Continut
Vazut de 345 ori |
"Numai proştii mai cred" e o expresie care se aude atテョt de des astăzi. A vorbi despre BIBLIE sau a citi BIBLIA, pentru unii テョnseamnă a fi テョnapoiat, rămas cu mult テョn urmă, iar a afirma că tu crezi BIBLIA, テョnseamnă a fi prost.
"Cum se poate ca azi, テョn secolul al XX-lea, să mai crezi ce spune BIBLIA?" se テョntreabă unii.
Datorită acestei mentalităţi pervertite de diavolul, cei necredincioşi nu voiesc s-o citească, iar unii din cei credincioşi se sfiesc să-i dea locul de cinste pe masa lor, ci o ascund şi evită să vorbească despre ea, ca să nu fie consideraţi proşti.
E clar că BIBLIA e o carte dispreţuită, dar e dispreţuită tocmai fiindcă nu e citită şi mai mult, fiindcă nu e trăită de cei ce o citesc.
"Cテョnd eşti cu lupii, trebuie să urli ca ei," e o părere cu totul greşită. Aceasta テョnseamnă să nu mai fi om. Afirmarea demnităţii sale, e caracteristica ce l-a făcut să rămテョnă om.
E adevărat că mincinoşilor nu le place să le vorbeşti de adevăr, curvarilor nu le place să le vorbeşti de castitate, de sfinţenie, furioşilor de blテョndeţe, nervoşilor de răbdare, guralivilor de tăcere, beţivilor de abstinenţă. Dar oare e o ruşine că nu eşti ca ei? Nu, din contra, e o cinste.
Cel ce citeşte BIBLIA şi o trăieşte, are o viaţă curată, o viaţă paşnică テョn familie şi o viaţă demnă テョn societate. Cel ce o dispreţuieşte, trăind テョn desfrău テョşi destramă căminul prin beţii, テョşi nenoroceşte copiii şi soţia, ajunge テョn zdrenţe şi テョn noroiul şanţului. Care din aceştia doi dă dovadă de prostie?
Pe scena lumii s-au ridicat bărbaţi de seamă, cu renume mondial, stimaţi şi preţuiţi nu numai テョn timpul vieţii, ci şi după moarte, care au citit BIBLIA şi au fost adテョnc credincioşi.
Despre Newton, descoperitorul gravităţii, se spune că テョntotdeauna, cテョnd rostea Numele lui Dumnezeu, テョşi ridica pălăria de pe cap テョn semn de reverenţă. Dau aici mai jos afirmaţiile unora din ei, ca cei テョnţelepţi să vadă că nu numai proştii cred.
Mărturii cu privire la BIBLIE
GALILEO GALILEI, cunoscutul astronom, fizician şi matematician, declară テョntr-o scrisoare că: "Sfテョnta Scriptură nu poate niciodată să mintă sau să rătăcească. Adevărurile ei sテョnt absolute şi neテョndoielnice."
R. BOYLE, テョntemeietorul chimiei ştiinţifice, a lăsat aceste cuvinte prin testament: "Faţă de BIBLIE, toate cărţile omeneşti, chiar cele mai bune, sテョnt numai ca plantele care primesc toată lumina şi strălucirea lor numai de la soare.
BLASIE PASCAL, vestitul matematician, fizician şi filozof francez, scrie: "Scriptura are pasaje pentru a consola toate condiţiile şi pentru a intimida toate condiţiile."
Sir WALTER SCOTT, celebrul romancier englez, cテョnd era pe patul de moarte, a rugat pe ginerele său, Lockhart, să-i citească ceva din carte. "Din care carte?" a テョntrebat Lockhart, privind la cele 20.000 de volume, care acopereau pereţii. "Nu există decテョt o singură carte: BIBLIA!" răspunse Scott.
LORDUL BYRON, ilustru poet englez a lăsat pe BIBLIA sa următoarea inscripţie: "テ始 această prea sfテョntă Carte se cuprinde taina tuturor tainelor. Fericiţi sテョnt acei muritori, cărora Dumnezeu le-a dat darul de a auzi, de a citi, de a rosti o rugăciune şi de a primi cu umilinţă cuvintele acestei cărţi. Fericiţi cei care sテョnt テョn stare să deschidă poarta şi să meargă cu hotărテョre, pe calea arătată de ea. Iar cei ce o citesc numai ca să se テョndoiască de spusele ei, sau să le dispreţuiască, aceia mai bine nu s-ar fi născut."
EMANUEL KANT, cel mai mare filozof german, scria lui STILLING, prietenul său, despre care a auzit că a テョnceput să citească Biblia: "Faci bine că テョţi cauţi liniştea テョn Evanghelie, pentru că ea este un izvor nesecat al tuturor adevărurilor, cum nu se mai găseşte nicăieri". "Dacă Evanghelia n-ar fi lăsat să ţテョşnească depe paginile ei テョnvăţăturile morale, care să alcătuiască temelia neclintită a vieţii omenirii テョntregi, apoi filozofia nu le-ar fi elaborat nici pテョnă azi, テョn curăţia lor divină."
Iar la 72 de ani, Kant scria: "BIBLIA este cartea al cărei conţinut mărturiseşte el singur originea-i divină. Ea ne descoperă cテョt de mare este vina noastră, cテョt de adテョncă ne este căderea, dar şi cテョt de mare este dragostea lui Dumnezeu. BIBLIA este comoara mea cea mai de preţ, fără de care aş fi nenorocit..."
