Continut
Vazut de 103 ori |
Harnack a definit creştinismul ca „un lucru foarte simplu şi foarte sublim: A trăi pentru timp şi pentru eterÂnitate sub ochiul lui Dumnezeu, prin ajutorul lui DumÂnezeu."
O, dacă ar fi credincioşii Domnului conştienţi de valorile veşniciei! Dacă am trăi fiecare clipă din viaţă sub ochiul lui Dumnezeu, dacă am judeca fiecare lucrare Ă®n lumina scaunului Său de judecată, dacă ne-am ruga fiecare rugăciune Ă®n lumina scaunului Său de judecată, dacă ne-am aduce zeciuielile din toate bunurile noastre Ă®n lumina scaunului Său de judecată, dacă am predica fiecare predică având Ă®n vedere că mulţimi de oameni vor fi sub condamnare si osândă la judecata de apoi — atunci am avea o trezire sub puterea Duhului Sfânt, care ar scutura pământul acesta şi care, Ă®n foarte scurt timp, ar elibera milioane de la pierzare.
Buletinele de ştiri care ne vin, cu nesfârşitele armistiţii si Ă®ncălcările de armistiţii, cu prăbuşirea de tronuri şi ridicarea altor tronuri, patima după putere mondială Ă®n Ă®ntrecerea dintre sistemele politice şi sociale, ar trebui să ne sperie. S-a zis, şi pe bună dreptate, că sânt numai trei clase de oameni azi Ă®n lume: cei cărora le e frică, cei care cunosc prea puţin ca să le fie frică, şi cei care cunosc Biblia. Sodoma, care n-avea nici o Biblie, nici un predicator, nici o oră de rugăciune, nici o biserică, a pierit. Cum vor scăpa America si Anglia de mânia Celui Atotputernic? Avem milioane de Biblii, câteva mii de biserici, predicatori fără număr, - dar vai, ce stare de păcat!
Oamenii zidesc biserici dar nu intră Ă®n ele, tipăresc Bibliile dar nu le citesc, vorbesc despre Dumnezeu dar nu cred Ă®n El, vorbesc despre Hristos dar nu se bizuie Ă®n El pentru mântuirea sufletelor, cântă imnurile noastre şi le uită imediat. Cum vom ieşi din impasul acesta?
Aproape fiecare Curs Biblic subliniază faptul că Biserica de azi e ca cea din Efes. Ni se spune că Ă®n ciuda păcatului si a modului firesc de viaţă, suntem aşezaţi cu Dumnezeu pe scaunul Lui de domnie. Vai, ce minciună! Da, suntem ca Biserica Efesenilor, fără nici o Ă®ndoială. Dar ne asemănăm cu cea din Apocalipsa prin faptul că ne-am pierÂdut dragostea dintâi. Ne e ruşine de păcat, dar nu ne Ă®mpotrivim faţă de el. Ă®n faţa unei astfel de Biserici, rece, firească, cârtitoare, nepăsătoare, nu va capitula niciodată veacul acesta imoral, plin de pofte şi murdărie. Să nu mai căutăm ţapi ispăşitori! Cauza căderii Ă®n imoralitate nu e nici radioul, nici televiziunea. Toată vina pentru decăderea şi corupţia mondială de azi stă pe treptele Bisericii! Aceasta a Ă®ncetat să mai fie un ţepuş Ă®n coasta lumii. Fiindcă: nu Ă®n timÂpuri de popularitate a triumfat Biserica, ci Ă®n vremuri de prigoană. Nu vi se pare ridicol că suntem aşa de mărginiţi Ă®ncât avem impresia că vom schimba lumea prezentându-i standardul noutestamental al vieţii lui Hristos printr-un substandard de viaţă ca cel al creştinilor de azi?
De ce Ă®ntârzie trezirea? Răspunsul e destul de simplu: fiindcă evanghelismul e azi mult prea comercializat! Bănuţii văduvei si ai săracilor sânt cheltuiţi de mulţi evanghelişti Ă®n huzur şi lux. Statisticile umflate, mulţimile enorme, rândurile de oameni care se predau, elogiile demnitarilor si a primarilor, etc., sânt ridicate Ă®n slăvi. Toate cu scopul să atragă publicitate... si bani. Săracul se Ă®nşeală când crede că Ă®şi aduce ofranda Ă®n „slujba lui Dumnezeu", când de fapt tot ce face e să ajute pe un predicator sau altul să-şi păstreze reputaţia sau să trăiască Ă®n saloane fastuoase de Hollywood.
