Antet

 

Nu uitaţi să vă spuneţi părerea în guestbook sau vizitati forumul

CantecePoeziiEseuriLinkuriGuestbookAbout
                                                             
HomeAdauga cantecAdauga poezieAdauga eseu


Baza noastra de date contine 2208 c穗tece, 1293 poezii, 436 eseuri

Doamne, de ce ?
Autor
Volum
Limba
Romana
Continut
Vazut de 271 ori

Există un răspuns la problema suferinţei?
Partea a 3-a

Toate guvernele, chiar şi dictaturile, sunt oare de la Dumnezeu?

"Oricine să fie supus stăpテ「nirilor celor mai テョnalte; căci nu există vreo stăpテ「nire care să nu vină de la Dumnezeu. Şi stăpテ「nirile care sunt, au fost rテ「nduite de Dumnezeu. De aceea, cine se テョmpotriveşte stăpテ「nirii, se テョmpotriveşte rテ「nduielii puse de Dumnezeu; şi cei ce se テョmpotrivesc テョşi vor lua osテ「nda. Stăpテ「nitorii nu sunt de temut pentru o faptă bună, ci pentru una rea! Vrei dar să nu-ti fie frică de stăpテ「nire? Fă binele şi vei avea laudă de la ea! Stăpテ「nitorul este slujitorul lui Dumnezeu pentru binele tău. Dar dacă faci răul, teme-te, căci nu degeaba Stăpテ「nitorul poartă sabia. El este テョn slujba lui Dumnezeu, ca să-L răzbune şi să pedepsească pe cel ce face rău. De aceea trebuie să fiţi supuşi nu numai de frica pedepsei, ci şi din テョndemnul cugetului. Tot din cauza aceasta să plătiţi şi impozitele. Căci dregătorii sunt nişte slujitori ai lui Dumnezeu, făcテ「nd necurmat tocmai slujba aceasta. Daţi tuturor ce sunteţi datori să daţi: cui datoraţi impozite, daţi-i impozitele; cui datoraţi vama, daţi-i vama; cui datoraţi frica, daţi-i frica; cui datoraţi cinstea, daţi-i cinstea" Romani 13:1-7

Războaiele aduc テョntotdeauna o suferinţă nespusă unor popoare テョntregi, familiilor, bărbaţilor şi femeilor. Şi テョn ziua de astăzi sunt purtate războaie テョn diferite zone de pe glob. Zilnic suntem confruntaţi cu imagini teribile din fosta Iugoslavie, din Sudan sau din Ruanda; imagini de oameni ucişi, bărbaţi cu membrele sfテ「şiate de grenade, femei violate, copii plテ「ngテ「nd şi bătrテ「ni lipsiţi de orice speranţă, cu feţele crispate de durere.

Oare numai dictatorii, şefii de guverne avizi de putere sau generalii sunt răspunzători de aceste războaie? Cetăţeanul de rテ「nd n-a fost テョntrebat; mulţi, care suferă din cauza acestor confruntări, detestă profund războiul. Dacă e adevărat că orice stăpテ「nire este de la Dumnezeu, atunci, テョn consecinţă, El este răspunzător pentru toată suferinţa şi mizeria provocate de război. - La prima vedere, această afirmaţie pare logică; şi totuşi, să nu ne grăbim să tragem concluzii pripite.

Articolele precedente pe această temă, din ultimele numere ale "ethos"-ului, au arătat că noi oamenii provocăm mai multă suferinţă, nouă テョnşine şi altora, decテ「t suntem dispuşi să recunoaştem. Este mult mai uşor să-L reclamăm pe Dumnezeu şi să-l imputăm Lui nedreptatea şi violenţa.

De fapt noi trăim テョntr-o societate テョn care responsabilitatea individuală este tot mai mult dată la o parte. De vină este テョntotdeauna celălalt.

Cine este el テョnsuşi nedrept şi dur, cine-şi foloseşte テョn mod brutal coatele - fără a ţine cont de ceilalţi - pentru a ajunge テョn faţă şi a se realiza, acela テョi atribuie テョn mod uşuratic lui Dumnezeu propriile sale porniri. Omul are tendinţa să proiecteze asupra altcuiva vina sa şi, dテ「nd-o la o parte, s-o mărească şi chiar s-o judece fără milă la celălalt.