JOHN F. W. HERSCHEL, astronom şi fizician englez spune: "Toate descoperirile omeneşti par a fi făcute numai cu scopul de a confirma cu o şi mai mare putere adevărurile care vin de sus, şi care sテョnt cuprinse テョn Sfintele Scripturi."
RALF W. EMERSON, mare filozof spune: "BIBLIA nu e o carte, ea e o literatură."
GARIBALDI, marele patriot italian, テョn timp ce lupta pentru eliberarea Italiei, de sub puterea papală şi a Austriei, scria lui Earl de Shaftesbury: "Cel mai bun din aliaţi, pe care ni-l puteţi procura, e BIBLIA, care ne va aduce realitatea eliberării."
GUIZOT F. istoric francez şi bărbat de Stat, テョn ale sale "Meditaţii" prima ediţie pag. 252 face următoarea remarcă cu privire la Evanghelii: "Marea putere a acestor cărţi şi a relatărilor lor, a fost テョncercată şi probată. Ele au biruit păgテョnismul; ele au biruit Grecia, Roma şi Europa barbară, ele sテョnt pe cale de a birui lumea. Şi sinceritatea autorilor nu e cu nimic mai prejos decテョt puterea cărţilor. Noi putem pune テョn discuţie pregătirea scolastică şi perspicacitatea critică a primilor istorici ai lui Isus Cristos; dar e imposibil să contestăm buna lor credinţă; ea sclipeşte din cuvintele lor; ei au crezut ceea ce au spus; ei au pecetluit afirmaţiile lor cu sテョngele lor."
ROBERT D. WILSON, profesor cunoscător a 26 de limbi. A studiat テョn America, apoi !a Oxford テョn Anglia şi la Berlin.
El mărturiseşte cum a ajuns la convingerea că "toate desbaterile privitoare la textul Bibliei şi la relatările istorテョte din Biblie, ar trebui să fie aşezate nu pe terenul mişcător al părerilor personale şi al impresiilor subiective, ci pe terenul solid al faptelor dovedite テョn mod obiectiv."
El テョşi dădu seama că aceste fapte "n-ar putea să fie cunoscute テョn mod real, decテョt cu ajutorul unor adテョnci cercetări a documentelor redactate テョn limbile vechi, ce sテョnt テョn legătură cu BIBLIA." Vrテョnd să aibă lumină テョn privinţa această, el se dedică studiului. "Eram pe atunci, spune el, テョn vテョrstă de 25 de ani şi mi-am stabilit planul pentru 45 ani de muncă. Mai テョntテョi aveam să テョnchin 15 ani studiului limbilor necesare, pentru a putea citi vechile documente, singure テョn stare să-mi procure informaţii de mテョna テョntテョia asupra istoriei Vechiului Testament şi anume:
1) Limba ebraică şi limbile テョnrudite cu ea;
2) Toate limbile テョn care a fost tradus Vechiul Testament, テョnainte de secolul al VII-lea al erei creştine.
3) テ始 sfテョrşit limbile care, ca persana şi coptă, puteau să-mi arunce ceva lumină asupra Vechiului Testament.
După aceea aveam să テョnchin, alţi 15 ani unui studiu foarte amănunţit al Vechiului Testament, cercetテョndu-l テョn ebraică, cuvテョnt cu cuvテョnt, comparテョnd textul original, cu vechile traduceri şi făcテョnd adnotări. テ始 fine aveam să studiez timp de 15 ani lucrările テ始altei Critice."
El istoriseşte cum, după ce a făcut studiul limbilor, s-a dus la Muzeul Britanic din Londra, cu Biblia sa ebraică テョn mテョnă şi cum din toţi regii pomeniţi テョn Biblie, a găsit păstrat pe monumente numele a 41 din ei.
Aceste 41 de nume conţin 191 consoane, scrisul ebraic nu are vocale, din care el a găsit 188, care erau テョntocmai aceleaşi şi pe monumente.
După 30-40 de ani de studii temeinice, el a declarat: "Ştiinţificeşte, putem să afirmăm desăvテョrşita identitate a Bibliei ebraice actuale, cu aceea de care s-a slujit Cristos şi apostolii şi căreia ei i-au dat テョncuviinţarea lor."
Deci pe bază de studii de o viaţă de om, nu pe prostie, s-a fondat convingerea şi credinţa lui că BIBLIA E ADEVĂRATĂ.
Sir WILLIAM RAMSAY, savant englez cu renume mondial. Are la activul lui o seamă de descoperiri şi lucrări ştiinţifice.
La テョnceput a fost necredincios şi susţinea că Biblia şi mai ales Faptele Apostolilor, scrise de Doctorul Luca, nu sテョnt demne de crezare.
Ca tテョnăr profesor, el テョntreprinse o călătorie de studii テョn Asia Mică. El căuta să descopere divergenţele テョntre istorisirea Biblică şi proaspetele descoperiri arheologice.
După mai mulţi ani de studiu, a trebuit să renunţe la ideile sale. Descoperirile sale au confirmat テョn totul relatările biblice. El s-a convins că Biblia e cu adevărat Cuvテョntul lui Dumnezeu.
