Continut
Vazut de 106 ori |
De cテ「teva săptămテ「ni mă chinuie o nevralgie foarte dureroasă. Uneori mă gテ「ndeam că nu voi putea rezista nici măcar o zi テョn plus. După ce medicii n-au putut aduce o vindecare miraculoasă, am strigat către Dumnezeu (a se lua aminte la ordinea apelurilor!), pentru ca El sănii ia durerile. Era cam テョn aceeaşi vreme テョn care părinţii aveau nevoie de o nouă masă de sufragerie. Mama mea visa テョncă de mult cu privire la o masă cu şase colţuri, テョnsă forma respectivă nu mai era deloc la modă. Am străbătut toate magazinele de mobilă din テョmprejurimi, dar degeaba. Astfel că mama s-a rugat pentru o masă hexagonală. A primit-o. Bineテョnţeles că m-am bucurat din inimă pentru ea; numai că bucuria mea ar fi fost mai mare dacă Dumnezeu ar fi vindecat テョntテ「i boala mea, テョnainte de a se interesa de acea masă. Ajunsesem aproape la disperare - oare modificase Dumnezeu priorităţile? Pentru El o masă era mai importantă decテ「t テョnsănătoşirea mea? De ce proceda oare astfel?
Acesta este doar un mărunt exemplu al nenumăratelor de ce-uri care apar de-a lungul vieţii. Aproape nimeni nu este scutit de experienţe dureroase, fie că este vorba de moartea unei persoane iubite, o boală grea, şomaj, greutăţi la serviciu sau probleme テョn cadrul relaţiilor cu alte persoane, テョn lume există atテ「ta durere şi suferinţă, テョncテ「t nimeni nu poate evita problema lui "de ce?". Este o テョntrebare pe care putem şi trebuie să ne-o punem, テョnsuşi Domnul Isus, cテ「nd se afla răstiginit pe cruce, L-a テョntrebat pe Tatăl: "De ce?"
Eu テョnsămi am stat テョn faţa acestei テョntrebări, cテ「nd, fără vreun preaviz, mi-a fost pus diagnosticul "scleroză multiplă". Şi テョn ziua de azi テョmi doresc să fi explodat テョn mine toată durerea şi frustrarea şi să-mi fi テョngăduit suficient timp pentru tristeţe, テョn fond, mi-am pierdut sănătatea. A mima la suprafaţă creştinul puternic şi a fi lăuntric plin de amărăciune, doar pentru că unii creştini pun atテ「t de mult preţ pe o "reacţie exterioară adecvată" cu privire la suferinţă, mi se pare o atitudine nu numai necreştină, dar şi nesănătoasă. Dar de fapt, ce este テョntr-adevăr adecvat?
テ始 felul acesta, vindecarea lăuntrică a durat foarte mult timp şi a fost nevoie de ani ca să pot ajunge nu numai să accept această situaţie personală, ci şi s-o pot vedea ca pe o latură pozitivă a vieţii mele.
Mult timp m-a frămテ「ntat problema cauzei suferinţei; Dumnezeu mi-a "dat-o" sau numai a "テョngăduit-o"? テ始 Biblie găsim exemple pentru ambele situaţii.
テ始tr-o zi s-a produs marea schimbare, de mult dorită, テョn viaţa mea. Nu, Dumnezeu nu m-a vindecat, テョnsă mi-a dat un răspuns cu care pot trăi. テ始tr-o discuţie cu un predicator, Dumnezeu mi-a deschis ochii, arătテ「ndu-mi-Se テョntr-o perspectivă cu totul nouă. Această descoperire mi-a adus テョn inimă multă pace şi bucurie - テョn ciuda unor neplăceri. De aceea aş dori să テョmpărtăşesc şi altora această "comoară" pe care am aflat-o.
テ始 discuţia respectivă am テョnţeles că pテ「nă atunci テョl cunoscusem pe Dumnezeu numai ca pe un Dumnezeu care "face". Şi sunt sigură că mulţi oameni テョl definesc pe Dumnezeu テョn funcţie de faptele Sale. テ始 spatele unei asemenea perspective se ascunde marele pericol al apariţiei disperării, atunci cテ「nd Dumnezeu permite la un moment dat nişte lucruri pe care nu le mai putem テョnţelege.
Dacă Dumnezeu ne lasă să trecem prin anumite experienţe dureroase, nu mai テョnţelegem nimic şi テョntrebăm: "Cum poate テョngădui Dumnezeu aşa ceva?" O asemenea テョntrebare este desigur permisă şi テョntr-un fel chiar テョndreptăţită, テョnsă mai greu este cテ「nd ne blocăm テョn această fază şi renunţăm la credinţa テョn Dumnezeu, テョntrucテ「t nu-L mai putem テョnţelege.
Pentru noi ca şi creştini (adică nişte oameni care şi-au pus viaţa la dispoziţia lui Dumnezeu) există şi o cu totul altă perspectivă cu privire la Dumnezeu:
Deasupra Dumnezeului care face se află Dumnezeul care este!
Cu alte cuvinte: Mai importantă decテ「t "faptele" Sale este "existenţa" Sa. Vă amintiţi cu siguranţă テョntテ「mplarea cテ「nd Dumnezeu i-a vorbit lui Moise テョn pustie din tufişul arzテ「nd. Moise a primit cu acel prilej テョnsărcinarea din partea lui Dumnezeu de a se テョntoarce pentru a elibera poporul Israel din robie (Exodul 3:14). La テョntrebarea lui Moise, care este Numele Dumnezeului care テョi vorbeşte, El テョi răspunde: "EU SUNT" şi adaugă: "Spune poporului lui Israel: Cel ce este EU SUNT m-a trimis la voi: Domnul!"