Judecテ「ndu-l pe celălalt, se uşurează el テョnsuşi テョn privinţa vinei. Prin comparaţie, el apare astfel mai moral şi cu un caracter mai bun. Persoanele care nu-şi recunosc propria vină, arată cu degetul către ceilalţi şi, テョn final, către Dumnezeu, acuzテ「ndu-L. Dacă dispreţuim Cuvテ「ntul lui Dumnezeu şi ne テョntoarcem privi rea de la el, ne facem rău atテ「t nouă cテ「t şi celorlalţi.

テ始 general s-ar putea spune: dacă poporul este nelegiuit, atunci nelegiuită este şi stăpテ「nirea care-l guvernează. Stalin, Hitler, Ceauşescu, Hussein şi mulţi alţii nu au ajuns la putere peste noapte, din neant. Această afirmaţie este confirmată de multe exemple din istorie, fiind テョntărită şi de Biblie.

Rusia

Rusia ţaristă, de dinaintea revoluţiei bolşevice, era decăzută. Belşugul şi viata desfrテ「nată se aflau テョn contrast net cu sărăcia lucie a celei mai mari părţi a populaţiei. Această formă de societate, care, テョn plus, se ascundea după o religiozitate mincinoasă şi făţarnică, reprezenta, pentru opoziţia nemulţumită, o invitaţie tocmai potrivită la o lovitură de stat. テ始să comunismul n-a adus maselor largi ceea ce ele speraseră. Nişte stăpテ「nitori noi fără Dumnezeu nu pot aduce pacea, ci doar sテ「nge şi lacrimi. De regulă, ei sunt mai plini de cruzime decテ「t cei cărora le-au luat locul. Pe măsură ce puterea lui Stalin テョn Rusia creştea, creşteau de asemenea orgoliul şi brutalitatea lui. Cei care i se opuneau, dispăreau. Totodată, el pretindea poporului tot mai multă supunere şi テョnchinare; テョn multe locuri şi-a ridicat statui; nenumărate străzi, ba chiar un oraş テョntreg, au trebuit să ia numele lui. テ始 grandomania sa demonică, a dispus uciderea a nenumăraţi oameni care trăiau テョn localitatea sa natală şi-l cunoşteau dinainte de a ajunge la putere, printre ei şi un fost profesor al lui. A suprimat pe toţi martorii copilăriei sale, pentru a scrie o nouă istorie, falsificată. Acest dictator rus, テョnsetat de putere, a dispus uciderea cu sテ「nge rece a 10-30 de milioane de oameni. Brutalităţi asemănătoare pot fi relatate şi despre ceilalţi dictatori, cum au fost Hitler, Ceauşescu sau Hussein.

După 70 de ani de asuprire, poporul rus s-a bucurat să vadă căzテ「nd lanţurile dictaturii. Ce explozie de fericire a inundat Piaţa Kremlinului, cテ「nd sute de mii de oameni sărbătoreau テ士preună cu Elţテ「n eliberarea poporului rus. テ始să bucuria n-a durat prea mult. Uriaşul imperiu nu era unit. Locuitorii lui nu voiau să テョnţeleagă că situaţia dezolantă a economiei nu se putea テョmbunătăţi peste noapte şi că Rusia nu putea fi transformată brusc テョntr-o tară de huzur, テョn loc să-şi suflece mテ「necile şi să caute să atingă ţelul comun, mulţi au abuzat de libertatea ivită pentru a-şi satisface propriile nevoi pe socoteala celorlalţi. A urmat inevitabilul: Uriaşul imperiu s-a prăbuşit, au apărut războaiele civile şi astfel o naţiune se fărテ「miţează şi este umilită. Şomajul, sărăcia cruntă şi deznădejdea iau amploare; creşterea criminalităţii テョn fosta Uniune Sovietică este テョngrijorătoare. Sectele şi grupările satanice cunosc o mare afluenţă. Cunoscători ai Moscovei susţin că oraşul se compară cu Chicago-ul din anii 30. Recent, pe aeroportul internaţional din capitala rusă a trebuit テョnlocuit un テョntreg colectiv al poliţiei de supraveghere, fiindcă funcţionarii テョi prădau şi-i ucideau テョn mod sistematic pe călătorii ce arătau a fi テョnstăriţi.