テ始 cartea sa: "Luke the Phisiycian" (Luca medicul) pp. 177-179, el テョşi proclamă opiniile sale テョn faţa lumii, zicテョnd: "Eu am primit convingerea că relatarea lui Luca e fără egal テョn ce priveşte exactitatea. Adテョncind puţin examinarea de fond a textului, mergテョnd mai departe decテョt se obişnuieşte cu lucrările altor istorici, el suportă verificarea cea mai minuţioasă şi tratamentul cel mai dur."
Iar テョn prefaţa valoroasei sale lucrări ce poartă titlul: "The Bearing of Recent Discovery on the trustworthings of the New Testament," editată テョn 1920, el spune: "Scopul meu e de a stabili anumite principii care decurg din descoperirile moderne şi de a arăta contribuţia lor faţă de Noul Testament.
Metoda constă din examinarea riguroasă, frază cu frază şi cuvテョnt cu cuvテョnt a cテョtorva pasaje care au fost expuse unei critici defavorabile; din această examinare rezultă că Noul Testament este o carte unică, prin coerenţa, limpezimea, bogăţia şi sinceritatea cea vie a expresiei. Aceasta nu e o caracteristică numai a uneia sau a două din scrierile care alcătuiesc Noul Testament; テョn diferite chipuri, această caracteristică aparţine tuturor." Şi cテョnd auzi pe unii neisprăviţi, cu liceul abia terminat, sau uneori doar cu patru clase, care nu-şi cunosc bine, nici istoria ţării lor, dar de unde să priceapă să facă examinarea unui document istoric, că vorbesc despre Biblie că nu e adevărată, o ironizează, spun că numai proştii mai cred. Nu e bine să rテョzi de ei, ci mai degrabă să-i compătimeşti. Şi nu e bine să te apuci la discuţii, la ceartă de vorbe cu ei, ci mai degrabă să te rogi pentru ei.
W. F. ALBRIGHT, eminent arheolog contemporan, テョn cartea sa "Archeology and the religion of Israel" 1942 pag. 176 zice: "Nu mai există nici o テョndoială că arheologia a confirmat istoricitatea substanţială a istorisirilor Vechiului Testament".
Sir FLINDERS W. M. PETRIE, profesor Universitar mare specialist テョn arheologie.
テ始 primăvara anului 1937, テョn timp ce făcea săpături arheologice テョn Palestina, a fost vizitat la Ierusalim de către teologul David L. Cooper. Acesta spune テョn cartea sa: "What man must believe?" Los Angelos 1943 pag. 55, cum l-a テョntrebat dacă テョn timpul cercetărilor a descoperit ceva, care să discrediteze Scripturile, la care bărbatul de ştiinţă a afirmat că nu a găsit nimic, care să-i cauzeze vreo テョndoială şi a adăogat următoare observaţie:
"Profesorii de catedră din Universităţi şi alte Institute de テョnvăţămテョnt, care nu au fost niciodată テョn cテョmpul cercetărilor, nu au făcut niciodată săpături, sテョnt singurii care se テョndoiesc de relatările biblice; dar cei ce au cercetat テョn mod real şi au scos la lumină trecutul, sテョnt convinşi de exactitatea Scripturilor."
JEAN REVILLE, テョntr-un eseu publicat テョn "Revue des deux Mondes" 1864, spune: "テ始tr-o zi, la o テョntrunire, a fost pusă problema: ce carte ar fi mai bine să ia cu el テョn celulă, un om care a fost condamnat pe viaţă, dacă i s-ar permite să ia o singură carte.
La テョntrunire erau catolici, protestanţi, filozofi şi chiar materialişti. Toţi au fost de acord că ar alege numai BIBLIA."
HEINRICH HEINE, poet evreu, convertit la creştinism declară: "Luminarea mea o datorez pur şi simplu unei cărţi. Unei cărţi? Da. Ba テョncă este o carte veche, simplă, modestă, ca şi natura şi naturală ca şi aceasta. O carte care are テョnfăţişarea obişnuită şi lipsită de pretenţii, ca soarele care ne テョncălzeşte, ca pテョinea care ne hrăneşte. O carte care ne priveşte cu atテョta テョncredere şi bunătate, ca o lumină... Şi această carte se numeşte scurt şi cuprinzător, "CARTEA BIBLIA". Pe drept se numeşte ea şi Sf. Scriptură.
"Cine a pierdut pe Dumnezeul său, acela テョl poate găsi din nou テョn această carte şi cel ce nu L-a cunoscut niciodată, acela găseşte aici adierea Cuvテョntului Dumnezeisc.
"Evreii, .care テョndeobşte ţin mult la lucrurile scumpe, テョşi dădeau foarte bine seama de ceea ce făceau, cテョnd, la arderea celui de al doilea Templu al lor din Ierusalim, lăsară să li se distrugă obiectele de aur şi de argint, care serveau la jertfe, candelabrele şi candelele, ba chiar şi pieptarul marelui Preot, cu deosebitele lui pietre preţioase şi scăpară din flăcări numai Sfテョnta Scriptură. Aceasta făcea bogăţia Templului şi slavă Domnului, flăcările n-au mistuit-o."
SILVIO PELICO, mare scriitor italian, a spus: "BIBLIA este codul adevărat al sfinţeniei şi prin urmare al adevărului."
