Antet

 

Nu uitaţi să vă spuneţi părerea în Unt de Cacao sau vizitati forumul

CantecePoeziiEseuriLinkuriGuestbookAbout
                                                             
HomeAdauga cantecAdauga poezieAdauga eseu


Baza noastra de date contine 2208 c穗tece, 1293 poezii, 436 eseuri

Masca minciunii
Autor
Volum
Limba
Romana
Continut
Vazut de 80 ori

Masca minciunii

Cuprins:
Ca ziua şi poaptea
Scopul scuză mijloacele
De ce minte omul?
Autoテョnşelarea
Educaţia spre adevăr

テ始 timp ce テョn trecut テョţi era ruşine să fii prins cu vreo minciună, astăzi se trece peste o asemenea situaţie ridicテ「nd din umeri. Ne-am obişnuit atテ「t de mult să fim minţiţi テョn toate domeniile existenţei, テョncテ「t privim minciunile ca pe o normalitate, ca pe ceva fără de care nu te poţi descurca. Cuvテ「ntul "onest" pleacă de Ia noţiunea de "onoare" - un concept căruia テョnainte oamenii テョi atribuiau o valoare mai mare decテ「t banului şi averii. Un mincinos era un om lipsit de onoare. Să fii caracterizat astfel era o adevărată ruşine.

De cテ「nd primii oameni au dat crezare minciunii Satanei, omul firesc este infectat cu duhul minciunii. Deosebirea faţă de trecut constă テョn faptul că omul atunci era conştient că face ceva greşit minţind. テ始 societatea noastră Dumnezeu şi Cuvテ「ntul Său sunt tot mai mult eliminaţi din viaţa cotidiană. Cu cテ「t omul se テョndepărtează mai mult de Creatorul Său, cu atテ「t işi pierde mai mult din demnitate şi nu se mai ruşinează de păcatul său. テ始să omul lipsit de ruşine este şi un om lipsit de conştiinţă.

Cuprins

Ca ziua şi noaptea

"Eu sunt Adevărul", afirmă Isus despre Sine, şi-l numeşte pe diavol "tatăl minciunii". După cum Fiul lui Dumnezeu stă pentru principiul adevărului, tot astfel şi Satana stă pentru cel al minciunii, al テョnşelătoriei şi al amăgirii. Conform mărturiei Bibliei, toţi oamenii sunt din fire nişte mincinoşi (Romani 3,4). Nu este vorba aici de un caz izolat de neonestitate, ci de o atitudine de fond faţă de Dumnezeu. Necredinta nu este nimic altceva decテ「t respingerea conştientă a adevărului lui Isus şi テョncrederea テョn minciună. Acesta e şi motivul pentru care minciuna controlează テョn definitiv fiecare aspect al vieţii noastre şi descoperă ai cui fii suntem. Un gテ「nd central al mişcării New Age テョl constituie subordonarea lui Dumnezeu de către om şi faptul că Dumnezeu reprezintă atテ「t binele cテ「t şi răul, adevărul ca şi minciuna. Ce absurditate! テ始 Cuvテ「ntul lui Dumnezeu citim: "Dumnezeu este lumină şi テョn El nu este テョntuneric" (1 Ioan 1,5).

Minciuna şi adevărul se deosebesc ca ziua şi noaptea, ca lumina şi テョntunericul. Omul fără Dumnezeu este orbit, devenind un prizonier al minciunii. Isus le spune evreilor credincioşi: "Veţi cunoaşte adevărul şi adevărul vă va face liberi" (Ioan 8,32).

Aceasta テョnseamnă că omul care-L recunoaşte pe Fiul lui Dumnezeu şi se テョncredinţează Lui テョn テョntregime, experimentează o schimbare a "autorităţii" テョn viaţa lui. El テョnlocuieşte principiul minciunii cu cel al adevărului. テ始 Isus Cristos nu este nimic fals, nimic neadevărat. Nu numai că El spune doar adevărul, El este adevărul.

