Antet

 

Nu uitaţi să vă spuneţi părerea în Ulei argan pret sau vizitati forumul

CantecePoeziiEseuriLinkuriGuestbookAbout
                                                             
HomeAdauga cantecAdauga poezieAdauga eseu


Baza noastra de date contine 2208 c穗tece, 1293 poezii, 436 eseuri

Dovadă テョmpotriva mテョndriei şi prejudecăţ
Autor
Boli evitabile
Volum
Limba
Romana
Continut
Vazut de 98 ori

Cu toate că Europa a reuşit să pună sub control cele mai devastatoare plăgi prin aplicarea de măsuri categorice ale Bibliei de a izola victimele, alte boli continuau să decimeze neamul omenesc deoarece oamenii nu au luat テョn serios promisiunile lui Dumnezeu că ei vor fi eliberaţi de toate bolile dacă vor da ascultare sfaturilor divine. De aceea, boli intestinale ca holera, dizenteria şi febra tifoidă, continuau să obţină un greu tribut de vieţi omeneşti. Pテョnă la sfテョrşitul secolului al optsprezecilea, măsurile igienice de prevenire, chiar şi テョn marile capitale, erau foarte primitive. De regulă excrementele erau aruncate pe străzi nepavate şi murdare. Duhori insuportabile apăsau oraşele şi satele. Era cea mai bună perioadă de prosperitate pentru muştele care se prăseau テョn murdărie şi răspテョndeau bolile intestinale ce omorau milioane de oameni.

Ce multe vieţi omeneşti ar fi fost salvate dacă omul ar fi luat テョn serios sfaturile lui Dumnezeu pentru eliberarea de boli!

Biblia, printr-o ordonanţă, indică calea spre descătuşare din ghiarele epidemiilor devastatoare ale febrei tifoide, holerei şi dizenteriei: "Să ai un loc afară din tabără şi acolo să ieşi afară. テ始tre uneltele tale să ai şi o lopată cu care să sapi (o groapă) şi să acoperi murdăriile ieşite din tine, cテョnd vei ieşi afară" (Deuteronom 23:12-l3).

Un istorician テョn materie de medicină scrie că directiva este "cu siguranţă o măsură primitivă dar eficace, deoarece ea arată idei avansate de igienă" (Arturo Castiglione, op. cit. p. 70). Cum ar putea această recomandare dată lui Moise cu 3500 de ani mai テョnainte, să ne ofere azi idei avansate de igienă? Explicaţia logică este aceea că Biblia este ceia ce se pretinde a fi, adică: Cuvテョntul inspirat al lui Dumnezeu.

Dar mテョndria şi prejudecăţile omului sテョnt duşmani prea tari pentru a fi puse la テョncercare. Să luăm ca exemplu テョntテョmplarea ce a avut loc テョn anul 1840 la Viena tocmai pe cテョnd se sărbătoreau superbele valsuri ale lui Johann Strauss şi a fiului său. Viena era pe atunci renumită şi ca centru medical. Să ne aruncăm privirea テョn unul din faimoasele spitale din acele zile: "Spitalul general". テ始 saloanele de maternitate ale acestui renumit spital, una din 6 femei murea. Acest mare şi テョngrozilor procent de mortalitate era la fel şi テョn celelalte spitale din テョntreaga lume. Obstetricienii (mamoşii) atribuiau decesele pe seama constipaţiei, lactaţiei テョntテョrziate, fricei şi aerului infectat. După ce mureau, femeile erau transportate la morgă pentru autopsie. テ始 fiecare dimineaţă intrau テョn morgă medicii şi studenţii テョn medicină pentru a executa autopsiile. După aceea, fără să-şi cureţe mテョinile, medicii şi alaiul de studenţi, treceau テョn saloanele de maternitate pentru examenul ginecologic al pacientelor. Desigur, pe atunci nu existau mănuşi de cauciuc. La テョnceputul anului 1840, deci ceva mai mult decテョt 100 de ani, un tテョnăr medic pe nume Ignaz Semmelweis a luat テョn primire unul din saloanele de obstetrică. El a observat că テョn general femeile care erau examinate de profesori şi studenţi, se テョnbolnăveau şi mureau. După ce timp de trei ani a observat această situaţie cumplită, el a stabilit o regulă pentru salonul său, ca oricare medic şi student care a luat parte la autopsii să-şi spele cu grije mテョinile mai テョnainte de a examina pacientele din maternitate.