テ始 cartea sa, "テ始chisorile mele" pag. 39 spune despre Biblie: "Cartea această dumnezeiască, pe care o iubisem テョntotdeauna mult, chiar cテョnd credeam că sテョnt necredincios, o studiam acum, cu mai mult respect decテョt oricテョnd... ea mă テョnvaţă să-L iubesc pe Dumnezeu şi pe oameni, să doresc tot mai mult domnia dreptăţii, să am groază de nedreptate, să iert pe cei nedrepţi..."
CHARLES DICKENS, mare romancier englez, テョntr-o scrisoare adresată fiului cel mai mic, cテョnd acesta părăsea patria, pentru a se duce テョn Australia, テョi scrise: "テţi pun テョntre cărţi un Nou Testament, din aceleaşi motive şi cu aceeaşi nădejdi care m-au călăuzit să scriu pentru tine cテョnd erai copil, pentru că acesta e cea mai bună carte pe care a avut-o şi o va avea lumea şi pentru că テョţi dă cele mai bune reguli după care se poate conduce o fiinţa omenească, care テョncearcă să fie sinceră şi conştientă de datoria sa窶.
"Cテョnd au plecat ceilalţi fraţi ai tăi, am scris pentru fiecare cuvinte cum scriu acum pentru tine şi i-am rugat pe toţi să se conducă după această carte, fără a ţine seamă de interpretările şi născocirile omeneşti窶.
"テţi aduci aminte că acasă n-ai fost plictisit cu practici religioase şi formalităţi seci... Vei テョnţelege cu atテョt mai bine acum adevărul şi frumuseţea religiei creştine, aşa cum provine de la Cristos テョnsuşi şi neputinţa de a te abate de la adevărata religie, dacă o preţuieşti cu smerenie şi din inimă..."
Iar cテョnd cineva l-a テョntrebat pe Dickens, care i se pare că e cea mai patetică istorisire din toată literatura, acesta テョi răspunse: "Pilda fiului risipitor."
JEAN JACQUES ROUSSEAU, faimosul orator, cugetător, scriitor şi pedagog francez, テョn cartea sa: "Emil" - sau despre Educaţie" ediţia 1839, tomul III, pp. 365367, are cuvinte de toată frumuseţea faţă de Sfintele Scripturi.
El scrie: "Vă mărturisesc că majestatea Scripturilor mă umple cu admiraţie, după cum puritatea Evangheliei テョşi are influenţa ei asupra inimii mele.
"Răsfoiţi lucrările filozofilor noştri, cu toată pompa lor de dicţiune, ce sărace, cテョt de dispreţuit sテョnt, テョn comparaţie cu Scripturile! E posibil oare, ca o carte atテョt de simplă şi totodată atテョt de sublimă, să fie simpla lucrare a omului?
"E posibil ca personajul sacru a cărui istorie o conţine, să fie un simplu om? Găsim ca El să-Şi fi asumat tonul unui sectar entuziast sau ambiţios? Ce dulceaţă, ce curăţie テョn comportarea Sa! Ce テョnvăţături pline de har! Ce maxime sublime! Ce テョnţelepciune profundă テョn cuvテョntările Sale! Ce prezenţă de spirit, ce subtilitate, ce potrivire テョn răspunsurile sale...!窶
"Unde este omul, unde este filozoful care să fi trăit aşa şi să fi murit aşa, fără slăbiciuni şi fără テョmpotrivire?... Da, dacă viaţa şi moartea lui Socrate au fost acelea a unui テョnţelept, viaţa şi moartea lui Isus au fost acelea a unui Dumnezeu."
"Să presupunem oare, că istoria evanghelică e simplă ficţiune? テ始tr-adevăr, prietenii mei, ea nu poartă nici un semn al ficţiunii. Din contra, istoria lui Socrate, pe care nimeni nu se gテョndeşte s-o pună la テョndoială, nu e atテョt de bine dovedită ca aceea a lui Isus Cristos. O aşa presupunere de fapt, ar テョmbrăca dificultatea numai テョn alte haine, fără s-o テョnlăture, căci e mai greu de conceput ca un număr de persoane să cadă de acord să scrie o aşa istorie, decテョt că unul singur le-ar fi furnizat materialul.
Autorii evrei erau incapabili de dicţiunea ei şi străini de morala conţinută テョn Evanghelie. Semnele adevărului ei sテョnt atテョt de izbitoare şi de neimitat, テョncテョt inventatorul ar fi un caracter mai uimitor decテョt eroul..."
DENIS DIDEROT, filozof ateu テョmpreună cu alţi liberi cugetători, a テョntocmit faimoasa "Enciclopedie" editată prin 1751, care e presărată cu germenii necredinţei secolului al XVIII-lea.
A fost considerat ca ateu declarat pe faţă, dar către sfテョrşitul vieţii, spre テョnmărmurirea prietenilor săi, singurei sale fiice, el i-a făcut parte de o educaţie din Biblie.