Dacă noi credem テョn Dumnezeu numai fiindcă El face anumite lucruri, ca de exemplu, ne ocroteşte, ne dă hrană etc., ne vom prăbuşi, imediat ce Dumnezeu va face ceva ce nu ne place. Dumnezeu este mai mult decテ「t doar un Dumnezeu care face, El este de fapt Dumnezeul cel mare, care este. Dacă eu cred テョn mod simplu テョn Dumnezeu, mă テョncred テョn El, deoarece mă bazez pe faptul că El este, adică există, atunci credinţa mea va rezista şi テョn clipele de suferinţă.
Credinţa テョn Dumnezeul care este ne face independenţi de situaţia personală. Poţi avea テョncredere テョn El fiindcă Dumnezeu nu este un oarecare, ci este Jahve (Cel veşnic) şi El Shaddai (Dumnezeul atotputernic). El este Dumnezeu mare, Creatorul cerului şi al pămテ「ntului, テョn care s-au テョncrezut deja Avraam, Moise şi David, deşi toţi trei fuseseră trimişi pentru o anumită perioadă テョn pustie, テョn adevăratul sens al cuvテ「ntului.
Este clar că perioadele de pustiu fac parte din viaţa noastră. Ferice de cel ce cunoaşte izvorul din deşert care se cheamă Isus Cristos.
テ始crederea şi credinţa テョn Dumnezeul care este テョmi dau putere şi curaj să rezist şi テョn perioadele dificile. Din cテ「nd テョn cテ「nd boala mă constrテ「n- ge să zac la pat. Sunt o persoană căreia テョi place mult să lucreze şi aş prefera să fac curăţenie de dimineaţa pテ「nă seara テョn toată casa. テ始să atunci vin aceste vremuri nedorite テョn care trebuie să zac şi astfel sunt singură cu mine テョnsămi şi cu Dumnezeu.
テ始ainte テョmi petreceam timpul frămテ「ntテ「ndu-mă de ce face sau テョngăduie Dumnezeu aşa ceva. Iar o asemenea テョntrebare poate duce la テョndoială şi disperare. Dar acum, cテ「nd sunt ţintuită la pat, reuşesc - nu テョntotdeauna fiindcă mai テョnvăţ テョncă - să mă bucur de faptul că Dumnezeu este prezent. Nu mă mai plテ「ng cu privire la ceea ce face sau nu face (adică să mă テョnsănătoşească imediat), ci pur şi simplu テョi mulţumesc că El este Dumnezeul care este, indiferent cum se prezintă situaţia mea.
Fiindcă dacă El este şi eu mă odihnesc テョn El, mă aflu テョn locul cel mai sigur din lume. Dumnezeu nu cere nimic mai mult decテ「t să credem copilăreşte テョn existenţa Sa şi să avem テョncredere テョn dragostea şi テョndurarea Lui.
La テョntrebarea: "Ce trebuie să fac ca să fiu mテ「ntuit?", Biblia dă următorul răspuns:
"Crede テョn Domnul Isus şi vei fi mテ「ntuit tu şi casa ta!" (Faptele Apostolilor 16:31) sau "Şi noi am crezut テョn Cristos Isus, ca să fim socotiţi neprihăniţi prin credinţa テョn Cristos, iar nu prin faptele Legii" (Galateni2:16).
Apostolul Pavel a spus cu mulţi ani テョn urmă:
"Dar nu mai trăiesc eu, ci Cristos trăieşte テョn mine. Şi viaţa pe care o trăiesc acum テョn trup, o trăiesc テョn credinţa テョn Fiul lui Dumnezeu, care m-a iubit şi S-a dat pe Sine テョnsuşi pentru mine" (Galateni 2:20).
Cred că aici Pavel ne descoperă un mare secret: Dacă Cristos trăieşte テョn mine şi Şi-a asumat responsabilitatea vieţii mele, nu mai trebuie să mă chinuie temerile şi テョntrebările, ci să mă las cu toată テョncrederea テョn voia lui Dumnezeu, acel Dumnezeu care ştie ceea ce face şi care se află deasupra tuturor lucrurilor, chiar dacă eu nu mai reuşesc să-L テョnţeleg. Şi noi nici nu trebuie să-L テョnţelegem pe Dumnezeu, ci ni se cere doar o テョncredere deplină テョn existenţa Lui şi o dragoste necondiţionată. Lucrul cel mai bun este că Dumnezeu ne ajută şi s-o facem, El sădeşte テョn noi テョncrederea pentru a putea crede テョn "Dumnezeul care este". Singurul lucru pe care trebuie să-l fac este să spun un "da" conştient şi sincer lui Dumnezeu.
Această nouă perspectivă de a-L vedea pe Dumnezeu mi-a ajutat mult să nu mă revolt テョmpotriva Lui, cテ「nd mă simt mai rău. Nu-L iubesc pe Dumnezeu pentru faptul că-mi face un bine din punctul meu de vedere, ci fiindcă El este.
Vreau să amintesc テョn テョncheiere un gテ「nd al marelui filozof francez Blaise Pascal, un gテ「nd care rezumă de fapt tot ceea ce am vrut să spun:
"Inima este cea care-L simte pe Dumnezeu, nu raţiunea."
R.H. |