Pe acest teren al fărădelegii şi al nelegiuirii, se ridică dintr-o dată, ca din senin, un om şi-i oferă umilului cetăţean rus, folosind un limbaj demagogic, o viziune grandioasă: muncă, pテ「ine, bunăstare şi mai ales grandoare. - Nu par cunoscute asemenea sloganuri? Jirinovski le promite ruşilor strălucirea şi revenirea ţării ca o putere mondială. El vorbeşte deschis despre planurile şi scopurile sale. Ca şi Hitler la vremea lui, el tună şi fulgeră テョmpotriva evreilor, spune pe faţă că va テョnarma armata şi va utiliza bombele atomice テョn scopul テョn care acestea au fost create. Ultima sa carte se numeşte "Lovitură spre sud". Cu toate că Jirinovski vorbeşte fără echivoc despre violenţă şi război, afirmテ「nd că, odată ajuns la putere, va aduce sテ「nge şi lacrimi peste multe naţiuni, milioane de oameni テョl votează, テョn cazul テョn care Jirinovski l-ar succeda pe Elţテ「n, sau ar ajunge cumva la putere, Rusia ar constitui un nou exemplu テョn istorie, prin care un popor fără Dumnezeu ar avea parte de o guvernare fără Dumnezeu.

Guvernarea anticristică

Ceea ce se va テョntテ「mpla cu popoarele singulare, se va テョntテ「mpla şi cu restul lumii. Cテ「nd răul va umple paharul şi va da peste el, Anticristul va prelua conducerea lumii şi va produce o suferinţă nemărginită. Cuvテ「ntul lui Dumnezeu nu ne lasă nici un dubiu テョn această privinţă. Anticristul este fiara care iese din mare, avテ「nd şapte capete şi zece coarne (Apocalipsa 13:1). Biblia o numeşte "omul fărădelegii", "fiul pierzării" (2Tesaloniceni 2:3). Ea poartă un număr de om, şi numărul ei este 666 (Apocalipsa 13:18). Anticristul va fi unicul stăpテ「nitor al lumii, fiind, pentru un anumit timp, invincibil din punct de vedere politic, economic şi militar.

Militar: "Cine se poate asemăna cu fiara şi cine se poate lupta cu ea?" (Apocalipsa 13:4b)

Politic: "Toţi au acelaşi gテ「nd şi dau fiarei puterea şi stăpテ「nirea lor" (Apocalipsa 17:13).

Economic: "Şi nimeni să nu poată cumpăra sau vinde, fără să aibă semnul acesta, adică numele fiarei sau numărul numelui ei" (Apocalipsa 13:17).

Cu cテ「t problemele lumii contemporane sunt tot mai de nerezolvat şi cu cテ「t lumea se adテ「nceşte mai mult テョn confuzie, cu atテ「t mai insistent devine strigătul după un om puternic. Prin prăbuşirea normelor şi valorilor biblice se pregăteşte terenul pentru urcarea la tron a Anticristului. Profeţia Bibliei テョn legătură cu vremurile din urmă vorbeşte de o perioadă de falsă siguranţă (să fie aceasta pacea dintre Israel şi OEP?), care va fi urmată, ca din senin, de un atac al unei alianţe de popoare din nord (vezi Ezechiel 36-39). Comandant suprem al forţei militare aliate va fi Gog, domnitorul din ţara Magog, domnitorul Roşului, al Meşecului şi Tubalului (Ezechiel 38:1-6). Mulţi comentatori ai Bibliei sunt convinşi că aceste popoare se găsesc テョn Rusia de astăzi. Cuvテ「ntul "roş" este rădăcina cuvテ「ntului modern care テョnseamnă Rusia. Pe baza cunoştinţelor pe care le avem テョn prezent, profetul Ezechiel ar fi putut spune că, sub conducerea domnului Rusiei, Libia şi Iranul vor năvăli テョn Israel. Actualul preşedintele rus Elţテ「n a concentrat o asemenea putere absolută テョn mテ「inile sale, cum nu exercitaseră テョnainte decテ「t suveranii monarhiilor absolutiste; iar extremistul de dreapta Jirinovski, după propriile-i declaraţii, are intenţia să-l テョnlocuiască anul viitor.