Iar Stier テョn cartea sa "Reden Jesu" partea a VI-a pag. 496, ne relatează următoarea テョntテョmplare din viaţa lui Diderot: "テ始tr-una din acele partide de seară a Baronului de Holbach, unde obişnuiau să se adune cei mai celebri necredincioşi ai secolului, conversaţia s-a テョndreptat liber, テョn modul cel mai hazliu spre presupusele absurdităţi, stupidităţi şi toate felurile de inconsistenţe ale Scripturilor Sacre. Filozoful Diderot, care nu a luat parte テョn discuţii, deodată le-a pus capăt prin următoarea remarcă:
"De minune domnilor, de minune! Eu nu cunosc pe nimeni, nici テョn Franţa, nici テョn altă parte, care să fi putut scrie şi vorbi cu mai multă artă şi talent... Eu vă provoc pe toţi cテョţi sテョnteţi aici, să pregătiţi o povestire aşa de simplă şi テョn acelaş timp atテョt de sublimă şi atテョt de mişcătoare, ca istoria patimilor şi a morţii lui Isus Cristos, care să producă acelaşi efect, care să dea senzaţie pe cテョt de puternică, pe atテョt de simţită şi a cărei influenţă să fie aceeaşi, după atテョtea veacuri."
"Această vorbire neaşteptată i-a テョncremenit pe toţi ascultătorii şi a urmat o lungă tăcere."
J.W.GOETHE, mare poet, gテョnditor şi om de ştiinţă german, unul din cei mai distinşi bărbaţi ai literaturii universale, a zis: "BIBLIA nu este o carte naţională, ci cartea naţiunilor. Ea este o carte ce va trăi veşnic, pentru că atテョt cテョt va fi lumea, nu se va găsi nimeni care să se ridice şi să spună: "Eu o pricep テョn tot amănuntul şi テョn tot cuprinsul ei."
"Eu personal iubesc şi preţuiesc BIBLIA, căci aproape numai ei テョi datorez toată cultura mea morală. Istorisirile, テョnvăţăturile, simbolurile, pildele ei, toate s-au テョntipărit adテョnc テョn mine şi m-au テョnfluenţat テョntr-un fel sau altul. De aceea nu mi-au plăcut atacurile nedrepte, batjocoritoare şi răutăcioase テョmpotriva ei.
Am citit-o toată de mai multe ori... am citit-o şi pe sărite şi de la テョnceput şi de la sfテョrşit... Marea cinste ce se dă Bibliei de multe popoare şi generaţii, se datorează valorii ei lăuntrice... Sテョnt テョncredintat că Biblia e cu atテョt mai frumoasă, cu cテョt o citeşti mai mult... Consider Evangheliile テョn totul adevărate, căci テョn ele există o reflecţie a sublimului, care emană din persoana lui Cristos."
Iar テョnainte de moarte cu 11 zile, a mărturisit lui Eckerman următoarele: "N-are importanţă cテョt va progresa mintea omenească テョn cultura intelectuală, テョn ştiinţele naturii, テョn lărgime şi テョn adテョncime: ea nu va fi テョn stare niciodată să se ridice deasupra demnităţii şi culturii morale a creştinismului, aşa cum străluceşte テョn Evanghelii. Viaţa şi puterea unui popor depinde de atitudinea pe care a luat-o faţă de BIBLIE."
MICHEL FARADAY, distins bărbat de ştiinţă, fizician şi chimist englez, fondatorul concepţiei despre cテョmpul electromagnetic, a descoperit benzenul, a descoperit fenomenul de inducţie electromagnetică, a descoperit legea electrolizei, etc.... dar a fost şi un bun creştin, un bun credincios.
テ始 timp ce ţinea prelegeri ştiinţifice, dădea şi lecţii biblice. テ始tr-o zi fu găsit de un prieten al său, cu capul plecat asupra Bibliei şi cu ochii plini de lacrimi. Acesta テョl テョntrebă dacă e bolnav. Nu, răspunse Faraday, ceea ce mă umple de tristeţe, este faptul că oamenii rătăcesc aşa de mult, fără să ia テョn seamă această Carte, care poate să-i călăuzească."
EULER LEONHARD, mare matematician şi fizician elveţian, creatorul calculului variaţiilor, a pus bazele teoriei ecuaţiilor diferenţiale, a elaborat cinematica şi dinamica corpului solid, a pus bazele teoriei giroscopului, etc., dar ştiinţa nu l-a făcut necredincios, ci din contra, pe lテョngă alte lucrări ştiinţifice, pe la 1767 scrie cartea "Apărarea revelaţiei divine, faţă de obiecţiunile liber-cugetătorilor".
Deci, nu numai că credea el, ci テョn chip deschis şi documentat căuta să apere credinţa テョn revelaţia divină.
Dr. N.C.PAULESCU, 1869-1931, profesor, fiziolog romテ「n, a făcut cercetări importante asupra structurei splinei, asupra mecanismelor de producere a febrei, asupra fiziologiei normele şi patologice, a pancreasului endocrin, care-l situează printre principalii precursori テョn descoperirea insulinei. El spune:
"Evanghelia Domnului Isus Cristos, e suprema treaptă a ştiinţei. Nu numai că cred テョn Dumnezeu, dar ştiu că este Dumnezeu."
EDMOND BARKE, mare bărbat de stat englez şi orator fără pereche, a declarat: "Toată viaţa mea am citit Biblia, dimineaţa, la prテョnz şi seara. Obiceiul acesta mi-a fost de mare folos."
