scânteie, şi toţi datori unui Brainerd cuprins de slăbiciune şi de foc Ă®n rugăciune.
Conflictul veacurilor a venit peste noi. Iar biserica de azi nu e pregătită: Ă®ntr-o stare de rătăcire de nedescris de la Ă®nvăţăturile biblice si Ă®n cuscrenie cu lumea, biserica de azi e mai degrabă o fraudă, fiindcă Ă®l dezonorează pe Domnul. Adevărata Biserică e născută de sus. Păcatul nu locuieşte Ă®n ea; iar Ă®n afara ei nu există sfinţi. Nimeni dintre oameni nu poate scrie numele cuiva Ă®n „registrele" ei, şi nimeni dintre oameni nu poate şterge vreun nume din ele. Această Biserică, din care — binecuvântat să fie Numele Domnului -- mai există o rămăşiţă, trăieşte si se mişcă si există prin rugăciune. Rugăciunea e dorinţa sinceră a sufletului omenesc.
După cum prima bombă atomică a scuturat Hiroşima, la fel numai rugăciunea mai poate scutura inimile oamenilor de azi. La porţile noastre zace un păgânim culturalizat, dar cu temple şi idoli imenşi, cu milioane de oameni fascinaţi de păcat. Vor fi Ă®ntorşi la Dumnezeu numai dacă Biserica se va lăsa mânată de Dumnezeu. Prin rugăciune oamenii sânt uniţi cu Dumnezeu, iar Satana este legat, dat peste cap şi Ă®nfrânt. El ştie bine lucrul acesta. De aceea, chiar Ă®n cămăruţa rugăciunii cu uşa ferecată, intră diavolul şi ne invadează gândirea cu Ă®ngrijorări, fie reale, fie imaginare, care iau proporţii colosale, Ă®n cazul acesta, lupta noastră de apărare trebuie să fie până la sânge. Şi ca să alungăm gândurile care ne sustrag şi ne fură concentrarea, e bine să ne rugăm cu voce tare, sau cel puţin Ă®n şoaptă.
Avansând astfel, câştigând teren asupra diavolului, următorul izvor de» putere Ă®l găsim Ă®n „făgăduinţele DomÂnului nespus de mari şi scumpe." Aici stăm pe o temelie de granit. Aici sĂ®ntem la punctul de schimb si tranzacţii cu cerul. Aici Dumnezeu Şi-a spus Cuvântul făgăduinţelor Sale, şi aşteaptă ca noi să-l onorăm oferta. Dar aici noi avem de luptat, nu Ă®mpotriva lui Dumnezeu, ci Ă®mpotriva căpeteniilor. Diavolului nu-i place să fie Ă®nfrânt. Sufletele oamenilor sânt comoara după care umblă el. Suflete cuprinse de Ă®ndoială, de beţie, de neascultare, suflete bolÂnave, suflete tinere sau bătrâne, orice suflete Ă®n afara puterii renăscătoare a Duhului Sfânt, toate acestea sânt sub puterea sa, deşi gradul de stăpânire e diferit de la caz la caz. SĂ®ntem ţinta săgeţilor arzătoare ale diavolului, şi numai „scutul credinţei" ne poate apăra de ele; cu ea, slavă Domnului, scăpăm nevătămaţi. Rugăciunea nu e pentru apărare. Scutul credinţei e pentru aşa ceva. Rugăciunea e arma noastră secretă. (Păcat că e secretă pentru unii din credincioşi. Şi care dintre noi, după ce a fost scris atâta despre ea, ar putea spune că e maestru Ă®n mânuirea acestei arme?). Nu-l biruim pe Satana prin rugăciune; Hristos l-a biruit acum două mii de ani. Diavolul face pe nebunul şi se preface şi se umflă st suflă şi ameninţă, iar noi Ă®l luăm Ă®n serios si uităm de „nemărginita mărime a puterii Domnului!" Cel care ne-a Ă®nvăţat cum să ne rugăm ne-a spus: „Vă dau putere asupra tuturor acestor lucruri!" Aceasta e biruinţa noastră. Sufletul ni se pleacă la rugăciune.
Rugăciunea ia timp. Ă®n fazele elementare timpul abia se mişcă; mai târziu, pe măsură ce sufletul se obişnuieşte cu acest exerciţiu al sfinţeniei, timpul zboară. Rugăciunea face sufletul blând. Observaţi că niciodată nu ne rugăm pentru oameni pe care Ă®i vorbim de rău, si niciodată nu vorbim de rău pe cei pentru care ne rugăm! Rugăciunea e un detergent minunat. Da, ştiu că sângele Domnului Isus Hristos ne spală de păcate; dar tocmai Ă®n rugăciune, dacă este ceva Ă®n noi vrednic de condamnat, sângele scurs din venele lui Emanuel ne cuprinde fiinţa Ă®n valuri curăţitoare.
Satana uneori ne lasă să ne mărim cunoştinţele biblice, cred, atâta timp cât nu ne apropiem de rugăciune, care e de fapt exercitarea şi aplicarea instrucţiunilor primite din Sfânta Scriptură. La ce bun e pătrunderea cu gândul Ă®n adâncimi de cunoştinţe, când inimile ne rămân la suprafaţă? La ce bun ar fi Ă®nălţarea noastră Ă®n ochii oamenilor, dacă nu ne ridicăm Ă®n ochii lui Dumnezeu? La ce bun ar fi o igienă impecabilă a trupului, când mintea ar fi stricată iar sufletul murdar? La ce ne-ar folosi o religie de formă, dacă sufletul ar rămâne tot lumesc? Şi ce ne-ar folosi puterea fizică, dacă sufletul ne-ar fi bolnav? La ce ne-ar folosi bogăţiile lumii, când sufletul ne-ar fi sărac? Cine s-ar putea mângâia cu gândul popularităţii Ă®n opinia publică, dacă numele lui nu e cunoscut şi de temut Ă®n iad? Rugăciunea rezolvă toate aceste nepotriviri spirituale.
Sufletul care vrea să fie liber de falsele aparenţe ale acestei vremi are nevoie să se oţelească Ă®ntr-o umblare tot mai apropiată cu Dumnezeu, trăind Ă®n atmosfera de pace a gândirii cereşti. Aspirantul bogăţiilor spirituale şi al audienţelor divine va ajunge Ă®nsă, mai curând sau mai târziu, să simtă singurătatea şi să mănânce din „pâinea Ă®ntristării." Piedici din partea familiei sau a societăţii s-ar putea să nu le aibă; dar, la fel de bine, s-ar putea să le aibă. Ce e sigur Ă®nsă, va avea parte de conflicte spirituale şi tăceri adânci (adesea greşit Ă®nţelese), va rămâne izolat faţă de unii dintre cei mai dragi, de dragul Mântuitorului. Căci, celor Ă®ndrăgostiţi le place să rămână singuri, şi piscurile Ă®nalte ale sufletului se escaladează Ă®n singurătate. Iar poetul spune:
Am auzit chemarea, Cu duioşie si har: „ Vino după Mine!" Atâta doar...
Şi bucuriile lumii Au dispărut uitate, Iar eu am pornit Pe căi neumblate.
M-a chemat Isus. Cu duioşie si har Şi-am mers după El, Atâta doar...
Dar tu ce crezi? Tu nu L-ai urma Dacă şi pe tine Isus te-ar chema? |