テ始 luna aprilie 1847, テョnainte ca noua dispoziţie să intre テョn vigoare, テョn salonul dr.Semmelweis au murit 57 de femei. După ce a fost instituit regulamentul spălării mテョinilor, au murit: テョn luna iunie numai una din 42, テョn luna iulie numai una din 84 de femei. Statisticile au arătat cu precizie că infecţiile fatale au fost purtate de la cadavre la pacientele テョncă テョn viaţă.

テ始tr-o zi, după efectuarea autopsiilor şi spălarea mテョinilor, chirurgii şi studenţii au intrat テョn salonul de maternitate şi au examinat o serie de paturi cuprinzテョnd douăsprezece femei. Din cele douăsprezece femei, unsprezece au făcut foarte repede temperatură şi au murit. テ始 mintea ageră a lui Semmelweis s-a născut un nou gテョnd: desigur un element misterios cu consecinţe fatale, a fost purtat テョn mod evident de la un pacient テョn viaţă la ceilalţi pacienţi. Concluzie logică, Semmelweis a dispus ca fiecare să-şi spele mテョinile cu grijă şi după examinarea fiecărui pacient. Imediat s-au ridicat nenumărate proteste テョmpotriva "pacostei de spălare, spălare şi iar spălare". Dar procentul de mortalitate descreştea mereu.

A fost aplaudat dr. Semmelweis de colegii săi? Din contră, studenţii indolenţi, obstetricienii cu prejudecăţi şi superiorii săi geloşi, l-au batjocorit şi テョnjosit atテョt de mult テョncテョt contractul său anual de angajare nu a mai fost reテョnnoit. Succesorul său a scos afară lighianele şi procentul de mortalitate a ajuns din nou la vechile cifre テョngrozitoare. Au fost convinşi colegii săi că el avea dreptate? Nici de cum! Noi muritorii putem foarte bine să privim cu proprii ochi asemenea lucruri şi totuşi mintea să ne fie atテョt de テョmbrobodită テョn mテョndrie şi prejudecată, テョncテョt chiar şi ceea ce este bine dovedit, să pătrundă foarte greu la ea.

Timp de 8 luni Semmelweis a テョncercat テョn zadar să primească din nou un post onorabil テョn spital. Dezgustat şi deprimat, el părăsi Viena fără să-şi ia rămas bun de la puţinii săi prieteni şi se duse la Budapesta, oraşul său natal. Acolo a obţinut un post テョntr-un spital, unde de asemenea procentul de mortalitate al femeilor gravide era テョngrozitor de mare. El a introdus şi aici practica spălării mテョinilor テョnainte de examinarea individuală a pacientului. Dintr-o dată, secera nemiloasă a fost oprită, dar prejudecăţile şi geloziile au copleşit adevărul dovedit şi mulţi dintre colegii lui Semmelweis treceau pe lテョngă el pe coridoarele spitalului, fără să-i vorbească.

Dr. Semmelweis a scris o carte, excelent documentată, asupra muncii sale, care a avut ca efect să テョmboldească pe duşmanii săi la cel mai amar sarcasm. テ始cordarea, precum şi strigătele de moarte ale mamelor muribunde l-au obsedat şi au influenţat atテョt de mult natura sa sensibilă, テョncテョt pテョnă la sfテョrşit i s-a deranjat mintea. Ignatz Semmelweis a murit テョntr-un institut de alienaţi mintali fără să primească vreodată recunoştinţa pe care o merita din plin.

Cu multe, multe secole テョnainte de Semmelweis, Dumnezeu a dat lui Moise instrucţiuni amănunţite asupra celei mai eficace metode de curăţirea mテョinilor imediat după ce a fost atinsi un cadavru sau o fiinţă vie infectată (Numeri 19). Metoda lui Semmelweis a făcut o cale lungă テョn prevenirea multor decese, ca să nu fie acceptată astăzi テョn vreun spital. Metoda Scripturii specifica nu o simplă spălare テョntr-un lighian, ci spălări repetate テョn ape curgătoare, cu intervale de timp acordate pentru uscare şi expunere la soare, pentru a ucide bacteriile テョncă nespălate. Mai mult, metoda biblică cerea celor ce au avut contact cu un cadavru să-şi schimbe hainele cu altele curate care au fost spălate şi uscate. Tehnica Bibliei a fost aşa dc complexă şi de eficace faţă de oricare altă tehnică pe care un om ar fi putut-o născoci vreodată, テョncテョt din nou este logic să credem că legile au fost date de Dumnezeu lui Moise, aşa cum scrie Biblia.