Dr. HOWARD A. KELLY, profesor la Universitatea "John Hopkins" o autoritate テョn materie de radium şi herpetologie, chirurgie şi ginecologie, cunoscut テョn lumea テョntreagă, şi-a format obiceiul ca seara după cină, să nu mai citească nimic altceva decテョt Biblia.
Iată ce spune el:
"O credinţă creştină bine definită este singurul lucru cu adevărat important テョn viaţă. Şi aceasta テョn sens literal. Ea este mult mai importantă decテョt oricare profesiune, decテョt oricare cercetare ştiinţifică, decテョt oricare activitate umană.
Experienţa mea mi-a dovedit că Biblia este un Cuvテョnt viu, Cuvテョntul lui Dumnezeu, care mi se adresează mie şi tuturor oamenilor care o citesc, tot aşa de personal, ca şi cum mi se adresează mama mea テョn scrisoarea pe care o primesc de la ea. テ始 acelaşi timp, Biblia conţine propria sa apărare şi nu are trebuinţă de nici un apologet sau apărător."
ISAAC NEWTON, mare matematician, fizician şi astronom englez a relaizat formula binomului, care-i poartă numele, a studiat dispersia luminii, a inventat telescopul cu oglindă, a adus contribuţii la fundamentarea mecanicii, a descoperit legea atracţiei universale, etc. E unul din cei mai cunoscuţi oameni de ştiinţă. Cu toate că a ajuns aşa departe テョn ştiinţă şi atテョt de renumit, el a rămas pテョnă la moarte un zelos cititor al Bibliei, pe care o considera adevăratul Cuvテョnt al lui Dumnezeu.
Pe monumentul lui din Westminster, se află următoarea inscripţie: "Interpret sテョrguincios, テョnţelept şi corect, al naturii şi al Sfintelor Scripturi. Prin filozofia sa, el a afirmat măreţia lui Dumnezeu cel Atotputernic, iar prin caracterul său, exprima simplitatea evanghelică."
テ始 legătură cu proorociile Scripturii el spune: "Dumnezeu a dat profeţiile nu spre a satisface curiozitatea oamenilor făcテョndu-i să vadă mai dinainte lucrurile care urmează, ci pentru că după ce s-au テョmplinit să poată fi interpretate prin evenimente şi astfel Providenţa Sa, nu a interpretului, să fie arătată lumii."
CHRISTOPH M.WIELAND, mare poet şi scriitor german, sceptic şi ironic, comparat de unii cu Voltaire al Franţei, a avut o テョntテョlre cu Napoleon la Weimar. テ始 timpul conversaţiei, ajungテョnd să vorbească despre Biblie, despre Cristos, Napoleon テョi zise テョn şoaptă: "De altfel mai rămテョne o mare テョntrebare, dacă Cristos a trăit テョntradevăr." Fără nici o şovăire poetul テョi răspunse cam caustic: "Ştiu că sテョnt unii proşti care se テョndoiesc de aceasta," şi adăugă sarcastic: "Dar aceasta ar fi o prostie tot atテョt de mare, ca şi cテョnd cineva s-ar テョndoi că Iuliu Cezar a existat, sau că Majestatea Voastră, trăieşte, Sire!"
NAPOLEON BONAPARTE, テョmpărătul Franţei, テョntr-o zi la un banchet, ceru Arhiepiscopului de Milano să-i dea cel mai scurt posibil argument テョn favoarea Bibliei şi a religiei revelate.
Acesta se mulţumi să arate テョn tăcere cu degetul pe Mareşalul Massena, care era evreu. Mai tテョrziu Napoleon a devenit un sテョrguincios cititor al Bibliei.
テ始 19 martie 1817 a fost găsit de O窶儁eara citind Noul Testament テョn franceză. Acesta テョi spuse că unii au părerea despre el că e necredincios. Napoleon rテョse şi テョi răspunse: "Totuşi nu e adevărat, eu sテョnt departe de a fi ateu. Omul are nevoie de ceva minunat. E mai bine pentru el să caute acest lucru テョn religie, decテョt la domnişoara Normandie (o ghicitoare renumită din Paris)窶.
Iar altădată a afirmat: "Evanghelia are o virtute ascunsă, ceva ce lucrează cu putere, o căldură care テョnrテョureşte mintea şi pătrunde totodată şi inima. Evanghelia nu este o carte, ci o fiinţă vie, cu o activitate proprie, care テョnvinge tot ce i se テョmpotriveşte. Iată-o aici pe masa aceasta, Cartea Cărţilor (o arată el cu respect) nu voi simţi oboseală citind-o şi テョncă テョn fiecare zi cu mare plăcere. Sufletul テョncテョntat de frumuseţea Evangheliei nu-şi mai aparţine sieşi, Dumnezeu se face totul Stăpテョn pe el; El テョi conduce gテョndurile şi puterile. Un aşa suflet este cu totul al lui Dumnezeu."
WOODROW WILSON, fost preşedinte al S.U.A. la sfテョrşitul primului război mondial, a spus despre Biblie următoarele: "Datorită citirii regulate a Bibliei, am primit prin bunătatea lui Dumnezeu, ajutorul necesar care mi-a テョngăduit să trec printr-o serie lungă de mari テョncercări, fără a slăbi. Sテョnt 14 ani de cテョnd am luat acest obicei şi nu-l pot recomanda de ajuns tuturora. Dar trebuie să citim sub privirea lui Dumnezeu şi cerテョndu-I ajutorul, ca să pătrundem gテョndurile Sale. Deplテョng pe cei ce nu citesc Biblia zilnic. Se lipsesc astfel de un izvor nesecat de putere spirituală."