Ca pe timpul lui Noe

Mai mult decテ「t toate interpretările テョntemeiate ale profeţiilor biblice テョn legătură cu vremurile din urmă, mă mişcă şi-mi dau de gテ「ndit cuvintele lui Isus despre starea omenirii テョn perioada dinaintea revenirii Sale:

"Cum s-a テョntテ「mplat テョn zilele lui Noe, aidoma se va テョntテ「mpla şi la venirea Fiului omului, テョn adevăr, cum era テョn zilele dinainte de potop, cテ「nd mテ「ncau şi beau, se テョnsurau şi se măritau, pテ「nă テョn ziua cテ「nd a intrat Moise テョn corabie, şi n-au ştiut nimic, pテ「nă cテ「nd a venit potopul şi i-a luat pe toţi, tot aşa va fi şi la venirea Fiului omului" (Matei 24:37-39).

Geneza 6,5: "Domnul a văzut că răutatea omului era mare pe pămテ「nt şi că toate テョntocmirile gテ「ndurilor din inima lui erau テョndreptate テョn fiecare zi numai spre rău."

Conform celor spuse de Dumnezeu, テョnainte şi テョn clipa revenirii Domnului Isus, oamenii vor gテ「ndi şi vor acţiona la fel ca テョn zilele lui Noe: răutatea va deveni normă, テョn vremurile noastre asta テョnseamnă: desfiinţarea ordinii, dispreţuirea poruncilor lui Dumnezeu, avorturile, decăderea sexuală, perversiunile precum homosexualitatea, toate vor deveni normale, テョnseamnă, de asemenea, escaladarea violenţei şi a criminalităţii, terorismul, lipsa de dragoste, ura, certurile. Din toate astea nici o nădejde de scăpare!

Noe este caracterizat prin următoarele cuvinte: "Noe era un om neprihănit şi fără pată テョntre cei din vremea lui: Noe umbla cu Dumnezeu. Noe a avut trei fii: Sem, Ham şi Iafet. Pămテ「ntul era stricat テョnaintea lui Dumnezeu şi era plin de silnicie. Dumnezeu s-a uitat spre pămテ「nt, şi iată că pămテ「ntul era stricat; căci orice făptură テョşi stricase calea pe pămテ「nt" (Geneza 6:9-12).

テ始tr-o zi, paharul s-a umplut şi Dumnezeu i-a vorbit lui Noe: "Sfテ「rşitul oricărei făpturi este hotărテ「t テョnaintea Mea, fiindcă au umplut pămテ「ntul de silnicie; iată, am să-i nimicesc テョmpreună cu pămテ「ntul" (Geneza 6:13).

Noe a primit テョnsărcinarea de a construi o corabie, un vas de salvare pentru el şi familia sa. Corabia reprezenta un semn pentru judecata care urma să vină, o invitaţie la pocăinţă. Fiecare o putea vedea, テョnsă chemarea la pocăinţă a rămas neluată テョn seamă. Astăzi, ca şi atunci, cuvintele lui Dumnezeu nu sunt luate テョn serios. Omul nu vrea să recunoască faptul că va veni ziua テョn care Dumnezeu nu va mai sta doar テョn expectativă.

