Antet

 

Nu uitaţi să vă spuneţi părerea în Lipici pentru unghii false sau vizitati forumul

CantecePoeziiEseuriLinkuriGuestbookAbout
                                                             
HomeAdauga cantecAdauga poezieAdauga eseu


Baza noastra de date contine 2208 cântece, 1293 poezii, 436 eseuri

Credincioşii necredencioşi.
Autor
Volum
Limba
Romana
Continut
Vazut de 91 ori

ĂŽntr-una din zile un suflet simplu va lua Cartea lui Dumnezeu, o va citi, şi o va crede; şi atunci noi toţi ceilalţi ne vom simţi ruşinaţi. Am adoptat o teorie convenabilă că Biblia e o Carte care trebuie explicată, Ă®n timp ce Ă®ntâi si Ă®ntâi de toate ea e o Carte care trebuie crezută si trăită. Faptul acesta bate mereu la uşa gândirii mele Ă®n ul­timele zile: e o mare diferenţă Ă®ntre a cunoaşte Cuvântul lui Dumnezeu şi a-L cunoaşte pe Dumnezeu care a scris Cuvântul. Nu vi se pare că la toate cursurile biblice auzim mereu aceleaşi lucruri repetate, şi plecăm de la ele fără să ni se fi Ă®mbogăţit credinţa? Probabil Dumnezeu n-a mai avut niciodată un set de aşa „credincioşi necredincioşi" ca şi generaţia aceasta de creştini. Ce adevăr umilitor!

Mai tânjim noi azi după bogăţii spirituale? Un marinar fără nici un ban poate să fie frământat de gândul că traver­sează Atlanticul, ştiind că sub apele lui zace Ă®n adânc vasul Lusitania cu zece milioane de dolari, si ar putea să le aibă el. Doar o singură piedică: câţiva kilometri de apă Ă®ntre ei! Tot aşa, Biblia, carnetul de cecuri al creştinului din partea Domnului slavei, spune: „TOATE lucrurile sânt ale voastre... şi voi sunteţi ai lui Hristos, iar Hristos este al lui Dumnezeu." Simt o indignare Ă®n ultima vreme Ă®n legătură cu sărăcia noastră, a credincioşilor.

Rare ori avem ore de rugăciune fără să auzim fraza: „Doamne, Tu poţi face aşa ceva!" (Ă®n legătură cu anumite cereri specifice). Dar e aceasta credinţă? Nu. E doar recunoaşterea atributului omnipotenţei lui Dumnezeu. Eu cred că Domnul slavei, neschimbat şi atotputernic, poate să schimbe Ă®n aur masa aceasta (destul de mare) la care bat acum la maşină. E Ă®n puterea Lui să schimbe apa Ă®n vin, lem­nul Ă®n aur. Dar apa a schimbat-o Ă®n vin fiindcă a fost nevoie de minunea aceea, Ă®n momentul de faţă aş putea folosi un milion Ă®ntreg de dolari (si nici un bănuţ n-aş folosi pentru folosul meu personal) Ă®ntr-un mod care nu m-ar face să roşesc Ă®n „ziua aceea"; si cred că există o nevoie adevărată. Dar a spune că El poate schimba lemnul Ă®n aur, nu Ă®nseamnă că lemnul se schimbă. Dar atunci când mă ridic şi spun: „Dumnezeu va face minunea, va schimba masa aceasta Ă®n aur!", problema e rezolvată.

Cu toţii ştim că „cea mai mare dintre ele" (dintre credinţă, nădejde şi dragoste) nu e credinţa. Dar de ce s-o trecem cu vederea? Se mai găseşte azi credinţă curată? Câtă travestire de credinţă e Ă®n interpretarea unora! Un strigăt familiar azi: „Cred că Dumnezeu vrea să transmitem prin Ă®ncă zece staţii de radio; aşteptăm ca El să ne asigure nevoile financiare; vă rugăm trimiteţi plicurile cu bani până săptămâna viitoare." Aici e credinţă si insinuare, dar nu e fereastra deschisă numai Ă®nspre cer. Noi creştinii repetăm papagaliceşte: „Dumnezeul meu să Ă®ngrijească de toate trebuinţele voastre"; dar, realmente, credem noi asta?

Fără a-i micşora valoarea, capitolul 11 de la Evrei ar putea avea o urmare; ar putea include pe Hudson Taylor (fondatorul Misiunii Interne din China), George Muller, Rees Howells, si alţii, care „prin credinţă" au Ă®nfăptuit lucrări mari. Nu e oare ruşine că spunem vorbe mari despre bogăţiile Domnului nostru, Ă®n timp ce umblăm bolnăvicioşi Ă®n zdrenţe? Dumnezeu onorează, nu Ă®nţelepciunea, nici per­sonalitatea, ci credinţa. Credinţa Ă®l onorează pe Dumnezeu. Iar Dumnezeu onorează credinţa. Dumnezeu e acolo unde credinţa Ă®l caută, Ă®ntr-un anumit sens, pe care sper să-l Ă®nţelegeţi, credinţa Ă®l localizează pe Dumnezeu. Credinţa e conecţia Ă®ntre neputinţa noastră şi atotputernicia Sa.