Cuprins

Scopul scuză mijloacele

テ始 toate domeniile vieţii se minte. テ始 timpul campaniilor electorale, politicienii, pentru a ajunge la putere, fac promisiuni pe care apoi nu le mai ţin; comercianţii テョi ademenesc pe clienţi pentru a face cテ「t mai mult profit; cei care fac reclamă promit fericire şi テョmplinire pentru a reuşi să-şi plaseze produsele; bărbaţi şi femei, părinţi şi copii, copii şi profesori se テョnşeală reciproc.

Face parte din viaţa de zi cu zi să fim テョnşelaţi şi minţiţi テョn permanentă. Cu toate acestea, de fiecare dată suntem dezamăgiţi.

Cuprins

De ce minte omul?

Din totdeauna omului i-a fost teamă să-şi asume responsabilitatea pentru acţiunile sale şi să-şi recunoască vinovăţia. El trebuie să se scuze, să se justifice şi să mintă, テョntrucテ「t altfel テョşi pierde reputaţia. Frica de a nu fi respins, dispreţuit şi de a pierde afecţiunea celorlalţi テョl テョmpinge pe om spre minciună. Chiar şi テョn aceasta テョl vedem pe adversarul lui Dumnezeu la lucru, răsturnテ「nd complet ceea ce Dumnezeu ne spune テョn Cuvテ「ntul Său: "Dacă umblăm テョn lumină, după cum El テ始suşi este テョn lumină, avem părtăşie unii cu alţii; şi sテ「ngele lui Isus Cristos, Fiul Lui, ne curăţeşte de orice nelegiuire" (1 Ioan 1,7). Numai atunci cテ「nd devenim oneşti e posibilă iertarea şi o comuniune adevărată.

Omul fără Dumnezeu şi-a pierdut identitatea, este lipsit de valoare. De aceea el se străduieşte cu disperare să şi-o recupereze, atribuindu-şi singur valoare şi importantă. El face acest lucru テョnşelテ「ndu-se pe sine şi テョnşelテ「ndu-i şi pe ceilalţi, părテ「nd să fie ceva ceea ce テョn realitate nu este; テョşi arată latura cea mai bună, fălindu-se cu motivaţii nobile, テョn timp ce resortul tuturor acţiunilor sale テョl reprezintă purul egoism. De ce copiază un elev テョn timpul unei lucrări? Teama de a fi considerat ca fiind mai puţin inteligent decテ「t colegul său, テョn cazul テョn care va obţine o notă scăzută, テョl テョmpinge către minciună. テ始 fond, テョn societatea noastră are valoare cel care este frumos şi inteligent. Aceasta este şi ea o minciună care influenţează テョntreaga existenţă. Valoarea noastră nu depinde de prestaţiile noastre, de inteligenta noastră, nici de frumuseţe, ci este テョntemeiată テョn dragostea lui Dumnezeu fată de noi oamenii. Noi テ司 suntem atテ「t de preţioşi, テョncテ「t El Şi-a dat viaţa pentru noi, pentru ca noi să devenim liberi. テ始treaga noastră valoare se află テョn această dragoste. Ce eliberare este să fim acceptaţi astfel, cu toate defectele şi limitele noastre! Nu mai suntem astfel constrテ「nşi să alergăm după nişte valori false.

Cuprins

Autoテョnşelarea

テ始 acest punct テョţi vine să crezi că minciuna nu mai trebuie să aibă nici un loc テョn viaţa unui creştin. Este adevărat, テョnsă realitatea se prezintă din păcate altfel. Unde este problema?