Ani テョn şir Noe şi fiii săi au lucrat la corabie. Toate celelalte nu mai aveau nici o importanţă. El ştia că, dacă va テョncepe să plouă şi va veni potopul, nu va mai avea nevoie nici de bani, nici de avere. Vă puteţi テョnchipui comentariile curioşilor テョn timpul テョndelungat al lucrărilor de construcţie! Distracţia era asigurată. Nici unul テョnsă nu şi-a revenit şi nimeni nu şi-a schimbat modul de viaţă! Conform spuselor Bibliei, Noe era un propovăduitor al neprihănirii (2 Petru 2:5). El dojenea răutatea şi nelegiuirea contemporanilor săi, dar probabil ei se limitau să rテ「dă şi să-şi bată joc de acest "nebun". Nu erau ei oare adulţi şi progresişti? Nu aveau un anumit nivel de cultură? Sentinţa lui Dumnezeu a fost cu totul diferită. Dar care era cea valabilă? Lumea bogată din vremea lui Noe s-a scufundat. Cel mai tテ「rziu cテ「nd au văzut că ploaia nu mai テョncetează şi apa urcă tot mai mult, contemporanii lui Noe şi-au dat seama de tragica テョnşelare. Era テョnsă prea tテ「rziu.

La sfテ「rşit totul depinde de sentinţa lui Dumnezeu, nu de a noastră. Ceea ce spunem sau gテ「ndim noi despre alţii sau alţii despre noi, este atunci lipsit de importanţă; singurul lucru care contează este ceea ce spune Dumnezeu despre mine şi viaţa mea.

Fosta Iugoslavie

Situaţia internă a unui popor este テョntr-o legătură directă cu conducerea lui. Ceea ce se テョntテ「mplă sub ochii noştri テョn fosta Iugoslavie, atテ「t de zdruncinată şi de nenorocită, trebuie privit テョn acelaşi context. Sテ「rbii se poartă テョntr-un mod ticălos cu croaţii şi musulmanii. Dar cテ「nd au ocazia, şi croaţii abia dacă se deosebesc, テョn ceea ce fac, de duşmanii lor. Cine cunoaşte mai テョndeaproape istoria acestui stat multinaţional, ştie cテ「t de mult sテ「nge nevinovat a udat pămテ「ntul acestei regiuni.

Pe 28 iunie 1914 au fost asasinaţi la Sarajevo prinţul moştenitor al Imperiului austro-ungar şi soţia sa. Acest atentat a distrus definitiv echilibrul politic din Europa, ducテ「nd la primul război mondial (1914-1918), cu cele 8 milioane de morţi şi 20 de milioane de răniţi, テョn octombrie 1917 bolşevicii preluau puterea テョn Rusia. Lenin a fost primul preşedinte, iar mai tテ「rziu puterea a preluat-o Stalin. Serbia a fost atribuită noului stat iugoslav, テョn acest stat multinaţional au avut loc şi exterminări ale evreilor, テョntreaga regiune balcanică este o citadelă a practicilor oculte şi demonice. Nu degeaba vampirii şi Dracula テョşi au originea acolo.

Este un lucru trist cテ「nd sunt ucişi oameni テョn conflicte de război, aducătoare de atテ「ta suferinţă, テョnsă テョn războiul civil care are loc テョn ex-Iugoslavia au loc atrocităţi care テョntrec orice テョnchipuire, făcテ「nd să-ţi テョngheţe sテ「ngele テョn vine. テ始tunericul nu se poate propaga cu atテ「ta intensitate decテ「t acolo unde majoritatea populaţiei se leapădă de Dumnezeul cel viu.

Consider că numai pe acest fundal putem テョncadra テョntrucテ「tva războiul absurd din Balcani. Chiar istoria Iugoslaviei ar trebui să reprezinte pentru noi un avertisment: A-L respinge pe Dumnezeu provoacă テョntotdeauna suferinţă, mizerie şi distrugere, テョn ţările テョn care legile divine sunt acceptate, mai mult sau mai puţin, ca テョndreptar al acţiunilor omeneşti, şi drepturile omului sunt relativ respectate, テョn toate ţările necreştine drepturile omului sunt călcate テョn mare parte テョn picioare.

Spun toate aceste lucruri cu tristeţe şi adテ「nc lovit. Totodată nu putem să nu ne facem gテ「nduri テョn acest context şi despre societatea noastră creştină.