W. GLADSTONE, bărbat de stat englez, fost prim ministru テョn vre-o patru rテョnduri, scrie următoarele テョn prefaţa unei ediţii populare a Bibliei: "テ始 singurătatea unei odăiţe, テョn liniştea nopţii, pe patul de suferinţă, テョn faţa morţii, pretutindeni Sfテョnta Scriptură stă alături de noi; cuvinteie ei vindecă şi alină, テョndreptează şi テョndrumează, テョntăresc şi dau テョndemn spre tot ce e bun. Mai mult chiar, テョn テョnvălmăşeala Statului, a comunei, a tribunalului, a străzii, sau a pieţii, cテョnd deşteptarea poftelor, a pornirilor egoiste, a afacerilor, pare a pune stăpテョnire deplină pe orice gテョnd al fiecărui suflet, chiar şi atunci, tocmai atunci se aude glasul Sfintei Scripturi dulce şi potolitor, şi unul sau altul din cuvintele ei dă aripi sufletului テョncテョt el テョşi ia zborul ca o porumbiţă şi テョşi găseşte pacea."
JOHANN H. PESTALOZZI, mare pedagog elveţian, gテョnditor şi scriitor deosebit de テョnzestrat. El a fost unul care s-a adăpat la izvoarele Bibliei. Cテョnd i-a murit soţia, cu Biblia テョn mテョnă, vorbea cu ea, ca şi cum ar fi fost vie: "Cテョnd toţi ne ocoleau, cテョnd boala şi sărăcia ne pricinuiau dureri amare, cine ne-a テョntărit atunci? Apoi puse o Biblie pe pieptul soţiei şi continuă: "Din izvorul acesta am primit şi tu şi eu, curaj şi pace!"
FR. COPPEE, supranumit poetul umiliţilor, mărturiseşte:... "Săptămテョni şi luni, cテョt am stat テョn pat, am trăit cu Evanghelia. テ始cet, テョncet, fiecare verset din Evanghelie a ajuns să fie viu pentru mine. テ始 toate versetele am văzut strălucind adevărul ca o stea şi l-am simţit palpitテョnd テョn mine ca o inimă.
Cum n-aş crede テョn minuni, după ce a săvテョrşit Cartea aceasta テョn mine テョnsumi? Ochiul meu era orb faţă de lumina credinţei, iar acum o vede テョn toată măreţia ei. Sufletul テョmi era surd la Cuvテョntul lui Dumnezeu, iar azi sufletul mi se ridică spre cer, テョn avテョntul dragostei. Spiritele necurate de care eram stăpテョnit, au fost alungate pentru totdeauna..."
LABOULAYE, scriitor şi gテョnditor francez se destăinuieşte: "După ce am străbătut diversitatea de sisteme filozofice, obosit şi abătut, ca un om copleşit de un vis penibil, deschid Evanghelia: mi se pare, ca şi cum aş ieşi din imperiul umbrelor, pentru a intra テョn regatul adevărului.窶
"Acest limbaj familiar, care mi-a fermecat copilăria, mă uimeşte prin adテョncimea lui. Văd şi simt テョn el o ştiinţă care depăşeşte cu mult toate concepţiile omeneşti. După nouăsprezece veacuri, テョnţelepciunea veacului ne duce テョndărăt la テョndoielile unei lumi care se sfテョrşeşte: după nouăsprezece veacuri Cristos ne vorbeşte de Dumnezeu, de suflet, de mテョntuire, de libertate, de datorie, de dreptate, ca şi cum ar auzi glasul nostru emoţionat, ca şi cum ar răspunde la strigătul inimii noastre neliniştite."
RUDOLF WAGNER, unul din cei mai vestiţi anatomişti şi fiziologi, spune テョn cartea sa "Lupta pentru suflet": "Cea mai minunată テョnsuşire a Scripturilor este fără テョndoială puterea cu care テョncredinţează pe cei ce se adテョncesc テョn ea cu toată sinceritatea şi evlavia, că obテョrşia ei nu poate fi decテョt dumnezeiască..."
JOHANN HEINRICH VON MADLER, mare astronom, cテョnd se mută テョntr-o casă nouă, luă Biblia şi zise: "テ始aintea tuturor celorlalte cărţi, Cartea aceasta trebuie să fie テョn casa mea" şi el テョnsuşi o duse テョn casa nouă.
Dr. GOTTHILF HEINRICH VON SCHUBERT, consilier şi profesor la Mテシnchen, doctor naturalist, filozof, psiholog şi scriitor, テョn cartea sa "Lucruri noi şi vechi din domeniul psihologiei" spune: "Cuvテョntul acela necunoscut de cei テョnţelepţi, are テョn el cea mai mare テョnţelepciune. Ştiinţa care cercetează fără テョntrerupere, de pildă Geognozia şi caută pătrunderea tot mai adテョnc テョn mitologie şi limbile popoarelor, a ajuns la rezultate uimitoare şi totuşi ele nu ne spun altceva decテョt ceea ce ne spune Biblia. Nu e テョn firea noastră テョnsetată şi cu multe nevoi, nici o trebuinţă, nici o pornire pe care studiul adテョncit al acelei cărţi să n-o fi trezit, dezvoltat şi mulţumit. Şi tocmai un astfel de imbold multilateral al puterilor omeneşti, pare că este cea mai de seamă ţintă a Cuvテョntului revelat: "Să lumineze nu numai părţile simţurilor テョntunecate, ci şi pe acelea ale cunoştinţelor limpezi şi adテョnci..."