Predicatori care au case si cabane lângă lac, un yacht pe lac, si un cont puternic la bancă, au Ă®ndrăzneala să mai ceară. Cu aşa oameni de jupuială credeţi că va aduce Duhul Sfânt trezirea? Aceşti băieţaşi-predicatori, drăgălaşii de ei, nu-şi mai schimbă costumele o dată pe zi, ci de două sau de trei ori. Ă®l predică pe Hristos din iesle, dar ei trăiesc Ă®n hotele exÂtravagante. Ca să-şi facă poftele, storc audienţa de bani până la sânge, Ă®n numele Celui care a trebuit să Ă®mprumute un ban ca să-Şi poată ilustra predica. Se ospătează la mese nesfârşite Ă®n amintirea Celui care a postit singur Ă®n pustie. Azi evanÂgheliştii se cred vrednici nu numai de salarii enorme, dar si de avantaje bancare. Ce Ă®nfricoşătoare vor fi toate acestea Ă®n ziua judecăţii!
Trezirea Ă®ntârzie fiindcă am ieftinit Evanghelia. Avem azi imnuri religioase care se cântă Ă®n tempo de dans, nu numai pe discuri, casete, la radio, ci si Ă®n biserici. Am pus sângele si suferinţele Mântuitorului Ă®ntr-o atmosferă de carÂnaval, Ă®nchipuiţi-vă! L-am aranjat pe Duhul Sfânt să fie sinÂcopat! Platforma de evanghelizare arată ca vitrina unei prăvălii de mărunţişuri, o paradă de manechine. Mai degrabă m-aş aştepta ca o broască să cânte la pian Sonata Lunii de Beethoven, decât să-i văd pe aceşti predicatori lucioşi de azi că aduc pocăinţa Ă®n sufletele oamenilor Evangheliştii de azi sânt pregătiţi să facă orice pentru oricine, doar să atragă lumea să vină Ă®n faţă să capete nişte broşuri. Fac apeluri răguşite: „Cine vrea ajutor, mai multă putere, fericire?" Un aşa creştinism uşor, fără pocăinţă si reverenţă, aduce dezonoare sângelui vărsat la Calvar. Trebuie schimÂbată definiţia altarelor; căci altarul e locul unde se moare! Cei ce nu vor să plătească preţul, să-l lase Ă®n pace. Trezirea Ă®ntârzie din cauza neglijenţei. Cei de la altare petrec prea puţin timp cu sufletele care caută adevărul si veşnicia. Evanghelistul e fericit să-şi vadă prietenii şi să stea cu ei. Ă®n timp ce sufletele pierdute suspină la altar, el benchetuieşte Ă®n frişca dulceagă a laudelor primite. Iată de ce şi Anglia si America e bântuită de confuzie, nesiguranţă, plină de oameni dezorientaţi.
Trezirea Ă®ntârzie din cauza fricii Ca evanghelişti, ţinem gura Ă®nchisă când vedem falsitatea religiilor de azi, ca şi cum ar fi mai multe nume prin care am putea fi mântuiţi. Dar texÂtul de la Faptele 4:12 se află Ă®ncă Ă®n Sfintele Scripturi şi spune că „nu este alt Nume sub cer". Unora lucrul acesta li se pare colorat cu prea mare intoleranţă. Ilie şi-a bătut joc de preoţii lui Baal şi le-a vorbit cu disÂpreţ, văzându-le neputinţa. Mai bine, fugi afară Ă®n Ă®ntuneric (ca Ghedeon) si dărâmă dumnezeii falşi, decât să-i tolerezi, călcând voia lui Dumnezeu. Cultele acestea lipsite de EvanÂghelia lui Hristos, religiile lumeşti care apar ca ciupercile la acest ceas de miez de noapte, Ă®l ispitesc pe Dumnezeu. Nimeni nu vrea să sune alarma? Nu mai suntem Protestanţi, suntem doar ne-catolici! Ă®mpotriva cui şi a căror lucruri protestăm noi? Dacă am fi pe jumătate de calzi pe cât ne credem, şi doar zece la sută de puternici pe cât spunem că suntem, creştinii ar fi botezaţi Ă®n sânge, ca şi Ă®n apă şi Ă®n foc.
Wesley a văzut uşile bisericilor engleze Ă®nchise Ă®n faţa lui, iar Rowland Hill spune despre el: „Wesley şi armata lui de salahori laici o legiune Ă®ntreagă de predicatori neprofesionişti adunaţi dintre fierari, tinichigii, căruţaşi si homari -- au ieşit să otrăvească minţile oamenilor!" Ce limÂbaj profan! Dar orice au spus oamenii de el, lui Wesley nu i-a păsat. Nu i-a fost teamă nici de oameni, nici de diavoli. Dacă Whitefield era privit Ă®n Anglia ca o parodie, Ă®n cel mai josnic sens, dacă primii creştini au Ă®nfruntat cu preţul vieţii lor orice infamie, cum se face că astăzi, din moment ce păcatul şi păcătoşii au rămas aceiaşi, noi, predicatorii, nu mai provocăm mânia iadului? De ce suntem Ă®n mod atât de frigorific de comuni, Ă®n mod atât de splendid de nepăsători? Ă®n cazul nostru, ne răsculăm, Ă®nsă n-avem treziri. Dar Ă®n lumina Bibliei şi a istoriei Bisericii, spuneţi-mi, unde au fost treziri fără răscoale?