Cテ「nd o persoană şi-a predat viaţa Domnului Isus, adversarul lui Dumnezeu pierde din influenţă, テョnsă nu se resemnează. Credinciosul nu mai este proprietatea sa, テョnsă diavolul テョncercă să-l facă inutilizabil pentru obiectivele lui Dumnezeu. De aceea el テョncearcă テョn mod repetat să-l facă pe cel credincios să cadă. Mulţi oameni se chinuie şi după convertirea lor la Cristos cu complexele de inferioritate care-i copleşesc şi cu lipsa respectului de sine. Aceste trăiri negative sunt dificil de eliminat, fiindcă sunt adテ「nc テョnrădăcinate, crescute şi hrănite de mulţi ani. Gテ「nduri ca: "Sunt un nimeni", "Nu sunt capabil de nimic" trebuiesc recunoscute ca fiind nişte minciuni şi respinse. Dacă n-o facem, ele vor constitui un teren fertil pentru alte minciuni. Astfel se poate ajunge, de exemplu, la テョmprăştierea de zvonuri cu privire la alţii sau la defăimarea altora. Făcテ「nd aceasta, ne vom simţi noi テョnşine mai buni, superiori celorlalţi. Problema este că omul ajunge el テョnsuşi să creadă cu vremea nişte neadevăruri mereu repetate. Dacă ne surprindem spunテ「nd o minciună sau o jumătate de adevăr, să nu considerăm asta ca fiind o bagatelă, ci să recunoaştem minciuna şi să cerem iertare. Diavolul vrea să ne テョmpiedice s-o facem. El ne şopteşte că vom pierde テョn faţa celorlalţi şi vom fi dispreţuiţi. テ始să tocmai contrariul este adevărat. Dacă nu luăm テョn serios minciuna, conştiinţa va deveni tot mai insensibilă si odată cu trecerea timpului nu va mai reacţiona defel. Omul devine imun la vocea lăuntrică şi trăieşte テョn autoテョnşelare. Paralizează şi astfel devine inutilizabil テョn lucrarea ridicării テ士părăţiei lui Dumnezeu.

Cuprins

Educaţia spre adevăr

Deja un copil mic este deosebit de rafinat cテ「nd e vorba să caute scuze, să descrie テョn mod eronat o situaţie, să arunce vina pe alţii, să muşamalizeze şi să ascundă. Părinţii şi educatorii se află テョn pericolul de a nu lua foarte テョn serios acest lucru. Poate ei テョnşişi nu sunt nişte campioni ai onestităţii. Un copil テョşi dă imediat seama de felul テョn care reacţionează adulţii テョn anumite situaţii şi procedează şi el テョntocmai. De aceea onestitatea テョncepe de la noi テョnşine. Trebuie să fim dispuşi să umblăm テョn lumină, să devenim sensibili la minciunile cotidiene cu care ne-am deprins. Nu-l putem impune unui copil să fie onest, テョnsă テョi putem sensibiliza conştiinţa. De aceea scuzele şi justificările false nu trebuie să fie minimalizate. Minciunile distrug テョncrederea, iar fără テョncredere nu este posibilă o comuniune reală. Este o componentă a educaţiei să-i arătăm テョn mod repetat copilului ce consecinţe grave poate avea minciuna: テョn locul テョncrederii apare neテョncrederea. Acolo テョnsă unde domneşte neテョncrederea, apare nesiguranţa, teama. Această lipsă a siguranţei şi frica pe care o テョntテ「lnim la tot pasul sunt roadele minciunii. Nu mai poţi avea テョncredere テョn nimeni şi テョn nimic. Cuvテ「ntul dat, promisiunea făcută nu mai au valoare. Aşa テョnsă este imposibil de trăit!

Rostirea adevărului este legată uneori, dacă nu de cele mai multe ori, de anumite dezavantaje. Cine nu profită de o situaţie creată prin minciună trece drept un prost. Şcolarul care are posibilitatea să copieze şi astfel să obţină a notă bună şi totuşi n-o face, este considerat drept nătテ「ng de către colegi. Dar nu există テョn acest dispreţ, テョn neテョnţelegerea respectivă şi o doză de admiraţie? Admiraţie faţă de un om care de dragul adevărului este gata să accepte un aparent dezavantaj? Nu se referă oare Isus tocmai la acest lucru atunci cテ「nd spune că trebuie să fim lumină şi sare テョn această lume? Lumina descoperă şi sarea arde rana. Comportamentul corect al unei persoane pune テョn mod automat テョn discuţie comportamentul celui de alături, fiind astfel oricテ「nd un stimulent pentru o corectare a vieţii, pentru o テョntoarcere. Şi tocmai aceasta este テョnsărcinarea pe care o avem テョn lumea aceasta, noi toţi cei care aparţinem Domnului Isus Cristos.

Y. S.

Cuprins

www.misiune.ro :: www.crestin.ro :: www.tanarcrestin.net
Copyright ゥ Cantececrestine.3x.ro 2005
Termeni şi condiţii