Lumea creştină

テ始 comparaţie cu alte ţări, テョn general ţările creştine sunt テョntr-o oarecare măsură テョncă intacte din punct de vedere etic. テ始să şi aici societatea trosneşte din テョncheieturi. Standardele de valori creştine sunt date deoparte ca fiind antichităţi. Legile sunt schimbate, fiindcă mulţi oameni nu mai sunt dispuşi să le respecte, considerテ「nd c-ar fi demodate. Cine susţine concepţiile biblice despre căsnicie, familie şi sexualitate, este catalogat ca retrograd şi naiv. Au fost desfiinţate toate tabu-urile, fiecare este major, emancipat şi crede că se pricepe la orice. Realitatea テョnsă este că problemele ne copleşesc, violenţa escaladează şi creşte şi ia noi disperarea creată de neputinţa de a ieşi din impas.

Fără テョndoială テョn ţările noastre există o mare nenorocire provocată de droguri. Cum pot fi ajutaţi cei dependenţi, protejテ「nd totodată societatea? テ始trucテ「t şi noi dispreţuim normele lui Dumnezeu, se caută o soluţie umanistă, care テョnsă nu reprezintă un adevărat ajutor. Unii consideră că drogurile ar trebui legalizate, văzテ「nd テョn asta o alternativă reală. La ce ar duce aşa ceva? Alcoolicul care nu-şi mai poate procura banii pentru băutură, fiind nevoit astfel să se "servească" dintr-un magazin, nu ar avea şi el dreptul să primească totul gratuit? Dacă vom sprijini pe cei dependenţi de droguri sau de alcool ori de altceva, numai pentru a feri societatea de acţiuni criminale, テョnseamnă că efectiv ceva nu este テョn regulă. Nu trebuie să venim altfel テョn テョntテ「mpinarea acestei nenorociri? Cum de se refugiază atテ「ţia oameni テョn infernul drogurilor? Nu este goana din faţa unei vieţi fără sens, a fricii de viaţă, a golului, a lipsei de dragoste? Multor copii le lipseşte siguranţa, protecţia. De-a lungul anilor ei sunt mereu expuşi certurilor dintre părinţi şi テョşi dau seama că numai banii şi averea contează. Pe cine mai miră, cテ「nd tinerii nu mai suportă această societate, テョn care doar acela care se poate impune mai contează?

Sau să ne gテ「ndim la campaniile anti-SIDA. テ始 loc să se pună accentul pe fidelitatea テョn cadrul cuplului, făcテ「nd răspunzătoare legăturile extraconjugale pentru răspテ「ndirea rapidă a acestei boli テョnfiorătoare, societatea se limitează テョn general la a-l feri pe om de teama contaminării. Se cere ca să nu li se refuze celor infectaţi cu virusul SIDA dreptul la viaţa sexuală, şi se lasă să se テョnţeleagă că, utilizテ「nd prezervativele, problema este rezolvată. Pentru a nu viola sfera intimă a celui bolnav şi de teama discriminării, nu se ţine cont că, de exemplu, medicii şi personalul de テョngrijire nu sunt suficient protejaţi. Ar trebui să fie de la sine テョnţeleasă necesitatea unui test SIDA, chiar şi fără テョncuviinţarea pacientului. Orice politician ştie că ar deveni neagreat dacă ar face responsabilă sexualitatea desfrテ「nată a unei mari părţi a populaţiei şi ar căuta să facă schimbări テョn această direcţie. Astfel că se preferă să se spună ceea ce oamenilor le place să audă.

Noi am devenit o societate bolnăvicioasă. Starea lăuntrică a poporului se oglindeşte şi テョn guvernarea lipsită de orice profil a stăpテ「nitorilor. De exemplu, conducătorul OEP, Arătat, este primit cu toată cinstea, deşi nu reprezintă nici un secret faptul că el este răspunzător pentru multe atacuri teroriste şi criminale. Dăm aici doar unul din multele exemple:

"Ulterior, Ghadafi i-a oferit lui Yasser Arafat o 'recompensă' de cinci milioane de dolari pentru rolul său テョn masacrul de la Jocurile Olimplice de la Mテシnchen. De fapt, Libia plăteşte anual 30 de milioane de dolari fedainilor, adică teroriştilor. Majoritatea banilor revine fatah-ului..." (John Laffin, Fedain, pag.47).