Lumea ştiinţei a depăşit bariera sunetului; lumea din jurul nostru, cu desfrâul şi poftele din ea, ne strigă că a depăşit bariera păcatului. Acum, Dumnezeule mare, oare nu e timpul şi pentru noi ca, printr-o credinţă simplă si hotărâtă, să depăşim bariera Ă®ndoielilor? Ă®ndoiala slăbeşte, distruge credinţa. Credinţa distruge Ă®ndoiala. Scriptura nu spune: „Dacă poţi explica Scripturile, toate lucrurile sânt cu putinţă celui ce le explică." Dumnezeu, fiindcă este Cel ce este, nu va fi niciodată explicat Ă®n timp; şi cred că nici chiar Ă®n veşnicie nu va Ă®ncerca să Se explice pe Sine sau căile Sale. Scriptura, care e imutabilă ca şi Autorul ei, spune: Dacă crezi, TOATE (iarăşi acest cuvânt care ne urmăreşte) lucrurile sânt cu putinţă celui ce crede."

Am auzit adese ori pe unii spunând (când erau respinşi de la o slujbă pentru care se credeau calificaţi): „Azi nu con­tează ce cunoşti, ci pe cine cunoşti." Nu ştiu exact cât de reală e expresia aceasta Ă®n lumea de afaceri, dar sânt absolut sigur că e adevărată Ă®n domeniul spiritual. Cu ce ştim despre Dumnezeu am umplut bibliotecile. (Nu vestejesc nici studiul, nici Ă®nţelepciunea de sus). Dar, ce cunoaştem e ceva; pe Cine cunoaştem e cu totul altceva. Apostolul Pavel n-avea nimic, şi totuşi spunea: „am de toate!" Ce sublim paradox! Binecuvântată sărăcie! Pavel era bogat spiritual. Meritele sale, zidind Ă®mpărăţia şi punând Ă®n scris graiul Domnului, nu l-au ameţit, Ă®n ciuda Ă®nfăptuirilor sale fără egal, Ă®l găsim că vrea ceva mai mult: „Să-L cunosc pe El si puterea Ă®nvierii Lui şi părtăşia suferinţelor Lui, şi să mă fac asemenea cu moartea Lui." Ă®n mare parte, obstacolul pe care Ă®l Ă®ntâmpină credincioşii Ă®n trăirea promisiunilor lui Dum­nezeu Ă®n faţa celorlalţi oameni este şi ceea ce numim noi „ eul personal." Pavel Ă®şi aminteşte de clipa când vechiul rege „ E U" a fost detronat şi - chiar mai mult răstignit pe cruce! (Gal. 2:20). Atunci a fost Ă®ntronat ca Domn Isus Hristos, Ă®nainte ca să fim călăuziţi de El, Ă®n viaţa noastră trebuie să moară dorinţa de mărire, egoismul. Cine e omul, nu e important. Ce cunoaşte omul nu contează. Dar ce este el Ă®n ochii lui Dumnezeu, iată ce contează. Dacă-L supărăm pe Dum­nezeu, contează oare cui Ă®i place de noi? Şi, dacă lui Dum­nezeu Ă®i suntem plăcuţi, contează oare cui nu-i place de noi? Cine suntem e ceva, dar ceea ce suntem prin unirea cu Dom­nul e cu totul altceva. Personal, sânt nemulţumit de ceea ce sânt acum. Dacă „ai ajuns" la desăvârşire, ai milă de fratele tău mai slab şi roagă-te pentru mine.

Există un fel de credinţă firească, intelectuală, logică. Şi există un alt fel de credinţă, spirituală. La ce bun e să predicăm Cuvântul, dacă, atunci când Ă®l prezentăm, nu există flacăra credinţei care să-i dea viaţă. „ Căci slova omoară!" Să adăugăm moarte la moarte? Cel mai mare bine pe care-l poate face cineva pentru creştinism e să-l pună Ă®n legătură cu puterea fără margini a lui Dumnezeu.

Făgăduinţa Lui rămâne valabilă: „Acei ce vor cunoaşte pe Dumnezeul lor vor rămânea tari şi vor face mari isprăvi!" O, dacă e unul, unul singur dintre noi, care Ă®l cunoaşte cu adevărat pe Dumnezeu, atunci, păzea, Lucifere!

www.misiune.ro :: www.crestin.ro :: www.tanarcrestin.net
Copyright © Cantececrestine.3x.ro 2005
Termeni şi condiţii