Continut
Vazut de 83 ori |
Nimeni nu se ridică mai presus de viaţa sa de rugăciune. Predicatorul care nu se roagă se joacă; poporul care nu se roagă se rătăceşte. Amvonul poate deveni o vitrină a talentelor, dar Ă®n cămăruţa de rugăciune nu sunt aplauze.
Sărăcia Bisericii, sărăcie care se vede Ă®n multe privinţe azi, e cea mai vădită aici, la locul rugăciunii. Avem mulţi orÂganizatori, dar puţini agonizatori; mulţi jucători, puţini rugători, da puţini rugători, gladiatori Ă®n rugăciune. O mulţime de păstori, puţini luptători; multe temeri, puţine lacrimi; modă si paradă prea mare, dar prea puţină râvnă Ă®n lucrare; mulţi sfătuitori, puţini ostenitori. Dacă greşim Ă®n privinţa aceasta, a rugăciunii, greşim Ă®n toate.
Cele două cerinţe pentru o viaţă biruitoare de credinţă sunt viziunea şi pasiunea, amândouă fiind născute şi menţinute prin rugăciune. Chemarea de a predica e desÂchisă unui mic număr de oameni, dar chemarea la rugăciune
- cea mai Ă®naltă chemare din toate cele adresate oamenilor
- este deschisă tuturora.
Credincioşii anemici spiritual Ă®şi spun: „Astă seară nu merg la adunare; e doar ora de rugăciune!" S-ar putea ca diavolului să nu-i fie teamă de cele mai multe predici, dar să-i fie teamă de clipele de rugăciune. Experienţele trecute arată că Ă®şi mobilizează toate armatele lui nebune să lupte Ă®mpotriva poporului lui Dumnezeu când acesta se roagă. Creştinii moderni ştiu prea puţin ce Ă®nseamnă „a lega şi a dezlega", deşi paguba e doar a noastră. „Orice vei lega pe pământ va fi legat Ă®n ceruri,.." Aţi făcut lucrul acesta Ă®n ulÂtima vreme? Dumnezeu nu-Şi risipeşte puterea Sa; dar ca să fim mult pentru Dumnezeu, Ă®nseamnă să fim mult cu Dumnezeu!
Lumea de azi se Ă®ndreaptă spre iad cu o viteză care face din avioanele de azi să pară broaşte ţestoase; dar vai, ce puţini Ă®şi mai aduc aminte de când n-au mai stat de veghe o noapte Ă®ntreagă aşteptând de la Domnul răspuns la rugăciunea lor pentru o trezire care să zguduie pământul. Ne emoţionăm greu azi. Şi confundăm schelăria cu clădirea. Predicile de azi, cu interpretările lor palide a adevărurilor divine, forţează oamenii să considere multă activitate drept prioritate, multă comoţie drept creaţie, şi multă gălăgie drept trezire.
Taina rugăciunii e rugăciunea Ă®n taină. Un om care păcătuieşte nu se mai roagă, dar cel care se roagă nu mai păcătuieşte. Suntem săraci si am bancrutat, am dat faliment Ă®n viaţa spirituală, dar nu ni se moaie inima si nu ni se Ă®ndoaie genunchii.
Rugăciunea e extraordinar de simplă, dar este Ă®n mod simplu extraordinară. Rugăciunea e cea mai simplă formă de vorbire pe care o poate Ă®ncerca noul născut, si totuşi atât de sublimă Ă®ncât Ă®ntrece Ă®n frumuseţe orice artă si depăşeşte vocabularul uman. O Niagară de cuvinte Ă®nflăcărate nu Ă®nseamnă că Dumnezeu e impresionat şi mişcat. Una din rugăciunile cele mai adânci de pe paginile Bibliei n-a avut cuvinte: „Numai buzele şi le mişca, dar nu i se auzea glasul" Nici o oratorie! Doar „suspine negrăite!"
Am ajuns oare aşa de sub standard faţă de creştinismul noutestamental Ă®ncât nu mai recunoaştem credinţa sfântă a strămoşilor, şi suntem orbiţi de credinţa falsă, isterică, a conÂtemporanilor? Rugăciunea e pentru un credincios ceea ce e capitalul pentru un om de afaceri.
Poate cineva să nege adevărul că Ă®n organizarea si adÂministrarea bisericilor moderne povara cea mai arzătoare sunt banii? Şi totuşi, această preocupare de căpetenie a bisericilor moderne a fost neglijată cu desăvârşire de biserica Noului Testament. Accentul nostru e pe „a achita," al lor era pe „a se ruga." Noi când ne-am achitat cheltuielile, neÂam potolit elanul; ei când se rugau, se cutremura şi se zguduia locul!
Ă®n privinţa aceasta, rugăciunea, rugăciunea noutestamentală, rugăciunea inspirată de Duhul Sfânt, rugăciunea care sperie iadul şi cutremură pământul, niciodată n-a fost lăsată ca azi Ă®n seama unui grup aşa mic de oameni.
Iar rugăciunea de felul acesta nu poate fi Ă®nlocuită cu nimic. Ori o trăim, ori murim! |