Unui ucigaş i se dă toată cinstea numai dacă acesta este suficient de puternic. Noi prezentăm テョn faţa tinerilor noştri o asemenea ipocrizie, şi apoi ne mai mirăm de roadele ce apar dintr-o astfel de sămテ「nţă.

Euforia europeană

A doua jumătate a secolului 20 a adus Europei cea mai lungă perioadă de pace şi bunăstare, ba chiar de belşug. Acest lucru s-a テョntテ「mplat テョn ciuda secularizării şi a テョndepărtării crescテ「nde de Dumnezeu, テョnsă aparenţele テョnşeală. Liniştea actuală şi pacea sunt situate pe un teren lunecos şi unii dintre politicienii noştri recunosc acest aspect. Ruperea nucleului familiei, decăderea morală, abrutizarea extremă a criminalilor テョncă tineri, care, fără vreo remuşcare, povestesc crimele lor oribile, comerţul internaţional cu droguri, izolarea existenţelor decăzute şi disperate, cテ「t şi multele probleme ecologice nerezolvate nu mai pot fi trecute cu vederea. Se ajunge tot mai mult la convingerea că uriaşele complicaţii nu mai pot fi stăpテ「nite de state singure. Utopia unei Europe puternice ameţeşte tot mai mult capetele politicienilor. Visul european urmează să garanteze pacea. Nu am nici un motiv să consider că, テョntr-adevăr, cancelarul Kohl, preşedintele Chirac şi mulţi alţi politicieni europeni de frunte nu cred acest lucru, テョn rテ「ndul multor naţiuni de pe bătrテ「nul continent forţa de atracţie a Uniunii Europene devine tot mai accentuată.

Dacă se urmăreşte, de exemplu, cochetarea Austriei cu UE, nu-ţi poţi stăpテ「ni impresia că această ţară trebuie să părăsească o barcă ce se scufundă şi că vaporul salvator ar fi tocmai UE. テ始să pテ「nă şi un copil ştie că nu poate ţine テョn ordine o テョntreagă casă, dacă n-a テョnvăţat acest lucru mai テョntテ「i テョn propria-i cameră, テョntr-o formaţiune europeană constituită artificial, birocraţia, arbitrariul, abuzul de putere şi nedreptatea vor găsi un teren prielnic. Pテ「nă şi cetăţeanul simplu recunoaşte lucrul acesta. Astfel Europa va culege ce a semănat, テョn mod inevitabil, va fi prezentat raportul de desfiinţare a tuturor poruncilor dumnezeieşti.

Mult mai important decテ「t discuţia, dacă această casă europeană va aduce avantaje sau dezavantaje economice, este mesajul profetic al Vechiului şi Noului Testament, conform căruia, la sfテ「rşitul vremurilor, va ajunge din nou la putere acel imperiu care a reprezentat forţa supremă mondială pe vremea primei veniri a lui Isus: Roma (Daniel, cap. 2 şi 9). Numai nebunii pot ignora cuvテ「ntul profetic, care a fost verificat de istorie şi se va confirma テョn continuare. Profeţia biblică indică テョm mod clar un imperiu european. Nu va fi altul decテ「t Imperiul roman renăscut テョn forma sa nelegiuită (Apocalipsa 13:1). Cei ce plănuiesc Europa unită テョşi fac socotelile lor fără a ţine cont de Dumnezeu, テョnsă o Europă fără Cristos duce negreşit la un anticreştinism făţiş. Această cea mai nelegiuită dintre toate guvernările va テョngrădi, la rテ「ndul ei, existenţa altor popoare care trăiesc fără Dumnezeu.