Trezirea Ă®ntârzie pentru că ne lipseşte insistenţa şi urgenţa Ă®n rugăciuni Un predicator vestit a intrat Ă®ntr-o conÂferinţă biblică zilele trecute spunând: „Am venit la această conferinţă având pe suflet o mare povară a rugăciunii. Cei care doresc s-o Ă®mpartă cu mine, să arate prin ridicare de mână, şi vă rog să nu fim ipocriţi!" Mulţi au ridicat mâna. Dar mai târziu Ă®n timpul săptămânii, când a fost anunţată o oră de rugăciune pe la miezul nopţii, vestitul predicator s-a dus să se culce. N-a fost ipocrit, nu? S-a stins integritatea. O viaţă superficială. Factorul care singur e cel mai important Ă®n oprirea Duhului Sfânt de a aduce o trezire spirituală e lipsa aceasta de luptă a sufletului Ă®n rugăciune. Am Ă®nlocuit propagarea cu propagandă. Ce nebunie! Noul Testament adaugă un post-scriptum Ă®n legătură cu proorocul Ilie. La Iacov 5:17 e scris: „S-a rugat!" Dacă n-ar fi fost lucrul acesÂta, citind Vechiul Testament doar, am fi spus: „Ilie a proorocit!" ĂŽn rugăciunile noastre noi nu ne-am Ă®mpotrivit Ă®ncă diavolului până la sânge. Nu, noi nici măcar nu facem ca „sufletul să ni se frământe Ă®n sudoare," după cum spunea Luther. Noi ne rugăm cu o atitudine de „ce ne pasă?"! Ne rugăm rugăciuni la Ă®ntâmplare! Dăm lui Dumnezeu ce nu ne costă pe noi nimic. N-avem nici măcar o singură dorinţă care să ne Ă®nflăcăreze. Suntem doar: intermitenţi, capricioşi şi spasmodici.
Singura putere Ă®n faţa căreia Dumnezeu cedează e cea a rugăciunii. Noi scriem despre puterea rugăciunii, dar nu ne luptăm Ă®n rugăciune. Un titlu care se potriveşte bine pentru biserica de azi e „Nu s-a luptat!" Facem expoziţie cu darurile noastre, fie naturale fie spirituale; ne spunem părerile pe undele aerului, vederi politice şi sociale. Scriem cărţi ca să Ă®ndreptăm pe un frate Ă®n problemele de doctrină. Dar cine e gata să ia cu asalt fortăreaţa diavolului? Cine i se va Ă®mpotrivi diavolului? Câţi sânt gata să renunţe la mâncare, la anturaj plăcut, la somn, pentru ca iadul să tremure de ei Ă®n lupta Ă®ncleştată, pentru ca demonii să fie făcuţi de râs, pentru ca robii să fie eliberaţi, pentru ca iadul să fie decimat si sufletele Ă®nlănţuite să iasă de sub puterea lui; şi toate ca răspuns la lupta acestor oameni gata de sacrificiu, a acestor suflete spălate prin sânge. ĂŽn final, trezirea Ă®ntârzie pentru că noi furăm slava care aparţine numai lui Dumnezeu. Ascultaţi si uimiţi-vă. DomÂnul Isus a spus: „Eu nu umblu după slava care vine de la oameni." Şi: „Cum puteţi crede voi, cari umblaţi după slava pe care v-o daţi unii altora, şi nu căutaţi slava care vine de la singurul Dumnezeu?" (Ioan 5:41,44). Să dispară toate laudele şi bătăile pe umăr şi măgulirile fireşti de la amvoane! Să piară cu aceste mândrii deşarte ca: „Programele mele" „Lucrările mele," „Biserica mea," „Cărţile mele." O, ce paradă urâtă a firii la amvoane: „Avem marele privilegiu azi să"... si e prezentat predicatorul. Vorbitori (care de fapt sânt acolo numai prin har) acceptă toate aceste laude, adică nu -- chiar se aşteaptă la ele! Şi de fapt, dacă-i ascultăm bine pe toţi, n-am fi ştiut că sânt mari dacă nu ni s-ar fi spus.
Săracul de Dumnezeu! Nu capătă prea mult din partea noastră! Mă mir Ă®nsă că nu-Şi Ă®mplineşte Ă®ncă făgăduinţa şi nu ne varsă din gura Lui. Am greşit! Ne-am murdărit. Ne plac laudele oamenilor. Căutăm slava „pe care ne-o dăm unii altora."
O, Doamne, ridică-ne din această Ă®mperechere cu lumea si din acest putregai!
Binecuvântă-ne, sfărâmându-ne!
Judecata trebuie să Ă®nceapă cu noi, predicatorii!
|