テ始 chirurgie a predominat de asemenea acest spirit de necunoaştere, mテョndrie şi prejudecată テョn ceea ce priveşte spălarea mテョinilor. テ始 cea mai mare parte a secolului al nouăsprezecelea, măsurile preventive テョn chirurgia de specialitate erau extrem de simple. Pacientul venea テョn sala de operaţie, se dezbrăca acolo şi se căţăra pe masa de operaţie. Chirurgul テョşi scotea haina, テョşi sufleca mテョnecile, scotea cテョteva instrumente dintr-o geantă sau din dulap şi テョncepea să opereze. Dacă chirurgul dorea să demonstreze ceva studenţilor, テョi poftea la masa de operaţie ca să pipăie cu mテョinile lor nespălate şi pline de microbi, o rană sau un abdomen deschis. Desigur, テョn asemenea condiţii, mortalitatea era テョngrozitor de ridicată. Dr.Roswell Park, テョn cartea sa asupra istoriei medicinei, povesteşte despre propriile sale experienţe: "Atunci cテョnd am テョnceput lucrul ca internist テョntr-un spital, テョn anul 1876 era cel mai mare spital din ţară, s-a テョntテョmplat ca fiecare pacient operat, cu una sau două excepţii, să moară din cauza infecţiilor, deşi operaţiile erau realizate de chirurgi socotiţi テョn acele zile ca fără egal テョn meserie..." (An Epitome of the HISTORY of Medicine, second edition, Philadelphia, F. A. Davis Co., 1901 - pag. 326).

O astfel de mortalitate nu s-ar fi テョntテョmplat dacă chirurgii ar fi urmat metoda pe care Dumnezeu i-a prescris-o lui Moise privitor la spălarea meticuloasă a mテョinilor şi schimbarea hainelor după contactul cu bolile infecţioase. Doctorul Park declară că テョn cei doi ani ce au urmat lui 1876, a fost introdusă metoda antiseptică de curăţire a mテョinilor şi a instrumentelor テョn urma căreia s-a constatat o scădere spectaculoasă a mortalităţilor. Opera lui John Tyndall, Louis Pasteur, Robert Koch şi Sir Joseph Lister au furnizat テョn sfテョrşit dovezile clare, aşa că テョncetul cu テョncetul s-a risipit テョncăpăţテョnarea şi prejudecata.

テ始 secolul al douăzecilea nici o operaţie chirurgicală nu se efectuază fără spălarea meticuloasă a mテョinilor. Totuşi, orice neglijare テョn spălarea mテョinilor a avut ca rezultat pierderi inutile de vieţi omeneşti. Infecţiile stafilococice au devenit epidemii dezastruoase テョn unele spitale de copii. テ始 vara anului 1958 o epidemie de infecţie stafilococică pricinuită de o spălare incorectă a mテョinilor, s-a răspテョndit テョntr-un mare spital general din estul Statelor Unite. Diferitele antibiotice au fost de puţin ajutor şi テョnainte ca infecţia să fie depistată, s-au stins vieţile a 86 de bărbaţi, femei şi copii.

Departamentul de Stat al Sănătăţii din New-York s-a alarmat din cauză că asemenea infecţii pot fi răspテョndite pentru că o persoană a omis să-şi spele mテョinile cu grijă. テ始 anul 1960 Departamentul a editat o carte descriind metodele de spălare a mテョinilor şi procedeele foarte apropiate de metoda Scripturii cuprinsă テョn Numeri cap.19.

テ始 sfテョrşit, abia テョn anul 1960 omenirea a ajuns la capăt cu această problemă. Ei au テョnvăţat, după secole şi pe un preţ テョngrozitor, ceea ce Dumnezeu i-a dat lui Moise prin inspiraţie divină.

www.misiune.ro :: www.crestin.ro :: www.tanarcrestin.net
Copyright ゥ Cantececrestine.3x.ro 2005
Termeni şi condiţii