"Să nu datoraţi nimănui nimic, decテ「t să vă iubiţi unii pe alţii: căci cine iubeşte pe alţii, a テョmplinit Legea. De fapt: 'Să nu preacurveşti, să nu furi, să nu faci nici o mărturisire mincinoasă, să nu pofteşti', şi orice altă poruncă mai poate fi, se cuprind テョn porunca aceasta: 'Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine テョnsuţi'. Dragostea nu face rău aproapelui: dragostea deci este テョmplinirea Legii. Şi aceasta cu atテ「t mai mult, cu cテ「t ştiţi テョn ce テョmprejurări ne aflăm: este ceasul să vă treziţi テョn sfテ「rşit din somn; căci acum mテ「ntuirea este mai aproape de noi decテ「t atunci cテ「nd am crezut. Noaptea aproape a trecut, se apropie ziua. Să ne dezbrăcăm dar de faptele テョntunericului şi să ne テョmbrăcăm cu armele luminii. Să trăim frumos ca テョn timpul zilei, nu テョn chefuri şi テョn beţii; nu テョn curvii şi fapte de ruşine; nu テョn certuri şi テョn pizmă; ci テョmbrăcaţi-vă テョn Domnul Isus Cristos, şi nu purtaţi de grijă firii pămテ「nteşti pentru ca astfel să-i treziţi poftele!" (Romani 13:8-14).

テ始 prima parte a capitolului (Romani 13), apostolul vorbeşte despre faptul că orice stăpテ「nire este rテ「nduită de Dumnezeu, テョn partea a doua, observăm că omul, prin propriul său caracter, creează condiţiile care duc la un anumit fel de guvernare. Noi suntem テョmpreună răspunzători pentru ceea ce se テョntテ「mplă テョn statul nostru. Să ne テョntoarcem deci la Cuvテ「ntul lui Dumnezeu, să acţionăm după voia Sa şi să ne rugăm pentru conducătorii noştri, pentru ca astfel Dumnezeu să-Şi atingă ţinta.

B. Schwengeler

CITATE

"Muzica pop şi rock, pornografia, toate aceste lucruri テョmi repugnă. Atunci capitalismul? Neţinute テョn frテ「u de conştiinţa umană, neatinse de suflarea lui Dumnezeu, capitalismul şi socialismul sunt la fel de respingătoare. Fiecare structură a societăţii trebuie să se supună stăpテ「nirii de sine şi conştiinţei oamenilor... Nu este adevărat că economia decide totul. Decisivă este morala, şi ea nu se poate orienta către o テョmbogăţire fără scrupule, ci doar către stăpテ「nire de sine şi renunţare."
Alexander Soljeniţin (75 de ani), celebru dizident rus, care テョn cărţile sale a dezvăluit ororile dictaturii comuniste, fiind expulzat pentru acest lucru, s-a テョntors テョnapoi テョn Rusia.

"Vin vremuri grele pentru raţiune - şi vremuri bune pentru şarlatanii politici, populişti şi demagogi."
Adam Michnik, redactor-şef al cotidianului polonez "Gazetta Wyborcza", despre evoluţia politicii europene.

"Din copilărie omul timpului nostru - timp pe care nu-l pot caracteriza mai bine decテ「t 'epoca videoclipului' - テョnvaţă să nu iubească, să nu aibă nici o legătură cu un cămin sau vreun alt om, să ia şi iar să lase, să hoinărească, să caute mereu ceva nou şi să uite imediat ce este vechi. Şi ce i-a intrat atテ「t de bine テョn sテ「nge copilului, adultul nu va mai putea uita pur şi simplu, cテ「nd va テョmbătrテ「ni."
Ivan Klima, scriitor ceh, despre pierderea capacităţii de a iubi şi a suferi.

"Un optimist este de regulă un contemporan insuficient informat."
John Priestley, scriitor englez, despre optimismul nefondat.

"Un lucru mărunt este un lucru mărunt, テョnsă credincioşia テョntr-un lucru mărunt este un lucru mare."
Hudson Taylor, misionar テョn China, despre テョnsemnătatea credincioşiei.

"Cine este credincios テョn cele mai mici lucruri, este credincios şi テョn cele mari."
Isus Cristos テョn Evanghelia după Luca 16:10

"Sunt, slavă Domnului, ateu!"
Bemardo Bertolucci, regizor al filmului "Micul Buda".
Cărui domn テョl dă slavă acest ateu?

www.misiune.ro :: www.crestin.ro :: www.tanarcrestin.net
Copyright ゥ Cantececrestine.3x.ro 2005
Termeni şi condiţii