FR. BETTEX, pastor german, scrie: "BIBLIA! O carte テョntr-adevăr cum nu e alta. Urテョtă şi prigonită, ca nici a altă carte, ea totuşi e indistructibilă. Ea e テョn acelaş timp şi dispreţuită şi venerată, luată テョn rテョs şi foarte stimată, declarată moartă şi totuşi plină de viaţă. テ士păraţi, regi şi pontifici puternici nu au cruţat nici o osteneală şi nu s-au dat テョn lături de la nimic ca s-o poată nimici. テ始ţelepţii şi テョnvăţăţii au combătut-o cu sudoarea pe frunte şi acum cテョnd ştiinţa şi critica cred că au distrus-o, ea se răspテョndeşte cu o iuţeală uimitoare テョn sute de limbi, テョn milioane de exemplare テョn lumea テョntreaga, se citeşte şi se propovăduieşte de la un pol al pămテョntului, pテョnă la celălalt. Pentru credinţa テョn ea, negrii primesc să fie arşi de vii, armenii şi chinezii să fie torturaţi pテョnă la moarte. Ei, voi, テョnvăţaţilor şi criticilor, scrieţi o carte ca aceasta şi atunci vom crede テョn voi.窶
"BIBLIA este un pom al vieţii, printre ale cărui ramuri uriaşe şi veşnic verzi, adie cテョnd dulce, cテョnd cu putere, vテョntul ceresc, un pom cu roade care aduce sfinţenie, putere, sănătate, viaţă de veci, celor atinşi de otrava păcatului.
"Ea este o carte テョngrozitoare şi plăcută, plină de o cerească pace, care テョntrece orice pricepere, plină de tunetele şi trăznetele lui Dumnezeu cel Atotputernic, care zdrobeşte popoarele, cum sfărテョmă olarul oalele sale, şi テョnaintea căruia ele sテョnt ca o picătură de apă テョntr-o vadră. E plină de cele mai delicate şi plăcute mテョngテョieri şi făgăduinţi ale unui Dumnezeu care hrăneşte păsările văzduhului, numără perii capului şi dă sănătate copilului pentru care se roagă cu lacrămi o sărmană mamă. O carte care dezleagă cu vorbe simple cele mai adテョnci probleme ce au frămテョntat omenirea de cテョnd există, care dă răspunsuri copilului şi se joacă cu テョnţelepciunea テョnţelepţilor; o poezie şi o epopee impunătoare, care cuprinde totul テョn sine, atテョt de テョnaltă şi totodată atテョt de profundă, cum nu e nimic din tot ce s-a scris テョntre oameni..."
Mărturiile oamenilor mari sテョnt multe, dar mă opresc aici. Cred că acestea sテョnt destule ca să ne facă să テョnţelegem că nu numai proştii cred că Biblia e adevărată, ci şi savanţii.
Dacă nu crezi, nu fii leneş, ci străduieşte-te să ai dovezile contrare adevărului. Spre a o combate trebuie să o citeşti şi dacă vei fi sincer, vei sfテョrşi crezテョnd テョn ea.
テ始tr-o zi, テョn timp ce călătorea cu trenul, generalul englez Lew Wallace, un テョnverşunat duşman al credinţei, テョl テョntテョlni pe colonelul Robert Ingersoll, un ateu binecunoscut. Amテョndoi テョn discuţii au テョnceput să ridiculizeze creştinismul şi Biblia.
Deodată, Ingersoll fixă pe general şi-i lansă provocarea: "D-voastră sテョnteţi inteligent şi aveţi o テョnaltă cultură. Pentru ce nu scrieţi o carte spre a arăta că creştinismul e absurd şi că Isus Cristos nici nu a existat?" O atare carte ar avea un mare succes!"
Dorinţa generalului Wallace de a deveni cテョt mai celebru, l-au făcut timp de cテョţiva ani să adune material テョmpotriva Bibliei şi a lui Cristos. テ始 fine, s-a apucat să scrie. Cテョnd a ajuns pe la capitolul patru, a テョnceput să-şi dea seama că Isus Cristos a existat テョn mod real. Dobテョndi apoi certitudinea că El a fost ceva mai mult decテョt un personaj istoric.
Şi テョn vテョrstă de cincizeci de ani generalul Wallace, pentru prima oară テョn viaţa sa, a テョngenunchiat pentru rugăciune şi a cerut ca Isus Cristos să fie şi Mテョntuitorul său personal.
Bogatul material adunat n-a fost lepădat. El revizui primele patru capitole şi le complectă dテョnd lumii cartea "BEN-HUR", care a pasionat pe mii de cititori din lumea テョntreagă.
Facă Domnul lumină şi テョn mintea şi inima ta, cu privire la Biblie şi atunci şi tu vei repeta cuvintele Domnului Isus: "CUVテ晒TUL TĂU ESTE ADEVĂRUL!"
|